Forbes Israel Logo

ללכת על בטוח: בקרו במדד השירות של חברות הביטוח שפרסם משרד האוצר

חברות הביטוח השונות מקפידות "לפמפם" באוזנינו, הלקוחות הפוטנציאליים, את אותם סלוגנים ומנטרות קבועות בדבר איכות השירות אשר הן מציעות. כנראה שגם החברות עצמן מבינות שאיכות ומהירות השירות הן 2 מהגורמים המשמעותיים ביותר אשר משפיעים על חווית הלקוח כשהוא נזקק לשירותיה של חברת הביטוח.

אך מבין שלל הפרסומות והידיעות, קשה היה להעריך באופן אובייקטיבי מיהי חברת הביטוח המציעה את השירות הטוב ביותר. לתוך ה"וואקום" הזה נכנס הבוקר משרד האוצר, כשפרסם לראשונה מדד מיוחד אשר מדרג את השירות אשר הציעו החברות השונות, מתוך מטרה מוצהרת לספק את המידע ללקוחות ולאפשר להם לבחור את חברת הביטוח המתאימה ביותר לצרכיהם.

המדד, אשר יפורסם מעתה אחת לשנה, מחשב את הציון של חברות הביטוח השונות על בסיס שני גורמים עיקריים: איכות השירות (אשר נמדדת על פי כמות התביעות המאושרות על ידי החברה) ומהירותו. הנתונים מתבססים על דיווחי החברות לאגף שוק ההון במשרד האוצר. כיום, המדד מדרג רק במספר מצומצם של תחומי ביטוח דוגמת ביטוח דירה, ביטוח רכב, ביטח סיעודי וכו'. בעתיד מתכוונים במשרד האוצר להרחיב את שקלול המדדים ולצרף משתנים נוספים דוגמת זמני המענה במוקד הטלפוני, הזמינות באתר החברה ועוד.

צילום: shutterstock

"הצרכן הישראלי מקבל כלי שלא היה קיים עד היום, בעזרתו יוכל לבחור את חברת הביטוח הכי נכונה עבורו" אמר שר האוצר יאיר לפיד עם השקת המדד החדש. הממונה על אגף שוק ההון, דורית סלינגר, אמרה כי "מדד השירות יסייע לציבור לפתח מודעות גבוהה יותר לצרכנות נבונה".

המדד החדש הושק היום לאוויר, וכבר כיום ניתן לגלוש באתר ולהתרשם מהדירוגים השונים. על פי דירוגים אלו, חברת AIG זכתה לציונים הטובים ביותר בתחום ביטוח החובה לרכב, כשאחריה חברות "הכשרה", "כלל" וביטוח ישיר. חברת מגדל דורגה במקום האחרון בתחום זה. AIG הובילה דגם את תחום ביטוחי הדירה, כשאחריה חברות שומרה, ביטוח ישיר, ומגדל. מגדל גם הובילה את תחום הביטוח הסיעודי הפרטי, ומנורה את תחום ההוצאות הרפואיות.

לגלישה לדירוג המלא באתר משרד האוצר – לחצו כאן

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.