Forbes Israel Logo
מרתון של המותגים המובילים בעולם למהדורות מוצרים ברי-קיימא. צילום: shutterstock
מרתון של המותגים המובילים בעולם למהדורות מוצרים ברי-קיימא. צילום: shutterstock

לא על חשבון איכות וחדשנות: המותגים שמקדמים מדיניות בר-קיימא

מפריטי עיצוב שעשויים מעמילן תירס ומודפסים בתלת ממד, דרך מוצרי טיפוח באריזות שעשויות מחומרים ממוחזרים וניתנות למילוי חוזר ועד למותג בישום שתומך ומקדם שמירה על איכות הסביבה, ייצור נקי ופיתוח בר-קיימא. מהפכת הקיימות כבר כאן

Sheyn הוא מותג אוסטרי שהוקם על ידי ניקולס גולד ומרכוס שפר ומהווה תולדה של כלים וחשיבה אדריכלית המתורגמים ליצירת אביזרים משלימים לבית. מקור ההשפעות וההשראות שלהם ליצירה באדריכלות הדיגיטלית הוא הזרם המזוהה עם אחת האדריכליות הנודעות והמצליחות בהיסטוריה, זאהה חדיד.

הקולקציית החדשה נשענת על שלושה ערכי ליבה: איכות, חדשנות וקיימות. כל כלי הקולקצייה עשויים 100% PLA שהוא למעשה עמילן תירס. כל מוצר מודפס מאלפי שכבות במדפסת תלת מימד, ללא שאריות ופסולת בתהליך היצור. (בסטודיו Prat Living, החשמל 4, ת"א).

ואזות של Sheyn. טווח מחירים 290-590 ש"ח. צילום: יח"צ
ואזות של Sheyn. טווח מחירים 290-590 ש"ח. צילום: יח"צ

גם מותג הטיפוח הניו-יורקי ק'ילס מרחיב את מדיניות הקיימות בצמצום ההשפעה הסביבתית ושיפור הסביבה. המסע של המותג לעולם ירוק יותר מתחיל ביצירת פורמולות אחראיות עם רכיבים מתחדשים ואריזות מתכלות וידידותיות לסביבה, תוך שיפור החומרים בהם משתמשים בחנויות המותג. בימים אלה משיק ק'ילס לראשונה שקיות מילוי העשויות מחומר ממוחזר וגם בקבוק רב שימושי העשוי מ-100% אלומיניום למילוי כל מוצר שנבחר.

שקיות המילוי חוסכות בממוצע 80% יותר פלסטיק ממוצר חד פעמי של קיל'ס ומכילות פי 2 עד 5 יותר פורמולה מבקבוק רגיל של 250 מ"ל. הבקבוק הרב שימושי עשוי מ-100% אלומיניום ומיועד לשימוש חוזר. הוא מאפשר לצרכנים מילוי חוזר של מבחר מהמוצרים האהובים עליהם – הכל במטרה להפחית פלסטיק המיועד לשימוש חד פעמי. הבקבוק ארוז בקרטון שכולו ניתן למחזור ומגיע עם משאבה נוספת. (בחנויות המותג).

שקיות למילוי חוזר של ק'ילס. חוסכות 80% יותר פלסטיס ממוצר חד פעמי. צילום: יח"צ
שקיות למילוי חוזר של ק'ילס. חוסכות 80% יותר פלסטיס ממוצר חד פעמי. צילום: יח"צ

שרשראות או תכשיטים שמתפזרים או נופלים מהמזוודה בזמן פריקתה בחדר המלון היא לא סיטואציה רצויה כדי להתחיל איתה את החופשה. מותג הבר קיימא Aurate ייצר מחזיק תכשיטי עור טבעוני בקומץ צבעים עכשוויים שיכולים לארוז את כל האקססוריז המעוטרים. הוא מכיל אזורים לשרשראות, ללא סבך, כמו גם צמידים, טבעות וכל אביזרים אחרים לבחירתכם. גודלו הקומפקטי מתאים במיוחד לנסיעות. (באתר המותג).

פאוץ' מחומרים ממוחזרים של אורטה. צילום: Aurate

PHANTOM, הבושם החדש לגברים של פאקו רבאן תואם את מלאכת היוקרה של גראס, בירת הבשמים הצרפתית, עם טכניקות מיצוי חדשניות ביותר. שימוש בחומרים טבעיים תוך תמיכה בקהילות המגדלות אותם והגנה על כדור הארץ. זהו החזון של פאקו רבאן לעתיד הניחוחי ושיתוף פעולה עם IFF-LMR Naturals, חברה חלוצית שנוסדה בשנת 1983, שהעיקרון המנחה שלה היה תמיד לספק תמציות טבעיות איכותיות בשיעור 100%, עם שקיפות מלאה ומחויבות לניהול סביבתי ופיתוח בר קיימא.

הבושם החדש מחבר בין עולם הבישום המסורתי לעולמות הדיגיטל באמצעות טכנולוגיות NFC ו-AI, הוא מתחבר באמצעות שימוש בסלולרי (טכנולוגיית NFC) ומציע עולם תוכן דיגיטלי עם תכנים אינטראקטיביים ומהנים שעוצבו על ידי בית הבישום. פנטום הוא לא רק בקבוק מהודר, אלא המפתח לעולם מקוון עשיר בתוכן דיגיטלי.

פנטום הינו הניחוח הראשון שנוצר על ידי הגברת היצירתיות האנושית בשילוב בינה מלאכותית. הניחוח שמורכב מתווי לבנדר, לימון ווניל, תוכנת לנוסחת בינה מלאכותית על מנת להעצים את התחושות שהוא מעורר. (בסופר-פארם).

פאקו רבאן פנטום. 360 ש"ח, 100 מ"ל. צילום: Florian Joye

חברה נוספת שדוגלת בפיתוח מוצרים נקיים ואורגניים היא The Organic Golden Jojoba. החברה השיקה לאחרונה סדרת מוצרי אנטי-אייג'ינג לטיפוח עור הפנים בתקן אקוסרט האירופאי. המוצרים החדשים ללא תוספת בושם, בעלי ריח אורגני אופייני, מבוססים על פורמולות עדינות ומתקדמות אשר מכילות ריכוז גבוה של שמן חוחובה אורגני טהור, המסייע בשיפור מראה עור הפנים.

בסדרה ארבעה מוצרים חדשים – קרם לחות ליום, קרם הזנה ללילה, קרם עיניים ושמן חוחובה אורגני טהור (סרום ביולוגי טבעי משלים) לפנים ולשיער (בסופר-פארם).

סדרת גולדן חוחובה. צילום: דיטלס/טל אזולאי

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.