Forbes Israel Logo

לא עוד "ארבע במאה"? אושרה הצעת חוק הסופרים

ועדת השרים לענייני חקיקיה אישרה היום את הצעת החוק של שרת התרבות והספורט, לימור לבנת, המסדירה את תשלום התגמולים לספרים חדשים שיצאו לאור. על פי הצעת החוק, כל ספר חדש שיתפרסם יזכה לתקופת "הגנה" של 18 חודשים, במהלכה לא ניתן יהיה להוזיל את מחירו בחנויות. בנוסף קובעת הצעת החוק כי הסופרים יקבלו תמלוגים בשווי של 8% מהמחיר הקטלוגי של 6,000 העותקים הראשונים מכל ספר שיפרסמו.  

על פי הצעת החוק, המוכנה "חוק הסופרים", ניתן יהיה להוזיל ספרים שפורסמו לפני למעלה משנה וחצי בכ-10% במסגרת שבוע הספר ובאירועים נוספים שייקבעו מראש בשיתוף עם משרד התמ"ת. כמו כן, עבור ספר ביכורים, יקבל כל סופר חדש תגמולים בשווי של 80% מהמחיר הקטלוגי. 

יחד עם זאת, הצעת החוק לא מונעת מרשתות הספרים למכור ספרים שאינם בתקופת ההגנה במחיר מוזל. אולם, מעבר ל-6,000 העותקים הראשונים, יזכה כל סופר בתמלוגים בשיעור של 10% מכל עותק שיימכר לאחר תקופת ההגנה. 


השרה לבנת ברכה על אישור הצעת החוק ואמרה כי: "חייבים לעשות הבחנה בין ספרים שהם מוצר תרבותי לבין מוצרי צריכה אחרים. ספר זה לא קוטג'. בענף הספרים קיימים היום כשלים חמורים שפוגעים גם בציבור הקוראים שהמגוון הספרותי שלהם הצטמצם וגם בסופרים שמתקשים להתקיים מיצירתם. אנו מאמינים שהחוק יסייע לעצור את התהליך הרע שעובר על ענף הספרים בישראל".

צילום: inimage

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.