Forbes Israel Logo

להתעשר מהנגאובר: בדרום קוריאה הומצא בקבוקון קסם שמטפל בכאב

בדרום קוריאה, אין שום דבר שמעיד יותר על אחווה בין עובדי המשרד מאשר הנגאובר משותף בעבודה. עם שעות העבודה הארוכות, ועם ארוחות ערב תכופות של החברה, מלאות במשקה הקוריאני סוג'ו, הגעה למשרד בתשע בבוקר עם כאב ראש משתק היא הוכחה לנאמנות לארגון.

האם נמצא הפתרון להנגאובר? | צילום מסך מיוטיוב

עם הנגאוברים אדירים מגיעים גם פתרונות אדירים, ובדרום אמריקה משגשגת תעשייה שלמה של בקבוקוני קסם קטנים שמבטיחים להעלים את תופעות הלוואי של אלכוהול ביום המחרת. סיסון לי, יזם קוריאני-אמריקאי, מביא עכשיו את השיקוי הזה לאמריקאים. באופן טבעי, העסקים פורחים.

את המוצר שלו, "התאוששות בוקר" 100 מ"ל שמכיל בעיקר מרכיבים טבעיים, אמורים לשתות לפני שהולכים לישון, עם ההבטחה לקום רעננים בבוקר למחרת. בהתחשב בגודלה של תעשיית האלכוהול העולמית, 1.2 טריליון דולר, לי רואה לפתרונות כמו שלו פוטנציאל שוק של 113 מיליארד דולר.

עם מימון של 8 מיליון דולר מקרן אלטוס, R7 פרטנרס וסלואו ונצ'רז, משיקה החברה שלו 82 מעבדות – קריצה לקוד החיוג לקוריאה – פורמולה חדשה ומשופרת שאמורה לרתום את הדרישה העצומה למוצר שלו. "זה אחד מהדברים האלה שבהם מהר מאוד השתכנענו שמדובר במענה על צורך, לא על רצון", אומר לי. "לא היינו צריכים להסביר את ההיגיון מאחורי למה את אמורה לקנות את זה – אנשים פשוט הבינו".

הרעיון של לי הגיע בביקור לסיאול, שם פגש ברמדי להנגאובר במהלך לילה בעיר, והתרשם מההשפעה שלו ביום שאחרי (אני, אגב, מילאתי את המקרר שלי בבקבוקונים האלה). הוא התעורר בבוקר למחרת מלא אנרגיה ועם ראש צלול, ומיד יצא להקל על ההנגאובר של חבריו האמריקאים.

זה התחיל כתחביב צדי, אבל הדרישה הגוברת בארה"ב שכנעה אותו לעזוב את עבודתו בפיתוח מוצרים בחברת טסלה ולקדם את העסק במשרה מלאה. בגיוס המונים באינדיגוגו, שהיעד שלו היה 25 אלף דולר, הוא גייס 251 אלף דולר, ואז עבר מסן פרנסיסקו ללוס אנג'לס, לבה הפועם של תעשיית הוולנס בארצות הברית.

ההזדמנויות העסקיות היו עצומות. חודש אחרי חודש, כמעט מחצית הלקוחות ביצעו רכישה חוזרת, מה שהעיד על הדביקות של המוצר, אומר לי. למרות שהוא מתומחר בחמישה דולר לבקבוק, אנשים אמרו שהם מוכנים לשלם גם עשרה דולר, אם המוצר יעבוד, אומר לי.

82 מעבדות גרפו שלושה מיליון דולר בהגנות בששת החודשים הראשונים, והרוויחו לא פחות מחצי מיליון דולר בכל חודש מאז ספטמבר, בזכות הפופולריות הגואה בערים מרכזיות כמו לוס אנג'לס, סן פרנסיסקו, מיאמי, ניו יורק ושיקגו. אבל הגידול בצמיחה הוביל לצוואר בקבוק באספקה, שמיובאת ממפעלים בקוריאה. כשהתגלעו בעיות באריזה או באספקה, הצוות מצא את עצמו יושב במשרדים ואורז בקבוקונים בעצמו. "לא באמת היה לנו זמן ליצור פה צמיחה מסודרת, לשבת, להירגע, לחשוב מה המטרה שלנו? בכל יום הגענו לפה ורק ניסינו לכבות את השריפות".


באוקטובר האחרון הם ייצבו את המלאי שלהם, ומצאו את הזמן לחשוב לאן הם רוצים לקחת את החברה. הם יכולים להמשיך ברמה היציבה הנוכחית, עם 11 עובדים במשרה מלאה, ולהרוויח מכל יחידה שנמכרת. או שהם יכולים להשיג מימון ולהפוך לרד בול הבאה, על ידי כך שיהיו חלוצים בקטגוריית משקאות חדשה בארה"ב. הבחירה היתה ברורה. 

הו נאם, שותף בחברת ההשקעות אלטוס ונצ'רז בפועלת בסיליקון ואלי, נולד בדרום קוריאה. הוא אומר שחלק מהצלחת החברה נובע מכך שהיא פונה לצעירים ולמבוגרים כאחד. "הם פוגעים באיזה עצב איפה שהוא, ואני עדיין לא יכול לומר לך כמה זה גדול, אבל הם עושים משהו כמו שצריך… משהו שאנחנו לא צפינו", אומר נאם.

איך זה עובד

בדרום קוריאה, אחת המדינות שבה צורכים הכי הרבה אלכוהול בעולם, תעשיית הפתרונות להנגאובר מגלגלת, על פי הערכות, כ-120 מיליון דולר בשנה. רכיב הקסם הוא הכימיקל DHM (Dihydromyricetin), שמופק מפרי העץ הובניה דולציס, הידוע יותר בכינויו עץ הצימוקים האסייאתי.

