חיפוש
סגור את תיבת החיפוש
Forbes Israel Logo

לנפוש בסטייל: 10 מלונות בוטיק שאתם חייבים להכיר

ייחוד, עיצוב, יחס אישי ואופי – החיה המוזרה שנקראת "מלון בוטיק" תופסת נפח גדול יותר ויותר בנוף המלונות הישראלי. ההגדרה מהו מלון בוטיק אינה חקוקה בסלע, אבל לרוב מדובר במלונות קטנים, בעלי מספר חדרים מצומצם, כאשר העיצוב, ההשקעה והיצירתיות ניכרים בכל חדר. 

כל מלון ייחודי בדרכו – בזכות רקע היסטורי שמלווה את האדריכלות, דרך מסעדת שף אקלקטית ועד קונסיירז' אישי וירידה לפרטים הקטנים ביותר. רוב מלונות הבוטיק בישראל ממוקמים, איך לא, בתל אביב, אבל מצאנו גם במקומות נוספים ברחבי הארץ כמה פנינים מרגשות, שמשלבות בטוב טעם פסטורליות עם תחכום וחדשנות.

לצורך הדירוג בחרנו להתמקד בסוויטות היוקרתיות ביותר במלונות שבהם מספר החדרים אינו עולה על 80, כך שלאורחים מובטחת חוויה אקסקלוסיבית, מפנקת – ובעיקר שקטה. כמובן שאלה לא מלונות הבוטיק היחידים בישראל, ויש לא מעט מלונות בוטיק מפנקים נוספים, אשר נותרו (הפעם) מחוץ לדירוג, אך אם אתם מחפשים מקום רגוע, יוקרתי ומפנק לבלות בו את יום האהבה הקרב ובא – המקומות הבאים לבטח יעשו את העבודה.

1. נורמן

מיקום: רחוב נחמני 25-23, תל אביב
מחיר: 13,000 שקל לזוג עבור לילה בסוויטה היוקרתית, בכל ימות השבוע
שנת הקמה: נובמבר 2014
מספר חדרים: 50
גודל המלון: 6,000 מ"ר בנויים על שטח של 2.6 דונם

הסיפור שמאחור: נורמן לוכד את הפאר של שנות העשרים של המאה שעברה בעזרת שני הבניינים שבהם הוא פועל: בית שפרן ובית רומנוב, אשר שופצו ושומרו בהליך מיוחד. על עבודות הבנייה והשימור של הבניין, שארכו שש שנים, אחראי האדריכל יואב מסר בשיתוף אדריכלית השימור פרופ' ניצה סמוק. העבודות כללו את החלפת שלד הבניין, שימור החזיתות ושחזורו, לצד בניית גג שקוף והוספת בריכה על גג הבניין. על עיצוב הפנים אחראי משרד Sagrada הלונדוני של המעצב דיוויד ד'אלמדה, והתווסף אליו אוסף של אמנות ישראלית שנאסף על ידי האוצרת תמר דרזנר. בניית המלון מומנה על ידי קרן ההשקעות של משפחת לוריא הבריטית. אותה משפחה רכשה  בעבר את מלון דולפין בשבי ציון, והפכה אותו למלון היוקרה הראשון בישראל, אשר אירח מפורסמים ואורחי כבוד בינלאומיים.

צילום: סיון אסקיו  

פינוקים מיוחדים: אם אתם רעבים, מסעדות הבראסרי דה נורמן הים תיכונית ומסעדת הטאפסים היפנית דיינינגס ישמחו לארח אתכם. אילו חפצתם בקוקטייל יצירתי, תוכלו לפנות אל בר הספרייה או אל טרקלין הקונסרבטורי העסקי אשר ממוקמים במלון. נוסף לכך, תוכל להתאמן בחדר הכושר במרכז הבריאות, ליהנות מעיסויים בספא, לשכשך בבריכה המשקיפה אל האופק או להשתתף בשיעורי יוגה. כמו כן, ישנם שירותים נוספים דוגמת חדר ישיבות מעוצב, שירותי חנייה, קונסיירז', הסעות לחוף הים, אופניים להשאלה ועוד.

בשורה התחתונה: המלון מיועד לבעלי כיס עמוק במיוחד, שיודעים להעריך פינוק. המלון חבר ברשת Small Luxury Hotels of the World, המאגדת 520 בתי מלון עצמאיים, קטנים ומשובחים ב־70 מדינות, והוא מומלץ באתרOriginal Travel, המתמחה בטיולי ויעדי יוקרה.

