חיפוש
סגור את תיבת החיפוש
Forbes Israel Logo

לא צריכה טובות: מצרים מסרבת להצעת החילוץ של קרן המטבע

מצרים מסרבת להצעת החילוץ של קרן המטבע הבינלאומית. בכיר בקבינט המצרי הודיע היום כי המדינה לא מוכנה לתנאי הצנע אותם דורשת קרן המטבע משום הם לא עומדים בקנה אחד עם התוכנית הכלכלית של הממשלה. 

לדברי אללה אל חדידי, בקרוב צפויה משלחת מטעם קרן המטבע להגיע לביקור במצרים, אולם טרם נקבע מועד הגעתה וכן לא הוסדר לוח הזמנים לביקור. 

לקבלת כל העדכונים, הדירוגים והניתוחים – עשו לנו לייק בפייסבוק

בהצהרה שפרסמה היום קרן המטבע נאמר כי בפני מצרים הוצגה האפשרות לקבל הלוואת חילוץ מהירה. מדובר בכלי חירום המשמש את הקרן לסיוע מהיר לכלכלות קורסות בעולם. בתגובה מסר משרד האוצר המצרי כי הצעתה של הקרן עדיין נבחנת. 

צילום: רויטרס

מצרים זקוקה להלוואה של 4.8 מליארד דולר כדי לצאת מהמשבר הכלכלי אליו נקלעה. ממשלת המדינה בהנהגת מוחמד מורסי תומכת ברפורמה הדרגתית בכלכלה, אולם בקרן המטבע דורשים נקיטת צעדי צנע מיידיים כתנאי לקבלת ההלוואה. 

אזרחי המדינה הביעו בעבר את מחאתם על התנהלות הממשלה הכושלת בתחום הכלכלי. בתגובה לזעמו של הציבור, פיטר מורסי את שר האוצר והפנים שתמך בעמדת קרן המטבע. השר החדש שמונה במקומו, אלמורסי אלסעיד הגזי אמר היום כי הוא ממתין לבואה של המשלחת מטעם קרן המטבע למצרים בימים הקרובים ולהמשך הדיונים בנוגע לחילוץ המדינה מהמשבר. 

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.

דילוג לתוכן