התאוששות בוקר מחקה את הכימיקל, מוסיפה גדילן מצוין, ויטמין בי ותמצית קקטוס. אבל אתם לא תראו שום מידע שיווקי על הבקבוק שמחבר את התאוששות בוקר לתרופה מהנגאובר. אחת הסיבות היא ציות לכללים של ה-FDA, שאוסרים על משקאות לטעון דברים חד משמעיים כל כך.

למרות תעשיית משקאות ההנגאובר הענפה בקוריאה, הצוות של לי הבין שמעט מאוד ביסוס מדעי התפרסם בתחום, מה שעלול לפגוע באימוץ המוצר על ידי משתמשים חשדניים שלא מכירים את המשקה. "יש המון פתרונות להנגאובר, אבל אין ממש מסע שיבסס את זה. זה רק מיתוג והפצה", הוא אומר. 

אז ב-82 מעבדות החליטו לממן חוקרים באוניברסיטת דרום קליפורניה, ולבקש מהם להבין איך צריכת אלכוהול מובילה להנגאובר ברמה המולקולרית.

אבל המדע לא מספיק כדי ליצור שוק חדש. 82 מעבדות נזקקו למהפכה תרבותית. בגלל המוצר הזה נדרש הצוות להתמודד עם הסטיגמה נגד הנגאובר בארה"ב, ואפילו לתקן כמה תפיסות מוטעות רווחות לגבי הסיבה להיווצרותן.

רוב המשתמשים אומרים שהם מאמינים שהנגאובר נוצר בגלל התייבשות חמורה ומחסור באלקטרוליטים. אבל לי אומר שהתייבשות היא חלק קטן מאוד מהסיבות להנגאובר.
הסיבה האמיתית היא המאבק של הכבד לפרק את האצטאלדהיד, תרכובת שנוצר כשמעכלים אלכוהול. כשהגוף לא מצליח לעמוד בנפח או בקצב של צריכת האלכוהול, האצטאלדהיד מצטבר. תרופה להנגאובר יכולה לסייע לפרק את החומצות האלה מהר יותר, וזה מה שהתאוששות בוקר מנסה לעשות. "אנחנו מאמינים שזה תחום מאוד לא מובן, עם מעט מדי מחקר, ואנחנו רוצים לצמצם את הפער ולעזור לאנשים לשנות את המחשבה שלהם, להבין שהם צריכים לעשות יותר מלשתות המון מים".

לקוחות מסוג חדש

לי מאמין שהיכולת לסתור את התפיסות המוטעות לגבי הנגאובר תסייע לבדל את התאוששות בוקר ממשקאות מרווים אחרים כמו גייטוראייד, ויטמין ווטר או פידייאלייט. הבדל משמעותי נוסף שגילו בין משקאות הנגאובר בקוריאה ובארה"ב הוא הסיבה שבגללה שותים אותם. בקוריאה, שבה שתייה עד הבוקר יכולה להיות חלק מיום עבודה שגרתי, בקבוקי הקסם הקטנים נמכרים בחלק הקדמי של כל חנות פינתית. לי מאמין שרוב המשתמשים הפוטנציאלים שלו בארה"ב יהיו סטודנטים בקולג' ובמועדונים.

אבל נדמה שמשתמשי התאוששות בוקר, לרוב בטווח הגילאים 25-55 עם הכנסת משק בית של שש ספרות, שותים אותו גם אחרי שניים או שלושה קוקטיילים. "אני לא יודע אם זה הצורך לקום למחרת לעבודה, או הורים שצריכים לטפל בילדים שלהם, או שהם רוצים פשוט ליהנות ובכל זאת להיות פרודוקטיביים ביום למחרת", אומר לי.

זה הוביל את התאוששות בוקר לשנות את המסר שלה, מתרופה להנגאובר למשקה פרודקטיבי, מסר שפותח דלתות להרבה יותר משתמשים, כמו למשל אלו ששותים מפעם לפעם. "במובנים רבים, השימוש פה שונה מאוד מאשר בקוריאה, וזה פועל לטובתנו".

הרד בול הבא

אם בשנה שעברה התמקדו בחברה על יציאת אמינות למוצר, השנה הם צריכים לצמוח באמצעות אי-קומרס, במטרה להגיע להכנסות של 25 מיליון דולר. השבוע משיקים במעבדות 82 את הגרסה המשודרת, באריזה חדשה ועם פורמולה חדשה, שמונעת מהפורמולה להיפרד בבקבוק ובמקביל מגבירה את היעילות שבה הגוף מפרק את החומרים הפעילים ומשתמש בהם.

למרות שרוב המכירות עדיין בגבולות ארה"ב, מעבדות 82 הקימו כבר מחסנים באנגליה ובקוריאה כדי להפיץ לאירופה ולשאר העולם. חלק הארי של המכירות המקוונות המוצלחות מגיע מחנויות אלכוהול, אבל לי מקווה להגדיל את הצד הסיטונאי, שלפי החזון שלו יהפוך לחלק המרכזי של העסק בתוך שלוש עד ארבע שנים.

בהמשך הדרך, החברה רוצה לגוון את קו המוצרים שלה כחלק מהחזון. "יצרנו את משקה ההנגאובר בגלל שאנחנו מאמינים בלסייע לאנשים למקסם את היעילות שלהם, להיות חדים, להיות מסוגלים לעשות יותר מהדברים שהם אוהבים", הוא אומר. "התאוששות בוקר הוא מוצר הדגל שלנו, אבל קו המוצרים שלנו לא ייעצר בו".

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.

דילוג לתוכן