טלפון: 03-5435555
אתר: www.thenorman.com

2. מלון רוטשילד

מיקום: שדרות רוטשילד 96, תל אביב
מחיר: 4,500 שקל לזוג עבור לילה בסוויטה, בכל ימות השבוע
שנת הקמה: 2012
מספר חדרים: 15 חדרים ו־7 סוויטות
גודל המלון: 1,300 מ"ר

הסיפור שמאחור: את המלון עיצב אבי יפרח כמחווה לחזונו ולעשייתו הציונית של הברון אדמונד דה רוטשילד. המבנה ההיסטורי, שנבנה ב־1929 על ידי אברהם פרידמן, שומר ועוצב כך שפועלו של הברון בא לידי ביטוי באמצעות פרטי העיצוב והאמנות המוצגים במלון.
פינוקים מיוחדים: המלון קושר עצמו לסביבה הישראלית בעזרת שימוש במוצרי טואלטיקה המיוצרים בהרי יהודה, שימוש בטכניקות אקולוגיות ירוקות והתעקשות על הגשת יינות ישראלים בלבד בביסטרו־קפה רוטשילד שנמצא במלון. כמו כן, תוכלו ליהנות ממכונת אספרסו בחדרים, שירותי ספא על פי בחירה, שירותי קונסיירז' ועוד.

צילום: עמית גירון

בשורה התחתונה: מלון זה – שבחזיתו מוצבים פסלי "האנשים ששרים" – מיועד לחובבי אמנות שמעריכים פאר אקסקלוסיבי יוקרתי. באתר trip advisor מדורג מלון רוטשילד כמלון הטוב ביותר בישראל לשנת 2014.
  
טלפון: 03-9578888
אתר: www.rothschild-hotel.co.il

3. המקום

מיקום: מושב נטועה
מחיר: 4,000 שקל לזוג עבור סוף שבוע בסוויטה, 6,000 שקל לסוף שבוע בסוויטה דו משפחתית, תוספת 150 שקל לכל ילד (אין אפשרות ללילה אחד)
שנת הקמה: 2010
מספר חדרים: 13
גודל המלון: 150 מ"ר לכל סוויטה, על שטח של 21 דונם

הסיפור שמאחור: המלון נמצא על צלע הר ומשקיף על חורש טבעי. 13 הסוויטות "מתכתבות" עם הנוף המרהיב של הסביבה הכפרית ונושאות שמות של ציפורי ארץ ישראל. הסוויטות עוצבו בידי מיטב אמני הגליל, ביניהם ראובן גפני ויובל תלם, אמני עיצוב בברזל.
פינוקים מיוחדים: כל סוויטה מורכבת משלושה חללים, עם בריכת זרמים ענקית פרטית בכל חדר (שניתן לחמם) וג'קוזי וספא פרטיים. ניתן להזמין לסוויטה טיפולי ספא, וליהנות משירות חדרים מלא יחד עם ארוחת בוקר אישית, יינות בוטיק מן הגליל ומוצרי טואלטיקה ומוצרי ים המלח. סוויטה אחת הותאמה במיוחד לאירוח אנשים עם מוגבלויות פיזיות וסוויטת ה־VIP אירחה כבר מפורסמים ואנשי עסקים.

צילום: יח"צ

במלון פועלת מסעדת גורמה פרטית עם ארוחות שף ויש אפשרות לקבלת שף פרטי. נוסף לכך, יש אפשרות לארגן עבור הנופשים את כל הפעילויות והאטרקציות לחופשה, כולל טיולים, סדנאות, הרצאות ופעילות אתגרית.

בשורה התחתונה: המלון מיועד במיוחד עבור אלה שמחפשים הרבה שקט בטבע; הסוויטות מבודדות זו מזו ושומרות על האינטימיות של האורחים; ולמרות הימצאותו של מסלול הליכה פרטי המוביל מן המלון החוצה, המקום עושה הכל על מנת שלא תעזבו אותו – החל במטבחון המצויד ביינות, שוקולד ופירות ממטעי המשפחה, דרך המדשאות המוריקות ועד לחצר התבלינים הפורחת.

