Forbes Israel Logo

לנהל חשבון בנק בשוויץ – מת"א: הבנק הפרטי "דרייפוס" פתח נציגות רישמית ראשונה בארץ

אם רציתם להחזיק חשבון בבנק פרטי בשוויץ, ממש כמו בסיפורים, החל מהיום זה הולך להיות קל בהרבה. הבנק "דרייפוס", בנק בבעלות פרטית בן 200 שנים הממוקם בעיר באזל, פתח הבוקר נציגות רשמית בשדרות רוטשילד בתל אביב.

"אנו בטוחים כי הצעד ישפר את היצע השירות עבור לקוחותינו ויספק נקודה ליצירת קשרים עם לקוחות פוטנציאליים נוספים, המעוניינים לנהל את נכסיהם על פי הגישה המסורתית של הבנקאות הפרטית בשוויץ", נכתב בהודעה הרשמית אשר פרסמו אנשי הבנק. בארץ מייצג את הבנק בישראל ניר מנדלוביץ' – בעל ניסיון של למעלה מ-15 שנים בתחום הבנקאות ותואר MBA Executive במנהל עסקים.

צילום: shutterstock

בנק "דרייפוס" הוקם כבר בשנת 1813 על ידי יצחק דרייפוס בבאזל, ומאז מועברת השליטה בבנק בין הדורות הבאים במשפחה. כיום מנהלים את הבנק בני הדור השישי (נכדי נכדיו של יצחק דרייפוס), אשר מנהלים את 200 עובדי הבנק. בהנהלה מתגאים בתחלופת כוח אדם נמוכה במיוחד, ובשמירה על "אופיו המסורתי של הבנק כבנק פרטי".

"הניסיון לימד אותנו כי למשפחות רבות יש צרכים מיוחדים הנוגעים לפרטיות והמשכיות" מספר יו"ר מועצת המנהלים של הבנק, אנדריאס גות. בסך הכל מנהל הבנק נכסים על סך 18 מיליארד פרנק שוייצרי (כ-71 מיליארד שקל), ובשנת 2013 עמד הרווח הנקי על 38 מיליון פרנק (כ-150 מיליון שקל).

מנדלוביץ', נציג הבנק בישראל | צילום: יח"צ

תעשיית הבנקים הפרטיים בשוויץ צברה שם עולמי לאורך עשרות שנים, הודות לאפשרות שסיפקה לבעלי הון ברחבי העולם לשמור על כספם באופן אנונימי ומבלי לדווח לרשויות על קיומו. לאחרונה נראה כי הלחץ האמריקני על אותם הבנקים מתחיל להניב תוצאות, וגורמים שונים דיווחו כי הבנקים הפרטיים המובילים במדינה יאלצו לשלם מיליארדים ויסכימו לחשוף את זהותם של אזרחי ארה"ב אשר מנהלים את חשבונותיהם בבנקים. 

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.