חיפוש
סגור את תיבת החיפוש
Forbes Israel Logo

למרות ההסלמה בדרום, הבורסה נפתחה בעליות שערים

המסחר בבורסה באחד העם נפתח היום בעליות שערים על רקע החוזים העתידיים בוול סטריט המאותתים על פתיחה חיובית, ועל אף ההסלמה בדרום. בסין התפרסמו שורה של נתוני מקרו מאכזבים שמיתנו את העליות בבורסות אסיה.

בתל אביב עלה היום מדד ת"א 25 ב-0.3%, ת"א 100 עלה ב-0.1% ומדד הבנקים התחזק ב-0.3%. מדד התקשורת הוסיף 1.7% לערכו, מדד הנדל"ן נסגר סביב רמות הפתיחה ומדד הנפט והגז עלה ב-0.3%.


צילום: אהוד כהנים

לאחר מתקפת הרקטות אתמול על יישובי הדרום הגיב הלילה צה"ל בתקיפות של חיל האוויר ברפיח ובחאן יונס. יחד עם זאת, מעריכים במערכת הביטחון כי אנו לא עומדים בפני תחילתה של הסלמה ממושכת. בשלב זה, נראה כי ההתחממות הביטחונית אינה משפיעה על הסוחרים, וב-FXCM ישראל אומרים הבוקר כי המצב לא צפוי להשפיע גם על השקל "ההסלמה המפתיעה בדרום בהחלט עשויה לעורר חששות בקרב המשקיעים. בשלב הנוכחי התחממות הגזרה לא צפויה להשפיע לרעה על השקל, מאחר שהשוק כבר מורגל בכך. רק אם נתחיל לשמוע דיבורים על מבצע נרחב יותר, הדבר עשוי להתבטא גם בזירת המט"ח".

בזירה הבין לאומית, עולה מעט המתח סביב המשבר באוקראינה לאחר ש-7 חברות ה-G8 הצהירו כי רוסיה הפרה את החוק הבינלאומי כאשר פלשה לחצי האי קרים, דבר שסולל את הדרך להטלת סנקציות כלכליות על מוסקבה.

שותפות תמר שחתמה אתמול על הסכם נוסף לאספקת גז, הפעם לשתי תחנות כוח באלון תבור וברמת גבריאל בהיקף של יותר ממיליארד דולר, צפוייה להמשיך ולעורר עניין גם היום. מניית דלק קידוחים יורדת ב-0.1%, אבנר מתחזקת ב-0.2% וישראמקו עולה ב-0.4%.

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.

דילוג לתוכן