טלפון: 050-3997206
אתר: www.hamakom-suites.co.il

4. נווה צדק

מיקום: רחוב דגניה 4, תל אביב
מחיר: 3,200 שקל ללילה לזוג בסוויטת הגג בסוף השבוע
שנת הקמה: 2009
מספר חדרים: 5
גודל המלון: 520 מ"ר

הסיפור שמאחור: המעצב תומי בן דוד ואחיו גולן דור תכננו כל פרט ופרט במלון הקטן הזה, במטרה לשמר את העבר וליהנות מחידושי ההווה. התוצאה שהתקבלה היא סוויטות מרהיבות, רמה גבוהה של פרטיות ומבחר פינוקים.

פינוקים מיוחדים: ארוחת הבוקר מוגשת במסעדת לולו ברחוב שבזי 55, שנמצאת במרחק מספר דקות הליכה מהמלון. תוכלו להתפנק כאן בעיסויים וטיפולי קוסמטיקה בהזמנה, יינות בוטיק ישראליים, ליהנות משירותי קונסיירז', שמרטפות ועוד. סוויטת הגן גדולה מאוד (120 מ"ר) והיא כוללת מרפסת גג גדולה עם ג'קוזי, חדר שינה מרווח עם מיטת עיסוי מתכווננת, חדר רחצה מרשים עם סאונה יבשה ופינוקים נוספים.

צילום: אלכס אלמן

בשורה התחתונה: אמנם הוא ממוקם קרוב ללב העיר הסואנת ביותר בארץ, אבל מלון זה מיועד דווקא לאלה שמחפשים קצת שקט ואינטימיות. לא תמצאו כאן לובי או דלפק קבלה סטנדרטיים, אבל מצד שני תזכו לקבל יחס אישי ישירות מבעל המקום.

טלפון: 054-3501011
אתר: www.nevetzedekhotel.com

5. האפנדי

מיקום: רחוב לואי התשיעי, עכו
מחיר: 3,200 שקל ללילה לזוג בסוויטה בסוף השבוע
שנת הקמה: 2012
מספר חדרים: 12
גודל המלון: 1,200 מ"ר

הסיפור שמאחור: את הקמת המלון יזם אורי ירמיאס ממסעדת הדגים המפורסמת אורי בורי. עבודות השימור והשחזור המורכבות נעשו על ידי ממומחים מהארץ ומאיטליה, בפיקוח רשות העתיקות ונמשכו יותר משמונה שנים. המבנה העתיק, בן מאות השנים, מורכב משני בתי אפנדים צמודים שחוברו יחדיו, כשהמרתף נותר מהתקופה הצלבנית. המבנה, שנבנה בתקופה העות'מאנית, שימש אז כארמונו של השליט הטורקי.

צילום: אסף פיצ'וק

פינוקים מיוחדים: אמנם לא תמצאו פה רחת לוקום, אבל כן תוכלו לענג את גופכם בחמאם מסורתי בן 400 שנה, שבו מתבצעים טיפולים של מרחץ טורקי. החמאם כולל גם חדר טיפולים זוגי. במלון ישנו מרתף ובר יין בן יותר מ־900 שנה אשר מיישן מאות בקבוקי יין ישראלים ומארח אירועי טעימות יין.

בשורה התחתונה: אפנדי הוא מלון מרהיב ויוצא דופן, המשלב בין קרבה לחוף הים העכואי לבין נוף היסטורי מרהיב. התוצאה היא מזיגה מרהיבה של שילוב בין עבר, הווה ועתיד.

טלפון: 074-7299799
אתר: www.efendi-hotel.co.il

6. הבית באבירים

מיקום: מצפה אבירים, מרום הגליל
מחיר: 2,850 שקל לזוג ללילה בסוויטה בסוף השבוע
שנת הקמה: 2002
מספר חדרים: 5 (ניתן לפנות את המתחם כולו לאירוח קבוצות)
גודל המלון: 800 מ"ר בנויים על שטח של 3 דונם

הסיפור שמאחור: את הבית באבירים בנו רוני וטל רונן, זוג מעצבים שהקים את חברת העיצוב עד הוואזה ו"ביקשו לממש את אהבתם ליופי, הרמוניה ואירוח, ולחלוק אותה עם אנשים שיידעו להעריך זאת", ככתוב באתר. השניים עיצבו גם מלונות בוטיק אחרים, דוגמת פנחס וגסטון במושבים שבי ציון ולימן.

