Forbes Israel Logo

לא רק בבלפור: יינות וורודים כובשים את טבלת המכירות בארה”ב

מה שבעבר נחשב למשקה מתוק שמתאים רק לחיך מאוד לא מתוחכם, נמצא היום בעליה משמעותית בארצות הברית: יין הרוזה זוכה למנה הולכת וגדלה של פופולאריות, המיתרגמת לזינוק משמעותי במכירות. רוזה מהווה 1.5% בלבד מטבלת שוק היין בארצות הברית, אבל המכירות טיפסו ב-53%, כששווי נפח העסקאות עמד על 258 מיליון דולר רק ב-52 השבועות האחרונים, כך לפי אתר הצרכנות Nielsen.

את התופעה ניתן לייחס למוניטין שיצא למשקאות וורודים כמשקאות פרימיום אופנתיים, שהם בכל זאת מגוונים ומחיריהם סבירים. לפי נילסן, 40% מצרכני יין הרוזה האמריקאים הן נשים בגילאי 21-34, שברוב המקרים נוכחות ברשתות החברתיות. המשקה עדיין הכי פופולארי באזורי החוף של ארה"ב, היכן שהאווירה יותר קוסמופוליטית. מרכז העיר ניו יורק עדיין שותה 25% מהרוזה המיובא לארצות הברית, כשמיאמי ממוקמת שנייה, עם 15%.

"אין ספק שיש לנו לקוחות בני דור המילניום", אומר מקס האריס, מנהל תחום מזון ומשקאות במלון קונרד ניו יורק ובבר ה-Loopy Doopy Rooftop בעיר. "40% ממכירות היין שלנו הן של רוזה. אין עוד שום זן שמתקרב למספר הזה".

הרוזה כובש את העולם | צילום: Fotolia

בני דור המילניום מכירים מראש פחות מותגים כשהם ניגשים לקנות יין, מה שהופך אותם לקלים יותר לשכנוע באמצעות שיווק ברשתות החברתיות. כש-59% ממשתמשי אינסטגרם הם בני 18-29, הם מהווים חתך דמוגרפי חשוב שמוכרי הרוזה מחזרים אחריו.

"רוזה מוערך הן בקהילת היין והן בקהילת הלייף-סטייל הדיגיטלית", מאששת שניקה הילוקס, מומחית לקשרים עם אישים בעלי השפעה בחברת יחסי הציבור Colangelo & Partners, "כעת כשאנחנו כל כך מונעים על ידי תמונות ואימג'ים. אני חושבת שהרשתות החברתיות היוו כוח מניע רב משקל בהרחבת הפופולאריות של המשקה".

אלא שיש עוד מפתח להבנת המכירות של הרוזה באמריקה – העונה. הכינוי שדבק במשקה – מי קיץ – הוא אכן נכון. הקיץ היא עונה פורייה מאוד עבור הספקים, כשיינות רוזה מועדפים במהלך העונה על ידי כ-20% משתייני היין הקבועים. כ-90% מצרכני היין הקבועים שמתכננים לשתות במהלך הקיץ הזה, אמרו בסקר כי הם נוטים לשתייה במקומות פתוחים, וזה נכון במיוחד לרוזה. לא אחת ישנה אסוציאציה בין הטון הקריר של היין הורוד לבין החוויה של בילוי תחת כיפת השמיים.

"בסופו של דבר, זה מוצר עונתי וזו אחת הסיבות העיקריות להצלחתו, משום שאנשים כל כך מצפים כבר לפתוח את בקבוק הרוזה הראשון שלהם, ברגע שהשמש מתחילה לעלות בסוף חודש אפריל ובתחילת מאי", אומר פייריק בונקט מפסטיבל האוכל והיין La Nuit En Rosé, אותו ייסד לפני ארבע שנים על מנת לחנך ולהכיר לאנשים את הרוזה.

הקיץ הנוכחי גדוש באירועים נוספים שמוקדשים לחגיגת הרוזה, לרבות יום הרוזה הלאומי בארצות הברית שצוין ב-10 ביוני.

"זה כבר לא נע רק סביב חינוך של האנשים והיכרות עם הרוזה", אומר בונקט. "אני חושב שעכשיו אנשים מבינים כבר שהרוזה כאן, וכאן כדי להישאר".

אבל אפילו עם ההבנה החדשה הזו של האמריקאים את היין הוורוד, יש עדיין לאן לגדול. בונקט, במקור מצרפת, אומר שארצות הברית עדיין מפגרת במכירות בגלל המנטאליות של "מי קיץ". במדינות כמו צרפת אנשים נהנים מהיין לאורך כל השנה, משום שהגיוון בשוק מביא לכך שבקבוקים כהים ומלאים יותר נמכרים גם אחרי ששמש הקיץ שוקעת.

"בצרפת באופן ספציפי, אנשים שותים יותר רוזה ממה שהם שותים יין לבן", אומר בונקט. "כך שכ-50% מהיין שנצרך בצרפת הוא אדום, 30% הם מסוג רוזה ו-20% הם יין לבן. ואני חושב שבארצות הברית אנחנו עדיין מאוד רחוקים מזה".

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.