חיפוש
סגור את תיבת החיפוש
Forbes Israel Logo

לא משחק ילדים: לאן נעלמה בובת הבארבי?

מות הבארבי? ההכנסות ממכירות הבארבי ברחבי העולם ירדו ב-12% ברבעון השני של השנה, אחד משיעורי הצניחה הגדולים ביותר בעשור האחרון., וזאת למרות שהיה עשור בינוני עבור הבובה המיתולוגית.

ההכנסות בארצות הברית ירדו ביותר מ-40% ובשנה שעברה הן נעמדו על 460 מיליון דולר. ברחבי העולם המכירות בשנה שעברה ירדו ב-14% ל-1.3 מיליארד דולר.

הנתונים האלה מעלים מסקנה בלתי נמנעת, הילדות הקטנות ממעטות לשחק עם בארביות. המאה החדשה והמגוון הבלתי נדלה דוחקים את הבובה לתחתית רשימת הצעצועים המבוקשים, למעשה, בובת "ברץ" כמעט והשמידה את הבארבי. אולי זה גם השינוי הדמוגרפי שעוברת ארצות הברית והשתלטות הרב תרבותיות בספירה האמריקנית שמזמן כבר לא הטרוגנית.

צילום: רויטרס

כשהיא מנסה להתאושש מהנפילה הכואבת, יצרנית הבארבי, חברת מאטל, מטילה את יהבה על האחיות המוזרות של בארבי – 100 דמויות שיצרה החברה בליין שהיא השיקה – ליין המפלצות. החברה למעשה לקחה את המפלצות המוכרות כמו פרנקנשטיין, דראקולה ואחרים ועיצבה אותם. שלא כמו הבארבי, הכנסות הליין המפלצתי נמצאות בעלייה וגדלו ב-23% במהלך הרבעון האחרון.

הרבעון השני הוא אף פעם לא תקופת שיא עבור יצרניות הבובות והצעצועים והן מחכות לתקופה הפורחת של לפני הכרסימס. באופן כללי, ההכנסות של חברת מטאל עלו ב-1% ל-1.2 מיליארד דולר ברבעון השני.

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.

דילוג לתוכן