צילום: יח"צ

פינוקים מיוחדים: גולת הכותרת היא HOT TUBS – בריכות מים חמות מעץ ארז עם שמנים ארומטיים, אשר יוצרו במיוחד למלון ונראים כמעין חבית יין ענקית. נוסף לכך, תוכלו להתפנק במצעים מיובאים מהולנד, מגבות איטלקיות ומוצרי טואלטיקה של חברת לאוקסיטן היוקרתית. כמו כן, במלון נבנתה מערכת בריכות של מי מעיין, המטוהרות באופן טבעי על ידי צמחי הגן בדרך אקולוגית. משלימים את החוויה – סאונה סינית יבשה פרטית, מיטה אורתופדית וקמין.
  
בשורה התחתונה: הבית באבירים יושב בתוך שמורת הטבע כזיב, ששביל ישראל עובר דרכה, בלב חורש פראי. הוא נבנה על ידי זוג אוהב, וההשקעה ניכרת בכל פינה. הנופים, הצמחייה ובעיקר המים מבטיחים אווירה רומנטית במיוחד. הפרטיות של האורחים נשמרת בקפידה, וזו כנראה הסיבה שפוליטיקאים, מפורסמים ועשירי ישראל מוצאים את דרכם הנה.
  
טלפון: 04-9870141
אתר: www.habait.com

7. פנחס וגסטון בשבי ציון

מיקום: על קו המים של חוף שבי ציון, במרחק של כ־50 מטר מהים
מחיר: 2,600 שקל ללילה לזוג בסוויטה בסוף השבוע
שנת הקמה: 2008
מספר חדרים: 6
גודל המלון: 700 מ"ר בנויים על שטח של 2 דונם

הסיפור שמאחור: מעצב המקום הוא טל רונן, המעצב והבעלים של מלון הבוטיק הבית באבירים. מדובר באחוזה הממוקמת על החוף לצד שטח טבעי פראי ומבודד, כאשר בחדרים יש מרפסות הצופות לים.

צילום: יח"צ

פינוקים נוספים: מבחינה קולינרית, תוכלו ליהנות משף פרטי אשר מגיע לאחוזה לבשל לכם ארוחת גורמה, לצד עוגות ועוגיות תוצרת בית. כשתרצו לרחוץ לאחר הטבילה בים הקרוב, תוכלו להשתמש בסבונים של חברת 417 היוקרתית ממחצבי ים המלח – באמבט איטלקי בצורת צדף ענק. את ראשכם תוכלו להניח על מיטה מפנקת בעלת אריגים צרפתיים, בעוד הקמין הפרטי מחמם את הלילה הקריר. ניתן להזמין טיפולי ספא פרטיים אל האחוזה, אשר מאפשרת שירותי אינטרנט אלחוטי באופן חופשי.

בשורה התחתונה: המלון בשבי ציון הוא מקום מקסים, אח גדול לצימרים בלימן, אשר מעלה את רף מלונות הבוטיק דרגה אחת מעלה, ולו בשל הייחודיות המופלאה של מיקומו.

טלפון: 04-9526000  
אתר: www.gaston.co.il

8. אלגרה

מיקום: ירושלים, עין כרם, דרך האחיות 13
מחיר: 2,450 שקל ללילה לזוג בסוויטה היוקרתית בסוף השבוע
שנת הקמה: 2011
מספר חדרים: 13
גודל המלון: 800 מ"ר בתוך שטח של 3.5 דונם

הסיפור שמאחור: האדריכל גדי דלמן התייחס לסיפור המיוחד שמאחורי המבנה בן 200 השנים, ועל כן נקרא המלון על שמה של אלגרה בילו, היהודייה שחרף ההתנגדויות הרבות של הסביבה, נישאה לג'אביר רחיל פרנסיס הנוצרי, וחיה עמו באושר שנים ארוכות.

צילום: איתי סיקולסקי

פינוקים נוספים: אם הטבע קורא לכם, זה המקום האידיאלי עבורכם. כאן תוכלו ליהנות מבוסתן פרטי עם עצי פרי וצמחי תבלין, אשר נמצאים ליד בריכות השכשוך ומול נוף הרים ירושלמי, מנוקד במגדלי כנסיות זהובים. תוכלו גם ליהנות מסאונה רטובה, חדרי טיפולים וישיבות וסיורים בעין כרם הציורית.

