Forbes Israel Logo

לברון ג’יימס עלה למקום ה-3 בדירוג “המשפיעים על הכסף בספורט”

מבחינה ספורטיבית הדברים לא ממש עובדים השנה ללברון ג'יימס. התוכניות שלו להוביל את הלוס אנג'לס לייקרס לאליפות נכשלו ככל הנראה ועתה גם סיכויי ההעפלה של הקבוצה לפלייאוף ה-NBA נמוכים מאוד. ייתכן שג'יימס יפספס אותו לראשונה מאז שנת 2006. 

עם זאת, מחוץ לפרקט, לברון מככב: השנה הוא הרוויח 89 מיליון דולר – 36 מיליון הגיעו מהמשכורת שלו ו-53 מיליון הגיעו מהכנסות של חסויות של נייקי, קוקה קולה ואוזניות ביטס של דרה.

לברון. על הפרקט מפשל אבל מחוץ לאולם הסיפור שונה לגמרי | צילום: Shutterstock

ההכנסה הזאת, בנוסף לקשרים ענפים בכל עולם הספורט, דחפו את ג'יימס למקום ה-3 בדירוג "המשפיעים על הכסף בספורט" של פורבס, שמכיל מותגים, אנשי עסקים, קבוצות, ספורטאים וסוכנויות שחקנים. ורק בשביל לסבר את האוזן לגודל ההישג – רק נייקי ופפסי עומדות כרגע בינו לבין המקום הראשון.

הלוס אנג'לס לייקרס אגב, רק במקום ה-7 ברשימה, זאת למרות היכולת החלשה שהקבוצה מציגה בשנים האחרונות. בחודש שעבר פרסמנו בפורבס כי שווי הקבוצה עלה ב-12% מהשנה שעברה ועומד היום על 3.7 מיליארד דולר – מקום שני ברשימת שווי הקבוצות אחרי הניו יורק ניקס שבמקום ה-1 עם שווי של 4 מיליארד דולר.

שווי זה לא העיקר

מעניין לראות כי למרות שוויין גם הניקס וגם הלייקרס לא מדורגות הכי גבוה בין קבוצות ה-NBA ברשימת הזאת – את התואר הזה אוחזת בחוזקה גולדן סטייט ווריורס, שקפצה גם היא בדירוג והתמקמה במקום ה-5, כשבדרך עקפה את ליונל מסי, CAA (סוכנות השחקנים המפורסמת) ואת מותג הבירה באדווייזר. הניקס רק במקום ה-28.

נייקי. במקום הראשון בדירוג | צילום: Shutterstock

דירוג "המשפיעים על הכסף בספורט" (SMI – Sports Money Index) מורכב משני מפתחות. הראשון הוא חישוב של הכוח הפיננסי בתוך כל קטגוריה (ספורטאים, סוכנויות וכדומה) – כלומר, ככל שהעושר גדול יותר, כך הכוח הפיננסי עולה. ספורטאים מחושבים על ידי ההכנסות שלהם, העמלות שסוכנויות השחקנים דורשת עבורם, התרומה הכספית שהם מביאים לקבוצות (כמו עלייה במכירת מנויים וחולצות) ונותני חסות המקושרים אליהם (והעלייה בהכנסות המותג שמגיע כתוצאה משיתוף הפעולה איתם).

המפתח השני מנתח את הקשרים שיש בין הקטגוריות של עולם הספורט. קבוצות למשל, מקבלות קרדיט על הספורטאים שמשחקים אצלן וכן על המותגים שמקושרים אליהן; ונותני חסות מחושבים על פי הקשרים שלהם לקבוצות הספורט ולספורטאים שמייצגים אותם.

בדירוג נלקח בחשבון המשתנה שבין מספר הקשרים והכוח הפיננסי של כל מותג, ספורטאי וקבוצה. לדוגמה, פוטנציאל החשיפה של ספורטאי המזוהה עם נייקי, הרבה יותר רחב מאשר ספורטאי המקושר לאדידס ולפומה. כך גם מותג המקושר עם לברון ג'יימס יקבל ציון גבוה יותר מאשר מותג המקושר עם ססק פברגאס.

 
   

[quads id=1]

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.