Forbes Israel Logo

“ללא התערבות בנק ישראל הדולר-שקל יעשה את דרכו לעבר 3.40”

"למרות חוזקו היחסי של הדולר בעולם ביממה האחרונה, הדולר-שקל קבע אמש שיא שלילי חדש מתחת לרף 3.43, הרמה הנמוכה ביותר מזה כמעט שנתיים, מאז אוגוסט 2011. "ההיחלשות הזו היא תולדה של החלטת בנק ישראל ביום שני שלא להוריד את הריבית", כך אומרים היום ב-FXCM ישראל. "העובדה כי בנק ישראל בחר להימנע מצעד זה חרף התיסוף החד של השקל בחודשים האחרונים, המריצה את הספקולנטים לשבור מטה לשפל חדש. רמת התמיכה הבאה היא 3.42, וזו כזכור הרמה שבה סטנלי פישר, הנגיד הקודם, החליט להתערב באופן מסיבי במסחר."


"ללא התערבות בנק ישראל ירד הדולר לעבר 3.40" | צילום: shutterstock

"האם כך תעשה בקרוב גם הנגידה פלוג? אם לא, קשה להאמין שמשהו יכול לשנות את יחסי הכוחות בין השקל לבין הדולר, וזאת לאור פערי הריבית והצמיחה בין השקל לבין הדולר. אם הצמד ישבור מתחת 3.42, הרי שרמת היעד הבאה תהיה 3.40. גם האירו-שקל שובר מטה והוא נסחר באזור 4.66."

"מה שעשוי אולי להקנות תמיכה מסוימת לדולר בתקופה הקרובה היא מגמה של שיפור בנתוני המקרו בארצות הברית. בימים האחרונים ראינו שורה של נתונים חיוביים בארצות הברית, בעיקר משוק הדיור, שסייעו לאושש במידה מסוימת את הדולר. אם תימשך המגמה הזו האמון של הסוחרים בדולר יגבר והדבר יתבטא גם בהתייצבות של הדולר-שקל", מסכמים בבית ההשקעות.

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.