Forbes Israel Logo

למי יש יותר כבוד – ליציע בחיפה או לתא באשדוד?

שיפוץ היכל נוקיה לפני מספר שנים הגדיל את תכולתו ל־11 אלף מקומות וכלל גם את הקמת תאי הצפייה היוקרתיים המאפשרים צפייה בתנאים אקסקלוסיביים. מטרת הקמתם הייתה יצירת הכנסה משיווק לחברות מובילות, שמוכנות לשלם הרבה כדי להפוך את המקום לפלטפורמה פרסומית ולהציע תנאים ל־VIP. כך הגיעה לישראל האופציה המקובלת ב־NBA עבור לקוחות עשירים. לצופה הבודד מוצעות בארה"ב סוויטות יוקרתיות לערב במחיר של אלפי דולרים. תאי צפייה וסוויטות מאפשרים אירוח יוקרתי ויחס אישי מצוות האולם.

זרימת הכספים המאסיבית לליגה האנגלית בשנות האלפיים ונהירת התיירים גרמו לבניית תאיVIP  גם באצטדיונים האלה. גם כאן מבחינים בין "תאי מנהלים" ל"סוויטות" עבור אנשים בודדים. תא הצפייה הראשון בישראל נחנך באצטדיון טדי בתקופת ארקדי גאידמק (2007/2006) וכיום ישנם תאי צפייה גם באצטדיון "המושבה" החדש בפ"ת, אבל רק אחד מהם הושכר (למאיר שמיר). כמו כן, מתוכננים תאי צפייה באצטדיונים החדשים בנתניה ובחיפה.

באצטדיונים אחרים יציע הכבוד מיועד למקורבים, חברי הנהלה ואוהדים שמוכנים לשלם יותר עבור תנאי צפייה משופרים. לא כל אצטדיוני ליגת העל מציעים את האפשרות הזו לאוהדים. בקריית שמונה היציע קטן מדי ומיועד רק למוזמנים ובנתניה הוא מיועד רק לספונסרים של הקבוצה. באצטדיונים אחרים כמו בלומפילד, טדי וקריית אליעזר מהווה תא הכבוד מקור הכנסה נוסף לקבוצות ואמצעי קידום מכירות עבור עסקים שונים. הקייטרינג בו מפנק ובמקום נערכות גם פגישות עסקיות ופוליטיות.

החלטנו לבדוק כמה כסף צריך לשלם כדי לצפות בספורט ישראלי מתוך יציע המכובדים, ומה מקבלים תמורת הסכום הנאה הזה.

אין כמו יפו בלילות: אצטדיון בלומפילד

באצטדיון היפואי המשמש כמגרשן הביתי של מכבי, הפועל ובני יהודה תל אביב, יש יציע כבוד המאכלס 320 איש במפלסים הנמוכים של שער 1 מול נקודת האמצע. יציע הכבוד נחלק לגוש הזהב הנמוך וגוש הפלטיניום הגבוה יותר. המנויים של מכבי ת"א זוכים לאירוח לפני המשחק, אזכור בתוכנייה ואף מוזמנים לאירוע שנתי חגיגי. הפועל ת"א מעניקה למנוייה ארוחה לפני המשחק ופירות וכיבוד קל במחצית.

מה בתפריט: ארוחה בשרית, שתייה חמה וקרה.

את מי נראה: העיתונאי דן מרגלית, עו"ד שמעון מזרחי, צחי הנגבי, חיים רמון, אייל קיציס, עמנואל רוזן, מיקי חיימוביץ', רוני מאנה ושורה ארוכה של ידוענים.

כמה נשלם: מחירי המנויים של מכבי תל אביב נעים בין 6,000 שקל לכרטיס זהב ו־14 אלף שקל לפלטיניום.

מנויי הזהב של הפועל תל אביב משלמים העונה 5,500 שקל.

בבני יהודה מציעים את החבילה לתא הפלטיניום ב־7,500 שקל.

ירושלים של (מנוי) זהב: אצטדיון טדי

ה"בוקס", תא הצפייה הפרטי שהוקם לפני כחמש שנים עבור הבוס ארקדי גאידמק, עדיין קיים ומאכלס 17 מקומות. ראש העירייה ניר ברקת מחזיק במנוי לבוקס, וכן ענק הקמעונאות רמי לוי ואנשי עסקים נוספים.

מה בתפריט: שיפודי אנטריקוט, סלומון, סושי ומבחר משקאות אלכוהוליים.

את מי נראה: אהוד אולמרט, דני נווה, שלום מיכאלשוילי, אסי ישראלוף, עמוס תמם, חנן סביון, גיא עמיר, דני רופ.

כמה נשלם: התשלום עבור ה"בוקס" הוא 30 אלף שקל ובתמורה מקבלים האורחים ארוחה לפני המשחק וארוחה נוספת במחצית.

עבור יציע הכבוד הרגיל תשלמו 8,000 שקל לעונה (למתחם 110 מקומות VIP) ותיהנו ממסכי טלוויזיה פרטיים, חנייה שמורה וארוחה במחצית.

החלק הפחות יוקרתי בטדי הוא "תא הזהב", והתענוג עולה 4,500 שקל לעונה. בתא הזהב תקבלו ארוחה, אבל אין מסכי טלוויזיה ואין חנייה שמורה.

סופה במדבר: אצטדיון וסרמיל

יציע הכבוד במגרשה הביתי של הפועל באר שבע נמצא מול קו האמצע בין יציע העיתונאים לתא המוזמנים. יש בו 250 מקומות והוא מאכלס לקוחות עסקיים, נציגי ספונסרים ובעלי מנויים. כמו כן, עורכת הקבוצה אירועים למנויי הכבוד בראש השנה, פסח וחנוכה.

