חיפוש
סגור את תיבת החיפוש
Forbes Israel Logo

לבני: "נתנו בידי הסמכויות להגיע להסכם על בסיס שתי מדינות לאום"

"התנועה" בראשות ציפי לבני חתמה היום (ג') על הסכם עם הליכוד-ביתנו ותהפוך למפלגה הראשונה שנכנסת לקואליציה של ממשלתו השלישית של בנימין נתניהו.

לבני, שהצהירה לאורך כל קמפיין הבחירות שלה כי תקדם את הנושא המדיני, תהיה נציגת הממשלה שתנהל את המו"מ הישיר עם הפלסטינים. התיק שתקבל לבני בממשלה הקרובה הוא משרד המשפטים.

השניים ערכו הערב מסיבת עיתונאים משותפת בה הודיעו על הליכה משותפת. "לפני חודשיים וחצי הקמתי את התנועה והתחייבנו במערכת הבחירות להילחם על הסדר מדיני גם כשזה לא ישתלם פוליטית", אמרה לבני, "ניתנו בידי הסמכויות המתאימות להיות בתפקיד הנושאת ונותנת בשם ישראל, במטרה להגיע לסיום הסכסוך עם ההפלסטינים, וכדי להגיע להסדר שתי מדינות".

לקבלת כל העדכונים, הדירוגים והניתוחים – עשו לנו לייק בפייסבוק


ציפי לבני | צילום: מרק ישראל סלם

"מדינת ישראל בעת הזאת זקוקה לממשלת אחדות לאומית רחבה והערב אנו עושים את הצעד הראשון בכיוון זה", אמר נתניהו. ראש הממשלה גם קרא לראשי המפלגות האחרות "לגלות אחריות ולהצטרף אלינו". ביחס לתהליך המדיני אמר נתניהו, "עלינו לעשות כל מאמץ לקדם תהליך שלום אחראי עם הפלסטינים, נעשה זאת יחד על פי עקרונות נאום בר אילן. אני מקווה שנמצא שותף פלסטיני".

המפלגה תקבל את התיק להגנת הסביבה, תפקיד בו יכהנו ככל הנראה עמרם מצנע או עמיר פרץ, שכזכור עזב את מפלגת העבודה לאחר ששלי יחימוביץ' סירבה להתחייב כי לא תשב בממשלת נתניהו. בנוסף, אחד מהשניים ינהל את אחת מוועדות הכנסת או את אחת מוועדות המשנה של ועדת החוץ והביטחון.

עוד עולה מההסכם כי השר להגנת הסביבה יהיה חבר בקבינט הכלכלי-חברתי, וכי לבני תוגדר כסגנית ראש הממשלה במידה וכל ראשי הסיעות שייכנסו לקואליציה יזכו לתואר הזה.

שלושת הנושאים שהיו על סדר היום במערכת הבחירות – השוויון בנטל, יוקר המחיה ושינוי שיטת הממשל, מוזכרים גם הם בהסכם. הליכוד-ביתנו והתנועה הסכימו כי אחרי כינון הממשלה יחוקק חוק להגברת השוויון בנטל, יבוצעו תיקונים חקיקתיים כדי להגביר את המשילות והצדדים יפעלו יחד להורדת יוקר המחייה ומחירי הדיור.

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.

דילוג לתוכן