Forbes Israel Logo

למרות נעילה שלילית ושיא באבטלה: רצף העליות החודשי באירופה – הגבוה מאז 1997

המסחר בבורסות אירופה ננעל היום במגמה שלילית על רקע נתוני מאקרו ונתוני אבטלה גואים שפורסמו ביבשת. בשווקים ממשיכים לחשוש מהפחתת היקף רכישות האג"ח על ידי הבנק הפדרלי. אסיה ננעלה היום במגמה מעורבת.

בורסות אירופה רשמו היום כאמור ירידות שערים: פריז נסוגה ב-1.2%, לונדון נחלשת בכ-1.1% ובורסת פרנקפורט איבדה 0.6% מערכה. למרות זאת מדובר ברצף החודשי הארוך ביותר (12 חודשים) של עליות בבורסות היבשת מאז 1997.

שיעור האבטלה ביבשת הישנה עלה בחודש אפריל לשיא חדש של 12.2% – זאת לעומת 12.1% בחודש מרץ. כך דיווחה היום הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה של האיחוד האירופי. שיעור האבטלה בגרמניה נותר 5.4%, כפי שהיה. בספרד נרשם שיעור האבטלה הגבוה ביותר בין מדינות הגוש – 26.8%. העלייה תאמה את צפי האנליסטים.

הבוקר פורסם כי שיעור המכירות הקמעונאיות בגרמניה עלה ב-1.8% בחישוב שנתי. מדובר בנתון גבוה מתחזיות האנליסטים. עוד דווח כי הצריכה הפרטית בצרפת ירדה ב-0.3%, מעל תחזיות האנליסטים שצפו ירידה של 0.6%. מדד המחירים לצרכן בצרפת ירד ב-0.9%.

צילום: רויטרס

באסיה ננעל היום המסחר במגמה מעורבת. טוקיו זינקה ב-1.4% על רקע התחזקות הדולר מול הין, הונג קונג ירדה ב-0.4% ובורסת שנחאי נחלשה ב-0.7%. 

ביפן פורסם היום כי למרות שהמחירים במדינה נותרו ברמה נמוכה בחודש אפריל, עלה מדד המחירים לצרכן ב-0.3%. נתון זה מוכיח שהמדיניות המוניטרית של הממשלה נגד ירידת המחירים במדינה מתחילה להשפיע והשוק נכנס לאינפלציה. מדד מחירי הליבה, שאינו כולל את מחירי המזון ירד ב-0.4%. 

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.