בשורה התחתונה: אלגרה מיועד במיוחד לאוהבים; זהו מלון קטן במיוחד, הנסתר מעיני הציבור על ידי צמחייה ואבן. המייסדים, ישי מלכה וגדי דלמן, שני בוגרי בצלאל, הצליחו ליצור אווירה רומנטית, כאשר כל סוויטה נושאת שם של זוג אוהב מפורסם מן העבר, כמו רחל ויעקב, או דנטה וביאטריס.

טלפון: 02-6500506

9. עלמה

מיקום: רחוב יבנה 23, תל אביב
מחיר: 2,300 שקל ללילה לזוג בסוויטת הסטודיו בסוף השבוע
שנת הקמה: 2012
מספר חדרים: 15
גודל המלון: 1,200 מ"ר

הסיפור שמאחור: עלמה הוא המלון השני שמקימים האחים עדי ועירית שטראוס. האדריכל אמנון בר אור אחראי על כל האלמנטים המשומרים במבנה, כולל חזית הבניין. על עיצוב הפנים אחראים האדריכלים ארי שאלתיאל ונועה קסטיאל, בשיתוף עם האמנית לורי רקאנטי. מדובר על מלון יוקרתי בלב ליבה של העיר תל אביב, אשר הוקם על ידי קבוצת Adi's lifestyle בבעלות האחים שטראוס, מבעלי קבוצת שטראוס, גיל גבע, מנכ"ל ויו"ר קבוצת תדהר ויונתן רושפלד, שנחשב לאחד מהשפים המובילים בארץ ואף משמש שופט בתוכנית "מאסטר שף".

צילום: איתי סיקולסקי

פינוקים נוספים: במקום שוכנת עלמה לאונג', אחותם החדשה והצעירה של המסעדות הרברט סמואל וטאפס אחד העם, בבעלותו ובניצוחו של השף רושפלד, אשר קוצרת תשבחות ופרסים. נוסף לכך, המקום מאפשר לאורחיו להשתתף בסדנאות יין, סיורי אמנות, טיולים ברחבי הארץ ואימוני כושר פרטיים. בחדרים תוכלו להתפנק במוצרי טיפוח של בולגרי ולצפות בנוף האורבני של תל אביב.

בשורה התחתונה: המלון מיועד במיוחד לאלה שאוהבים "קבלות": ב־2013 דורג עלמה בין 70 המלונות החדשים הטובים בעולם על ידי "TRAVEL+ LEISURE", מגזין אמריקאי מוביל בענף התיירות. באותה שנה, בטקס הפרסים היוקרתי World Boutique Hotel Awards, הוכתרה עלמה לאונג' כמסעדה הטובה ביותר בעולם השוכנת במלון בוטיק.

טלפון: 03-6308777

10. בראון TLV

מיקום: רחוב קלישר 25, תל אביב
מחיר: 2,200 שקל ללילה לזוג בסוויטה היוקרתית בסוף השבוע
שנת הקמה: 2010
מספר חדרים: 30
גודל המלון: 1,200 מ"ר

הסיפור שמאחור: המלון, ששימש מאז פתיחתו כבמה להפקות אופנה רבות, מעוטר ברהיטי וינטאג' שנאספו בשוק הפשפשים וברחבי העיר. בלובי מוצגת תמונת קאבר ענק של מגזין "פלייבוי" משנת 1970 של דוגמניות ישראליות. על העיצוב אחראיים רובי ישראלי ודריו גרונצוויג, בשיתוף חברת לאופרד הוספיטליטי.

צילום: מלון בראון

פינוקים נוספים: תוכלו להתרווח כאן תחת קרני השמש בגג השיזוף המעוצב, להירגע בג'קוזי הצופה מטה אל רחובות תל אביב או להתבשם בבר הנמצא על גג הבניין. נוסף לכך, תוכלו לבלות בבר פנימי בשם Garden lounge, להזמין חדרי ישיבות, טיפולי ספא ושירותי קונסיירז'.

בשורה התחתונה: מלון בראון מיועד לחובבי החוויה האורבנית. זהו המלון הראשון בקולקציית מלונות הבוטיק המוקמת בתל אביב על ידי לאופרד הוספיטליטי, והוא מעוצב בסגנון צעיר ובלתי מכופתר, ועם זאת מצליח להשרות אווירה חמימה.

טלפון: 03-7170200
אתר: www.brownhotel.co.il

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.

דילוג לתוכן