מה בתפריט: מזנון עשיר חצי שעה לפני המשחק, מאפים ושתייה חמה וקרה. במחצית מוגשת ארוחה בשרית.

את מי נראה: סילבן שלום, צביקה הדר, דני קושמרו, אבישי ברוורמן.

כמה נשלם: 7,000 (מנויים) או 12 אלף שקל לעונה (כולל שלט פרסום).

דרוש זכיין למסעדה: אצטדיון "המושבה"

באצטדיון החדש שנחנך לפני כחודש בפתח תקווה, יש תשעה תאי צפייה מודרניים. בתא יש 15 מושבים, מטבחון, מסך פלזמה ומזגן. בנוסף תינתן לרוכש לרהט את התא כרצונו. רצפת התא עשויה גרניט פורצלן. לכל רוכש יוקצו שלושה מקומות חניה.

ההכנסות ממכירת התאים מיועדות לעירייה ולא לקבוצות. ביציע הכבוד יש 650 מקומות ולובי מפואר לפי התקן הבינלאומי. הפועל פ"ת מכרה העונה כ־30 מנויים ליציע הכבוד בעשרת אלפים שקל למנוי.

מה בתפריט: כרגע מגישים שם סנדביצ'ים ושתייה חמה וקרה. עדיין לא נבחר זכיין למסעדה במתחם.

את מי נראה: בעיקר עסקני עירייה ומקורבים. לא תמצאו שם סלב. איתי שגב מעדיף לשבת ביציע האוהדים.

כמה נשלם: 175-150 אלף שקל לעונה, תלוי במיקום ובגודל התא.

עיר עם עתיד: אצטדיון קריית אליעזר

יציע הכבוד באצטדיון הביתי של מכבי והפועל חיפה ממוקם מול נקודת האמצע ונחלק למפלס עליון ותחתון. יש בו כ־550 מקומות.

מה בתפריט: ארוחת ערב בשרית, דגים, אוכל סיני, סושי, שתייה קרה וחמה. בנוסף, פועל ביציע סניף של "קפה גרג" והגישה אליו חופשית למנויי כבוד. המנויים היקרים יותר מקבלים מסכי טלוויזיה פרטיים וכיסאות נוחים יותר בגוש העליון. במשחקים גדולים ובגביע אירופה הם מקבלים תוכנייה מהודרת וגם מוזמנים לאירוע שנתי עם הקבוצה והבעלים.

את מי נראה: אמנון אברמוביץ', אודי אנג'ל, דוד פתאל, קובי אפללו, עברי לידר, איש הרדיו דני נישליס, יוסי איראני, שלום אסייג (במשחקים של מכבי), ואת מודי בר־און וטל פרידמן (הפועל).

כמה נשלם: המחירים למשחקיה של מכבי חיפה נעים בין 6,000 ל־15 אלף שקל. ההבדל במחיר נקבע לפי מיקום המושב.

מי מספר אחת?: היכל נוקיה

אם יש תא כבוד בארץ שהייתם רוצים להיות בו הוא נמצא בהיכל נוקיה, במשחקי הכדורסל של מכבי תל אביב, ובו האורח מקבל כבוד כראוי למי שחתם על צ'ק של עשרות אלפי דולרים. בהיכל 24 תאי צפייה יוקרתיים, המיועדים ל־18-16 איש והם מושכרים לחברות גדולות במשק כמו בנק הפועלים, מיקרוסופט ואורקל. כל חברה בוחרת לעצמה את סוג האוכל שהיא מעדיפה לנכבדיה. בתא יש עשר כורסאות נוחות ומקום להצבת כיסאות נוספים.

מה בתפריט: האורחים נהנים מכניסה נפרדת, מלצרית אישית, חנייה חינם, שלטי פרסום והנחות להופעות. יש בתא רצפת פרקט, מסכי LCD , מטבחון, שירותים ומרפסת הצופה אל המגרש.

את מי נראה: רשימת הסלבריטאים המעטרים את היציע ארוכה כרשימת התארים של הקבוצה המארחת. בין היתר, נוכל לראות שם את בר רפאלי, ליאור שליין, צביקה פיק, רוני מאנה, מיכאלה ברקו, אייל גרינברג ומאיה ישעיהו ועוד רבים מבכירי הכלכלה והפוליטיקה בישראל.

כמה נשלם: מחיר המנוי היקר לאוהדים עולה 20 אלף שקל ומעניק מקום על הפרקט ואירוח VIP הכולל ארוחת ערב עם בשרים וסלטים.

מחיר מנוי לתאי הצפייה היוקרתיים נע בין 30 אלף ל־85 אלף דולר, תלוי במיקום, ומיועד גם לאירוח לקוחות ופגישות עסקיות מחוץ לימי המשחק.

צחוקים עם קטורזה: אצטדיון הי"א

יציע הכבוד באשדוד ממוקם על קו הרוחב של חצי המגרש הדרומי והוא נושק לספסלי הקבוצה האורחת. בקרוב מתכוונים לפתוח בו אולם אירוח במחצית, במבנה חדש שהוקם מתחת ליציע, ואז יתחילו להגיש שם ארוחות. בינתיים, הוא מאכלס 200 איש בכורסאות מרופדות ויושבים בו בעיקר נציגי הספונסרים, מוזמנים ואנשי העירייה. מ.ס. אשדוד מוכר פחות מ־50 מנויי כבוד לקהל.

מה בתפריט: נכון להיום כלום, אבל בקרוב ייבנה במקום מבנה חדש מתחת ליציע ויוגשו ארוחות חלביות, סלטים ומאפים.

את מי נראה: ישראל קטורזה, רוני מאנה וג'ני צ'רוואני.

כמה נשלם: בין 3,000 ל־4,000 שקל בעונה.

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.