חיפוש
סגור את תיבת החיפוש
Forbes Israel Logo

לונדון התחזקה ב-1% לשיא של חודש: "עשויה לעלות ב-4% נוספים עד סוף השבוע"

המסחר בבורסות אירופה ננעל הערב בעליות על רקע האופטימיות לגבי מצבה של הכלכלה האמריקאית שסימנה אולי תחילתה הסולידית של עונת הדוחות בארה"ב אתמול, עם סיכומיה של חברת אלקואה. לכך הצטרפו נתונים מעודדים אודות מחירי הבתים בבריטניה, המכירות הקמעוניות והביטחון התעסוקתי, מול ירידה גדולה מהצפוי בפעילות הייצור.

בורסת לונדון התחזקה ב-1%, בורסת פרנקפורט רשמה עליה של 1.1% ובורסת פאריס הוסיפה 0.5% לערכה.

מניות חברות הכריה בבריטניה טיפסו ומשכו את בורסת לונדון לשיא של כחודש, לאחר שאלקואה, יצרנית האלומיניום הגדולה בארה"ב, חשפה רווח מתואם גבוה מהצפוי ברבעון השני של 2013. הסיכומים הגיעו בהמשך לנתוני תעסוקה חיוביים שפורסמו בשבוע שעבר. מגזר הכרייה הוא השלישי בגודלו בבורסת לונדון, ונמצא השנה בפיגור גדול באופן יחסי בשל ירידת מחירי המתכות והדאגה לגבי הביקוש העולמי היורד לסקטור.

ג'ורדן היסקוט, סוחר ב-Gekko Global Markets, אף העריך כי בורסת לונדון עשויה לעלות ב-4% נוספים עד סוף השבוע. הסוחרים מציינים גם כי בעוד שהרווח הגבוה של אלקואה עשוי להיראות כמו סימן חיובי לטווח הקצר, הוא עלול להוסיף במקביל משקל לדעה כי הבנק המרכזי בארה"ב יתחיל בקרוב לסגת מתכנית ההרחבה הכמותית בה החל בספטמבר.

"הפתיחה החיובית של עונת הדוחות בארה"ב גורמת לסנטימנט הגבוה", אומר מארק וורד, מנהל מסחר בניירות ערך ב-Sanlam. ""עם זאת, רווחים גבוהים עשויים לעורר זהירות בקרב בעלי המניות כשתאוששות הכלכלה תגדיל את הסיכוי לצמצום המהלך של הבנק הפדרלי המרכזי".

בין העליות הבולטות המובילות באירופה היום ניתן למנות את פירמת האנרגיה הצרפתית EDF, אשר מזנקת ב-6.8% לאחר שהודיעה ​​על כוונתה להעלות מחירים.

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.

דילוג לתוכן