חיפוש
סגור את תיבת החיפוש
Forbes Israel Logo

לא חוסכים בדבר: הוצאות בית ראש הממשלה – 3 מיליון שקל בשנה, חשבון מים של 81 אלף

יותר מ-3 מיליון שקל בשנה – זו ההוצאה של בית ראש הממשלה ב-2012. על פי הנתונים, שפורסמו היום (א') על ידי לשכת ראש הממשלה, לבקשת התנועה לחופש המידע, משפחת נתניהו לא חוסכת במים, מקפידה על הופעה ייצוגית וגם רוכשת לא מעט נרות ריחניים.

חשבון המים של בית משפחת נתניהו בקיסריה עומד על כ-81 אלף שקל בשנה, אך נתון זה מחוויר ליד ההוצאות השנתיות על מזון ואירוח, המסתכמות ביותר מ-470 אלף שקל בשנה, הוצאות שירותי התחזוקה והניקיון – העומדות על יותר ממיליון ומאתיים אלף שקל והוצאות הגינון – "רק" 141,600 אלף בשנה.


בני הזוג נתניהו. משקיעים בהופעה ייצוגית, פרחים ומזוזות. צילום: מרק ישראל סלם

למשפחת נתניהו שלוש דירות – הבית בקיסריה, הבית ברחוב עזה בירושלים והמעון הרשמי – ברחוב בלפור בבירה. הארנונה על הבתים בירושלים הסתכמה ביותר מ-16 אלף שקל וסך כל ההוצאות על הבית בקיסריה הגיעו לסכום המכובד 312,741.80 שקל.

לצד הוצאות בלתי נמנעות, כמו הארנונה הגבוהה שגובה עיריית ירושלים, מוזכרות בדו"ח הוצאות חיוניות פחות ואף תמוהות מעט – 6,000 שקל על נרות ריחניים, כ-9,500 שקל על מזוזות ולא פחות מ-95 אלף שקל על פרחים.

על מה שמוגדר כ"דמי ייצוג" הוציאה משפחת נתניהו למעלה מ-64 אלף שקל בשנה. מתוכם, מרבית הסכום הוקדש לביגוד: יותר מ-37 אלף שקל, 12,440 יצאו על טיפוח, כמעט עשרת אלפים שקלים על עיצוב שיער ו"רק" 4,568 על הנעלה.

37 אלף שקל על ביגוד. צילום: Shutterstock

"רק התנהלות שקופה תניח את דעת הציבור"

דו"ח ההוצאות פורסם בעקבות עתירה שהגישה במאי האחרון התנועה לחופש המידע. לאחר הגשת העתירה הועבר לתנועה מידע חלקי וכללי בלבד, אך עם השתלשלות ההליך המשפטי הועבר לידי התנועה מידע נוסף, שאותו פרסמה היום.

עם זאת הבהירה מנכ"לית התנועה, אלונה וינוגרד, כי גם נתונים אלו חסרים וחלקיים: "המידע שהגיע בדבר הוצאות מעון רה"מ לא הגיע ברמת הפירוט לה היינו מצפים. אנו תקווה, שבעקבות המהלך שהובילה התנועה ימסרו, באופן יזום, נתונים נוספים".

וינוגרד, שציינה כי אזרחי המדינה מממנים את הוצאות נבחרי הציבור, קראה לחברי הממשלה והכנסת לנקוט בשקיפות: "אין סיבה שתקציב מעון רה"מ לא יובא באופן מלא ומפורט לציבור והדבר נכון לא רק לגבי תקציב המעון ולא רק לגבי ראש הממשלה, אלא עבור כל נבחרי הציבור באשר הם. רק התנהלות שקופה ומפורטת, תניח את דעתו של הציבור, שהרשויות פועלות מטעמו ולמענו באופן ראוי ותקין. רק חובת דיווחיות גבוהה, תבטיח מניעת מקרים של שחיתות ואי סדרים".

לאתר דה פוסט

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.

דילוג לתוכן