Forbes Israel Logo

למרות ירידה בהכנסות וברווח הנקי – טבע עקפה את התחזיות

ענקית התרופות הישראלית טבע פרסמה את דוחותיה הכספיים לרבעון הראשון של שנת 2013 ודיווחה על הכנסות של 4.9 מיליארד דולר – ירידה של 3.9% בהשוואה לרבעון המקביל אשתקד אז עמדו ההכנסות נטו על 5.1 מיליארד דולר. על אף הירידה, טבע עקפה את תחזיות האנליסטים שהעריכו כי החברה תכניס לקופתה 4.85 מיליארד דולר.

הרווח תפעולי הרבעוני על בסיס non-GAAP הסתכם ב-1.3 מיליארד דולר, ירידה של 21% בהשוואה לרבעון הראשון של 2012. גם הרווח התפעולי הרבעוני על בסיס GAAP הינו 874 מיליון דולר בהשוואה לרווח של 928 מיליון דולר ברבעון הראשון של 2012.

לקבלת כל העדכונים, הדירוגים והניתוחים – עשו לנו לייק בפייסבוק

הרווח הנקי על בסיס non-GAAP היה 960 מיליון דולר ברבעון הראשון, ירידה של 26% בהשוואה לרבעון הראשון של 2012. הרווח המדולל למניה על בסיס non-GAAP הרבעון הינו 1.12 דולר, ירידה של 24% לעומת הרבעון המקביל אשתקד, אך גבוה יותר מהערכות שעמדו על רווח של 1.1 דולר למניה.

ג'רמי לוין | צילום: פארקר יאנג

תזרים המזומנים מפעילות שוטפת ברבעון הסתכם בכ-1.1 מיליארד דולר, בהשוואה ל-756 מיליון דולר ברבעון הראשון של 2012, עלייה של 46%. מכירות טבע בארה"ב היוו 50% מסך המכירות ועמדו על 2.4 מיליארד דולר, אם כי מדובר בירידה של 11% בהשוואה לרבעון המקביל ב-2012.

"אנו מרוצים מתוצאות הרבעון הנוכחי של עסק התרופות היחודיות והמיזם המשותף שלנו בתחום התרופות ללא מרשם (OTC). התוצאות של העסק הגנרי, שהינו מרכיב מרכזי בפעילות העסקית של טבע, עמדו בציפיות שלנו והיו חזקות במיוחד במערב ובמזרח אירופה", אמר ד"ר ג'רמי לוין, נשיא ומנכ"ל טבע.

"במהלך השנה האחרונה, התחלנו ליישם את התוכנית האסטרטגית אותה הצגנו בחודש דצמבר האחרון, ובצירוף המינויים הבכירים עליהם הכרזנו לאחרונה, יש לנו עתה את המבנה הארגוני הדרוש על מנת להמשיך ולתמוך בתוכנית זו. אני מאמין מאד שטבע מוכנה לנצל את ההזדמנויות העומדות בפניה כיום ולהתמודד בהצלחה עם התמורות שתפקודנה את התעשייה שלנו בעתיד".

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.