Forbes Israel Logo

להתחיל את הבוקר עם חיוך. צפו בסרטון המיוחד: 60 שניות בדרך ליום מוצלח במשרד

יש ימים שבהם פשוט "הכל לא הולך". אנחנו מגיעים למשרד, לא מצליחים לבצע משימות פשוטות, מתעכבים, מאחרים לפגישות, רבים עם הבוס או עם הקולגות, ובסופו של דבר מוצאים עצמנו עצבניים, מתוסכלים ומתפללים שהיום יגיע לסיומו. הסיבה לכך שאנו מצפים לסוף היום היא פשוטה – ובבסיסה התפיסה כי "מחר יום חדש", בו הכל יכול להתהפך, ונשוב לעמוד במשימות וביעדים, נצליח לקדם נושאים שונים, והכל באווירה טובה ועם חיוך על הפנים.

אך כאמור, "יש ימים ויש ימים". אמנם אי אפשר להעלים לחלוטין את אותם ימים רעים ומתסכלים, אך אפשר בהחלט לצמצם אותם – ובשורה של צעדים פשוטים. צעדים אלו הם לא יותר מכמה משימות טכניות, אשר תוכלו למלא בקלות בכל יום ויום. עמידה באותן משימות קלות לביצוע תוכל לשפר פלאים את סיכוייכם ליום מוצלח ופורה במשרד – וכמובן לצמצם משמעותית את הסיכוי לאחד מאותם ימים אשר תיארנו בתחילת הכתבה.

אז מה הם אותם צעדים פשוטים? בראש ובראשונה, הקפידו להגיע למשרד בזמן. איחורים קטנים כגדולים עשויים להגביר את לחץ העבודה במהלך היום, להביא לעקיצות לא נעימות מצד הבוס או הקולגות, או סתם לתת לכם את התחושה שהתחלתם את הבוקר בכך שעשיתם דבר מה לא בסדר. הגיעו בזמן – והתחילו את היום בראש שקט.

צפו בסרטון: 60 שניות בדרך ליום מוצלח במשרד 

מיד לאחר הגיעכם למשרד, קחו רגע והקדישו אותו לפעולה פשוטה: לנשום עמוק. לפני שתפתחו את המחשב, תיכנסו למשרדו של הבוס או אפילו תכניו כוס קפה, קחו רגע עם עצמכם, נישמו עמוק והירגעו. מומחים מסבירים כי צעד פשוט שכזה יכול "לאפס" אתכם בשנייה, וכי אם תקפידו לבצע זאת מדי יום הדבר ישתרש וישמש לגוף כמעין הצהרה כי כעת מתחיל יום העבודה.

לאחר שנשמתם, הכינו את כוס הקפה המדוברת (גם תה, מיץ תפוזים או כל משקה אחר יעשה את העבודה). אם לא אכלתם ארוחת בוקר בבית, אולי כדאי לכם לשקול לעשות זאת עכשיו: מחקרים רבים הראו כי ארוחת בוקר דשנה ומלאה מסייעת רבות הן לפריון העבודה, הן למצב הרוח והן לתחושתכם האישית ביחס לסביבה.

השלב הבא גם הוא יגזול לכם דקה מזמנכם: שבוע בשקט וארגנו את היום שלכם. ערכו רשימת מטלות, תכננו את לוחות הזמנים, שבצו אילו משימות תבצעו מתי והיכן. כמובן שלא הכל נתון לצפייה מראש, אך לפחות כל מה שתלוי בכם – שיהיה מתוכנן. לאחר שתארגנו את היום, המשיכו עם אותו מוטיב – וארגנו את השולחן שלכם (גם שולחן העבודה במחשב נחשב). מסמכים פתוחים או תוכנות שפועלות שלא לצורך מכבידים ומאטים את פעילות המחשב, ממש כמו ששולחן מבולגן, ניירות זרוקים וכוסות קפה משומשות מכבידים על המוח ומאטים את פעילותכם שלכם.

צילום: thinkstockphotos

לסיום, אל תחכו עד להפסקת הצהריים כדי לקחת מנוחה קצרה. מחקרים הראו כי פרק זמן של שעות בודדות ללא כל הפסקה אינו יעיל ופוגע ביעילות העובדים כמו גם בתחושתם האישית – אם הדבר תלוי בכם, תכננו לעבוד כשעתיים, ולאחר מכן קחו הפסקה קצרה בת כ-15 דקות. אם הדבר מתאפשר, שיחה עם חברים וקולגות על נושאים שאינם קשורים לעבודתכם הוכחה כהפסקה המועילה ביותר.

כמובן שמדובר בעצות בלבד, וכי כל אדם נדרש לצעדים שונים בכדי אליהם הוא מגיב בצורה האופטימלית. אך רגע לפני פתיחת יום העבודה שלכם, שיקלו את העצות האלו. אולי הן מה שיחסוך מכם את יום העבודה המתסכל הבא שלכם.

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.