Forbes Israel Logo

לא רק לאספנים: המכוניות שכדאי לקנות ולשמור

להרוויח מאספנות רכבים – זה במקרה הטוב הימור מטורף. אלא אם כן, כמובן, התמזל מזלכם להשיג פורשה יקרה בטירוף או פרארי, הרבה לפני שערכן עלה. בראש רשימת 10 כלי הרכב הנמכרים ביותר בשנה שעברה של בית המכירות הפומביות Mecum ניצבת לה־פרארי שנת 2014, שנמכרה במקור תמורת מה שהיה שווה ערך אז ל־1.7 מיליון דולר, ומאז הכפילה את שווייה ונמכרה תמורת 3.4 מיליון דולר.

הכתבה מופיעה בגיליון מאי 2018 של פורבס ישראל

לרכישת גיליון חייגו 077-4304645

לרכישת מנוי למגזין פורבס ישראל

לכל העדכונים, הכתבות והדירוגים: עשו לנו לייק בפייסבוק

אבל אתם לא צריכים הון אוליגרכי כדי להיכנס למשחק. חברת הביטוח למכוניות וינטג', Hagerty, פרסמה ממש עכשיו את הרשימה השנתית שלה, של מכוניות מיינסטרים שעשויות להפוך למכוניות האספנים של העתיד. המכוניות ברשימה מסודרות לפי מחירי הבסיס שלהן, על אף שחלק מהמודלים יעלו יותר בגלל סדרות הייצור המוגבלות שלהם והדרישה הרבה.

זה דיל לא רע בכלל. שלא כמו מכוניות אספנות קלאסיות, שמוסתרות רוב הזמן בחניון אפל עם בקרת אקלים, המכוניות ברשימה הזאת הן כולן כלי רכב חדשים ונוצצים שכמהים שמישהו ינהג בהם – וינהג כמו שצריך – מקסימום הנאה היום, ואולי גם רווח כספי מחר.

כולם מודלים חדשים של 2018, שעלו פחות מ־100 אלך דולר. המנעד נע בין ה־SUV המחודש של ג'יפ רנגלר, בקצה התחתון של רף המחירים עם 27 אלף דולר, ועד הקופה הספורטיבית לקסוס LC500, שנמכרת ב־92 אלף דולר.

מבחינת הכסף שלנו, ההימור הבטוח במרוץ הזה – לפחות עבור אלו שהצליחו לשים ידם על המהדורה הסופר־מוגבלת הזאת – הוא הדודג' צ'לנג'ר SRT דימון, מכונית מותאמת למרוצי דראג, אבל חוקית לנסיעה על הכביש. המחיר שלה מתחיל ב־85 אלף דולר ושולח אל האספלט 808 כוחות סוס – עם דלק 100 אוקטן תוכלו להגיע גם ל־840 כ"ס, מה שאומר שהנסיעה תעלה לכם בערך 100 דולר לכוח סוס, וזה מחיר מציאה, באופן יחסי.

רק 3,000 מכוניות הוקצו לארה"ב (ועוד 300 לקנדה), ולכן כמעט בטוח שמחירה יאמיר, לפחות בקרב אלו שלא ישמידו את המכונית שלהם בניסיון לסחוט כל טיפה ממה שהיא יודעת להציע.

"בכל שנה אנחנו מחפשים מכוניות שיטשטשו את הגבולות, שיקראו לכם לנהוג בהן", אומר מנכ"ל הגרטי, מק'קיל הגרטי. "הרשימה היא הוכחה לכך שאנשים עדיין אוהבים לשבת במושב הנהג, להניח ידיים על ההגה וליהנות מחוויית הנהיגה".
כמה זמן תצטרכו לשמור על המכוניות האלו לפני שעקומת המחיר שלהם תהפוך מחיוך עצוב לשמח? זאת, כמובן, שאלת מיליון הדולר. וכל ניחוש זוכה.

1. ג'יפ רנגלר
מחיר מחירון: 26,995 דולר 
הג'יפ המוכר זוכה לעיצוב המיוחד ב־2018, עם שיפורים כמעט בכל אספקט, אבל שומר על המראה הצנוע והאיקוני שלו. בהתחשב בייצור ההמוני שלו, ובהנחה שהוא יחטוף כמה שפשופים בנסיעות בשטח, אנחנו צופים שרק הדגמים הראשוניים או שילובים נדירים של גימור וציוד נוסף יובילו לעלייה במחירו. לכל הפחות, לרנגלר יש שם טוב בכל הנוגע לשמירה על ערכו בטרייד אין.

ג'יפ רנגלר.

2. הונדה סיוויק דגם R
מחיר מחירון: 34,100 דולר 
הדגם הזה הוא רכב מפעל אולטימטיבי, עם מנוע שני ליטר ו־306 כ"ס במנוע של ארבעה צילינדרים ושלל שדרוגים לשיפור הביצועים (ועוד לא אמרנו מילה על הכנף בחלקו האחורי, שמוסיפה עוד קצת סקס אפיל).

הונדה סיוויק דגם R.

