Forbes Israel Logo

למגנט את הכישרון: 5 טיפים לגיוס כוח העבודה האיכותי ביותר

עולם העבודה עבר שינוי גדול בעשורים האחרונים. העסקים כיום מתחרים על העובדים החדשניים והמבריקים ביותר – והם מצדם נהנים ממגוון אופציות רב יותר הפתוח בפניהם. אז מה צריך על מנת לגייס, להעריך ולשמר כוח עבודה איכותי במאה ה-21? הנה כמה דברים שצריך לקחת בחשבון.

1. הדרך הישנה לא עובדת: טיפוח של כישרונות איכותיים הוא עניין חיוני לעסק שרוצה להתאים עצמו למציאות ולשגשג. לפי סקר שנערך לאחרונה רק 34% מהמנהלים מאמנים שמאמצי החיפוש שלהם אחר כישרונות, הם מספיקים עבור צרכי החברה העתידיים. הם צודקים. מנהלים צריכים להתמקד בבניית כוח האדם של החברה. החברות של היום צריכות לשווק את המותג שלהן לא רק עבור הלקוחות, אלא גם עבור עובדים פוטנציאליים. מינוף המדיה החברתית ורשתות עובדה מקצועיות על מנת לגלות ולבנות קהילות כישרון, הן רק קצה הקרחון בכל הנוגע לתהליך החיפוש האקטיבי. וידאו, תוכניות שיתוף פעולה, ופלטפורמות למחויבות להעסקה, הן רק כמה מהכלים בהם משתמשות חברות על מנת לבנות את כוח העבודה העתידי שלהן.


2. השתמשו בביג-דאטה על מנת לבנות ולשמר כישרון: כישרונות ייחודיים הם עדיין מצרך נדיר, אך מאדר המועסקים הפוטנציאליים הוא גלובלי. מינוף הביג-דאטה ויכולות ניתוח אנליטיות הם חיוניים על מנת לזהות מועמדים כישרוניים ולמדוד את איכות הגיוסים. בפשטות, כלים סטטיסטיים יכולים לעזור לכם למצוא את המחט בערמת השחת. בלעדיהם, יתכן שאתן מכוונים אל המטרה בעיניים מכוסות.

משיכת כישרונות אמיתיים היא עבודה בפני עצמה | צילום: thinkstock

3. בניית קהילה: בניית קהילה היא דרך חשובה באמצעותה חברות מושכות את העובדים הנכונים. חברות כמו ג'נרל מוטורס למשל, מעודדות את העובדים שלהן לכתוב על עבודתם, על ההזדמנויות להן הם זכו ועל איכות החיים שמתאפשרת להם בזכותה. אלה מופצות באמצעות הרשתות החברתיות ומושכות אנשים עם נתונים ורקע דומה – וכך נוצרות קהילות של אנשים איכותיים שהחברה יכולה לגייס מתוכם.


4. ממשק הוא הכל: על מנת להגיע אל מועסקים פוטנציאלים חייבים לתקשר איתם באותם כלים וטכנולוגיות שהם משתמשים. חשבו על החוויה של מועמד. צריך להעניק למועמד חוויה נעימה ומשכנעת, לא משנה באיזו פלטפורמה או ערוץ הוא בוחר על מנת ליצור אינטראקציה עם החברה. למועמדים הטובים ביותר, יש היום יותר בחירה מבעבר. אם הם לא יוכלו לתקשר אתכם באופן פשוט, הם פשוט יעברו הלאה לחברה הבאה.


5. מחויבות של עובדים: כיום, גיוס עובד הוא רק תחילתו של תהליך ארוך. פיתוח מחוייבות של העובד לחברה הוא חיוני על מנת לייצר "ספסל עמוק" של כוח עבודה בעל מוטיבציה. יצירת אווירה של חיבור ושיתוף פעולה, מבטיח שעובדים יפתחו ערוצי תקשורת, ייצרו כלים לעבודת מצוות ויתנו פידבק – כל אלה נחוצים לעבודתם.

הגיוס של היום הוא עולם שונה לחלוטין מזה שהיה פעם. אם חברות רוצות להישאר בקו הראשון של התחרות, הן חייבות להפעול באופן אקטיבי על מנת להראות את החדשנות שלהן, את החכמה שלהן ואת הרצון שלהן לגייס את הטובים ביותר. אם אתם רוצים שהטובים והמבריקים ביותר יעבדו אצלכם, אתם צריכים להיות הטובים והמבריקים ביותר בגיוס ושמירה של כשרונות.

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.