Forbes Israel Logo

למרות ההכרזה על המשך ההקלה הכמותית – וול סטריט סגרה בירידות

המסחר בוול סטריט ננעל בירידות שערים וזאת בעקבות ההתכווצות המפתיעה של כלכלת ארצות הברית ברבעון האחרון של 2012. מנגד, גם הודעתו של ברננקי כי התמיכה בשווקים בצורת ההקלה הכמותית תימשך וגםסקר ה-ADP המעודד שהיה מעל צפי האנליסטים, לא עזרו לצבוע את המסכים בירוק.

המדדים המובילים בוול סטריט נצבעו באדום: מדד הדאו ג'ונס ירד ב-0.4%, מדד ה-S&P 500 נחלש ב-0.4% וכמו כן גם מדד הנאסד"ק השיל 0.4% מערכו.

התמ"ג בארה"ב נפל ב-0.1% בחישוב שנתי, אחרי צמיחה של 3.1% ברבעון השלישי, נמסר ממשרד המסחר היום. מדובר בביצועים הגרועים ביותר של הכלכלה מאז הסתיים המיתון, המלמדים שהכלכלה נכנסה לשנה החדשה ללא כל מומנטום.

הצמיחה נפגעה על ידי מהוריקן סנדי בסוף אוקטובר, אשר גרם לנזק כבד בחוף המזרחי, והייתה צפויה לחתוך 0.5% מהצמיחה ברבעון הרביעי. ההתאוששות נפגמה מחוסר ודאות גוברת בצוק הפיסקלי, אשר פגעה בביטחון.


צילום: רויטרס

בנק הפדרלי בארה"ב הודיע היום על המשך יישום תוכנית ההרחבה הכמותית במסגרתה רוכש הבנק המרכזי מדי חודש אג"ח בהיקף של 85 מיליארד דולר, על רקע המשך הסיכונים להרעה בתחזית הכלכלית. הבנק הודיע כי ימשיך במדיניות זו עד ששיעור האבטלה יירד מתחת לרמה של 6.5%, וזו לעומת הרמה הגבוהה בה הוא נמצא כיום – 7.8%. "חרף השיפור בשווקים הפיננסים הגלובלים, ועדת השוק הפתוח ממשיכה לראות סיכונים עתידיים לכלכלה", נכתב בהודעה.

סקר ה-ADP לחודש ינואר, שבודק את מספר המשרות החדשות שנוצרו בסקטור הפרט הצביע על נתון מעודד והראה כי בחודש ינואר נוצרו 192 אלף משרות חדשות וזאת בהשוואה לצפי האנליסטים שעמד על 175 אלף משרות. לעומת זאת, בחודש דצמבר עמד המספר על 215 אלף משרות.

הבנק הפדרלי בארצות הברית והעומד בראשו בן ברננקי יודיעו היום על החלטת הריבית במשק המאריקאי שהמשקיעים מקווים לשמוע פרטים חדשים בנוגע לתוכנית התמריצים של הבנק.

אמאזון, קמעונאית האינטרנט הגדולה בעולם, מרכזת עניין לאחר שפרסמה אמש את דוחותיה לרבעון האחרון של השנה ודיווחה על גידול חד ברווח הגולמי ברבעון התקופה המקבילה אשתקד וכמו כן על עלייה ברווח התפעולי. מנגד הרווח למניה וההכנסותהיו נמוכים מתחזיות האנליסטים.

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.

דילוג לתוכן