3. קיה Stinger GT
מחיר מחירון: 38,350 דולר 
אתם יכולים לשאול מה מיוחד בעוד סדאן בינונית וספורטיבית ועוד אחת שמגיעה מקוריאה. אבל על פי כל הדיווחים, הנהיגה בה היא חוויה אמיתית, והיא מובילה על פני כל האלטרנטיבות האירופאיות – ועוד במחיר זול יותר. אלו שמחפשים לקנות מכונית ולשמור עליה ירצו לשדרג את גרסת הבסיס עם מנוע טורבו שני ליטר לטובת ה־GT עם 365 כ"ס, צמד מנועי טורבו V6 ושיפורים נוספים.

קיה Stinger GT.

4. סובארו WRX STI Type RA
מחיר מחירון: 48,995 דולר
הגרסה החדשה של ה־WRX המכובדת, מכונית ראלי מהירה, זוכה לכינוי השחצני RA – ראשי תיבות של Record Attempt, שמתייחסות להופעה שלה במסלול הגרמני הנחשב נורבורגרינג ב־2017. הגרסה הנוכחית קלה יותר במשקל, עם שדרוגים בשלדה ובמנוע על הבסיס הזריז והשובב גם ככה של ה־WRX. הייצור מוגבל למספר ידידותי לאספנים, 500 יחידות.

סובארו WRX STI Type RA.

5. אאודי RS3
מחיר מחירון: 54,900 דולר
המכונית זמינה לראשונה בארה"ב, והיא הגרסה הספורטיבית ביותר של הסדאן הקטן ביותר של אאודי. היא מגיעה עם מנוע טורבו 2.5 ליטר וחמישה צילינדרים, שמייצרים 400 כ"ס מסחררים. זה 160 סוסים לליטר, ואנחנו מבוגרים מספיק לזכור את השנים שבהן 100 כ"ס לליטר היו הגביע הקדוש של הנדסת רכב. רשימת השדרוגים האפשריים כוללת בין השאר בלמים עם דיסק פחם קרמי.

אאודי RS3.

6. שברולט קמרו ZL1 1LE
מחיר מחירון: 69,000 דולר
המכונית, שהוצגה לראשונה בשנה שעברה, היא הקמרו ZL1 עם הביצועים הגבוהים ביותר. ב־2018 היא זוכה לשדרוג נוסף, עם גרסת "חבילת החיכוך האקסטרימית", שמוסיפה עוד אדרנלין ויכולות ל־650 כ"ס ולמנוע ה־V8. זה יהיה המודל היחיד השנה שבו תגיע הקמרו עם כל היכולות האלה ובעיצוב הזה, שיזכה לחידוש ב־2019, כך שהנדירות מובטחת.

שברולט קמרו ZL1 1LE.

7. פורשה 718 קיימן/ בוקסטר GTS
מחיר מחירון: 81,900־79,800 דולר
המותג של פורשה הוא תמיד זהב עבור חובבי מכוניות מרוץ ואספנים כאחד. אלה הן גרסאות 2018 החדשות של הביצועים המוגברים של הפורשה. הן מגיעות בקופה של קיימן, עם המנוע הבינוני, ועם המודלים של הבוקסטר רודסטר. גם המחיר גבוה, אבל עדיין סביר ביחס לגרסת הבסיס של ה־911, ויש הטוענים שלא פחות כיף לנהוג בהן – ואולי אפילו יותר.

פורשה בוקסטר GTS.

8. דודג' צ'לנג'ר SRT דימון
מחיר מחירון: 84,995 דולר
הדימון השטני הוא רכב מרוץ חוקי לנסיעה בכביש עם 840 כ"ס מתחת למכסה המנוע וצמד צמיגים רחבים במיוחד, אך עדיין חוקיים לנסיעה, בחלקו האחורי. הוא לא זול, אבל מכיוון שרק 3,300 יחידות ממנו צפויות להיות מיוצרות, ובלי צפי לייצור ב־2019, זאת בעצם ההגדרה של רכב אספנות.

דודג' צ'לנג'ר SRT דימון.

9. ג'יפ גרנד צ'ירוקי טרקהוק
מחיר מחירון: 86,000 דולר
מה יש לא לאהוב במכונית המשפחתית הידידותית הזאת, שיכולה גם להצית את המדרכה עם מנוע של 707 כ"ס, V8? מדובר בשילוב המנצח, למעט המחיר – כמעט פי שלושה מדגם הבסיס של הגרנד צ'ירוקי.

ג'יפ גרנד צ'ירוקי טרקהוק.

10. לקסוס LC 500
מחיר מחירון: 92,000 דולר
לקסוס מציעה את השילוב האולטימטיבי עם הקופה הספורטיבית הזאת, ששורשיה במכונית הקונספט המעוגלת של המותג, LF-LC. זו לא קופה לקשרי פסיבית – היא מגיעה עם מנוע V8 נשכני של חמישה ליטר, 471 כ"ס ותיבה אוטומטית של 10 הילוכים (יש גם גרסה היברידית שמתחרה עם ה־V8 על המקום ברשימת האספנות, עם שילוב של מנוע V6, 3.5 ליטר, ומנוע חשמלי כפול שמייצרים את המקבילה של 354 כ"ס).

לקסוס LC 500.

*צילומים: יח"צ, shutterstock

הכתבה מופיעה בגיליון מאי 2018 של פורבס ישראל

לרכישת גיליון חייגו 077-4304645

לרכישת מנוי למגזין פורבס ישראל

לכל העדכונים, הכתבות והדירוגים: עשו לנו לייק בפייסבוק

 

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.