חיפוש
סגור את תיבת החיפוש
Forbes Israel Logo

לא תאמינו כמה הוציא האדם העשיר באוגנדה על חתונת בתו

סודהיר רופרליה, אחר האנשים העשירים ביותר במזרח אפריקה והאדם העשיר ביותר באוגנדה, לא חוסך כסף לקראת החתונה המפוארת של בתו, אשר צפויה להתקיים בשנה הבאה.

רופרליה, טייקון בנקאות ונדל"ן אשר מוערך ב-900 מיליון דולר לפי דירוג פורבס של 40 האנשים העשירים באפריקה, גילה לפורבס כי הוא מתכנן להוציא על החתונה כ-2 מיליון דולר, במה שצפויה להיות החתונה היקרה ביותר שנערכה אי פעם במזרח אפריקה.

לקבלת כל העדכונים, הדירוגים והניתוחים – עשו לנו לייק בפייסבוק

מירה רורפליה, בת 27, היא בתו הראשונה של סודהיר. היא תתחתן עם רווי קוטצ'ה, איש עסקים ממשפחה אסייתית-קנייתית. החתונה צפויה להיערך בשנה הבאה בלונדון ובבירת אוגנדה קמפלה. הזוג יערוך את חתונתו האזרחית בלונדון, וקבלת הפנים תיערך במלון גרוסוונור בעיר. לאחר מכן ייערך טקס מסורתי באתר הנופש מוניוניו באוגנדה.


כשנשאל איך יבזבז את התקציב של 2 מיליון דולר, הבטיח סודהיר לפרט במועד מאוחר יותר.

מירה נחשבת לבתו המועדפת של הטייקון, והוא אפילו העניק לחלק מעסקיו את שמה. מירה השקעות, חברת האחזקות שלו, מחזיקה ביותר מ-300 נכסים פרטיים ומסחריים באוגנדה, דובאי ולונדון. למירה רופרליה יש תואר במנהל עסקים מאוניברסיטת סיטי בלונדון, והיא עבדה במספר תפקידים בחברות שונות בקבוצת רופרליה. בתקופה מסוימת היא אפילו שימשה כטלרית בבנק שנמצא בבעלות אביה. "רציתי שהיא תלמד את העסק. הבנתי שהיא לא תכיר את העסק אם לא תתחיל מהתחתית", אמר רורפליה בראיון בשנה שעברה. כעת מכהנת מירה במשרה ניהולית בקבוצת רופרליה, והיא מנהלת את תיק הנכסים של אביה בתוך אוגנדה ומחוצה לה.

סודהיר רופרליה בן ה-57 הוא מקימה של קבוצת רופרליה, קונגלומרט אוגנדי אשר מחזיק במאות נכסים באוגנדה – מלונות, מועדוני קאנטרי, רשת חברות מסחר במט"ח, עסק שמגדל ומייצא ורדים ואת בנק קריין, הבנק המסחרי השני בגודלו במדינה. סודהיר נולד באוגנדה אולם עבר לבריטניה עם הוריו כנער לאחר שהנשיא אידי אמין גירש את כל האסייאתים מהמדינה ב-1972. הוא עבד במשרות מזדמנות בבריטניה ולבסוף חזר לאוגנדה ב-1985 עם חסכונות של 25 אלף דולר, בהם השתמש למסחר בסחורות ומט"ח ולרכישת נכסים במחירי רצפה, ושם הוקמה קבוצת רופרליה.

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.

דילוג לתוכן