חיפוש
סגור את תיבת החיפוש
Forbes Israel Logo

לא הקשרים, הכישורים: שר האוצר שם סוף לג'ובים הפוליטים

שר האוצר, באמצעות רשות החברות הממשלתיות, מובילים מהלך חדש לשינוי חוק החברות ולביטול המינויים הפוליטיים בחברות הללו. על פי הרפורמה, שהוצגה הבוקר על ידי מנהל רשות החברות הממשלתיות אורי יוגב, הדירקטורים החדשים ימונו בעתיד על סמך שיקולים מקצועיים וללא קשר לקשרים או לכישורים הפוליטיים שלהם.

יוגב סבור ששיפור האיכות ההתנהלות בדירקטוריונים תשפר את ביצועי החברות, תגדיל את הרווחיות שלהם ובסופו של דבר תתרום גם להורדת יוקר המחייה. מנתונים שהציג יוגב מתברר כי כיום קיימות כמאה חברות ממשלתיות, המעסיקות 60 אלף עובדים עם מחזור הכנסות של 67 מיליארדי שקלים. יוגב הסביר כי היעד הוא לשפר את רווחיות החברות, שב-2012 הפסידו מאה מיליון שקל, ולהגיע לרווחיות של 4-5 מיליארדי שקלים בשנה.

את המועמדות לתפקידי הדירקטורים ניתן יהיה להגיש באמצעות האינטרנט בשלושת השבועות הקרובים. הרשות תראיין כאלף מועמדים ומהרשימה ייבחרו כ-400-500 בעלי תפקיד. תהליך המיון ייעשה באמצעות חברת אדם מילוא ולנשים יינתן ייצוג של 50% ממספר הדירקטורים שימונו.

לפיד | צילום: מרק ישראל סלם

שר האוצר יאיר לפיד אמר: "אנחנו יוצאים למהלך שנועד לעצור סוף סוף את המינויים הפוליטיים ולנקות את הפוליטיקה. היתרון פשוט. לא צריך להיות מקושר, אלא רק מוכשר. אנחנו מזמינים כל אזרח שחושב שהוא ראוי להצטרף לנבחרת הדירקטורים".

בתשובה לשאלת דה פוסט האם השרים יהיו מוכנים לוותר על הכח הפוליטי, הוסיף לפיד: "מדובר בפוליטיקה חדשה ובניתוק צינור החמצן של הגובים. אני מאמין שחוק החברות ישונה בצורה שתפקיע את סמכות מינוי הדירקטורים מהשרים. אנו עושים להם טובה גדולה, שכן המהלך יוריד מהם את הלחצים לביצוע מינויים פוליטים להם הם נתונים כיום".

לאתר דה פוסט

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.

דילוג לתוכן