Forbes Israel Logo

למרות האמון שהביע ברננקי – וול סטריט ננעלה בירידות

בורסות וול סטריט נפתחו היום במגמה חיובית, ושמרו על המגמה לאחר דבריו של נגיד הבנק הפרדלי בן ברננקי לפיהם ימשיך בתוכנית ההרחבה הכמותית, אך במהרה העליות נמחקו והמדדים המובילים ננעלו בסופו של יום בירידות שערים.

מדד הדאו ג'ונס נחלש ב-0.5%, S&P 500 איבד 0.8% ומדד הנאסד"ק נפל ב-1.1%.

נגיד הבנק הפדרלי ברננקי הביע היום אמון מחודש בתוכנית ההרחבה הכמותית שלו, בעדותו בפני הקונגרס האמריקאי. "ההאטה במדיניות המוניטרית שנוקט הבנק הפדרלי תחליש את הכלכלה האמריקנית – מוקדם מדי להפסיק את תוכנית הרכישות". אמר. "האטה מתונה במדיניות המוניטארית של הבנק הפדרלי, עשויה להוביל להעלאת הריבית במשק וכן מהווה סיכון להאטה או אפילו להפסקת ההתאוששות של הכלכלה האמריקנית", הסביר ברננקי. "נמשיך את התוכנית לפני המדיניות שלנו, נעקוב אחרי שוק התעסוקה, אחר האינפלציה ואינדיקטורים כלכליים במשק".

ברננקי | צילום: רויטרס

לא חסרות טענות נגד מדיניות הריבית האפסית והדפסות הכספים של הבנק הפדרלי. רבים טוענים כי הן מובילות בסופו של דבר לצמיחה "מדומה" במשק האמריקני – צמיחה של כסף זול. טענה אחרת היא החשש מהתפרצות אינפלציונית בעקבות פיצוץ בועת האג"ח הממשלתיות שהולכת ומתנפחת בארה"ב עקב הזרמת הכספים המאסיבית.

בנוסף לדברי ברננקי התפרסמו היום תוני מכירות הבתים הקיימים עבור חודש אפריל, אשר עלו בכ-0.6% בחודש אפריל – לרמה של 4.97 מיליון יחידות דיור בקצב שנתי – הרמה הגבוהה ביותר מאז נובמבר 2009. אך למרות זאת, הנתון שהתפרסם היה נמוך מהערכות האנליסטים שעמדו על 4.99 מיליון יחידות

אפל ממשיכה לעמוד במוקד: "אנחנו לא מעלימים מס. חוקי המס של ארה"ב לא התקדמו לעידן הדיגיטלי, ואנו קוראים לרפורמה במערכת המסים" – התגונן אמש מנכ"ל אפל, טים קוק, בפני ועדה מיוחדת של הסנאט בארה"ב. "אפל שילמה את כל המסים שהיתה חייבת לפי החוק, דולר אחרי דולר", הוסיף. "החברה שילמה בשנה החולפת את המסים הגדולים ביותר במגזר העסקי בארה"ב, 6 מיליארד דולר, לפי שיעור מס של 30%. לאפל עובדים בכל 50 המדינות בהן היא פועלת, אבל היא מרגישה כמו חברה אמריקאית שיוצרת מקומות עבודה בארה"ב". מניית החברה נסחרת ללא שינוי. המניה התחזקה היום ב-0.4%.

חברת הסלולר הדואלית פרטנר ממשיכה לסבול מהתחרות בשוק. על פי הדוח שפרסמה החברה הבוקר, ברבעון הראשון של השנה צנח הרווח הנקי שלה ב-79% ל-31 מיליון שקל. הכנסות החברה הסתכמו ב-1.1 מיליארד שקל, ירידה של 27% לעומת התקופה המקבילה אשתקד. המניה ירדה ב-2.8%.

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.