Forbes Israel Logo

לעבוד ולחייך: 10 טיפים שיהפכו גם אתכם לעובדים מאושרים יותר

בואו נודה בזה, אושר ועבודה לא הולכים ביחד. סקר של גאלופ שנערך ב-2013 בקרב 180 מיליון נשאלים מצא כי רק 13% חשים שהם "מאושרים בעובדה". אותה קבוצה קטנה וברת מזל היא בעלת מוטיבציה גבוה ב-36% ביחס לרוב שאינו מאושר בעבודה, הם גם נמרצים פי שישה ויעילים פי שניים.

אם גם אתם רוצים להפוך את שעות העבודה שלכם למאושרות יותר, עליכם להבין כי אין כאן נוסחת קסם שעובדת עבור כולם – לכל אדם יש את הדברים שישפיעו עליו הצורה הטובה ביותר. אחרי שמגלים מהם אותם דברים, הכל הופך לפשוט יותר. אז הנה 10 אפשרויות שכדאי לכם להתחיל בהן:

1. זכרו שאתם האחראים על האושר של עצמכם
יש לכם תמיד שתי אופציות בייחס לעבודה – למצוא אחת אחרת, בה אתם מאמינים שתהיו מאושרים יותר, או למצות מהעבודה שלכם את המיטב. בכל מקרה, האושר נמצא בידיים שלכם ולא של אף אחד אחר. הזכירו לעצמכם את זה בכל פעם שתרגישו תקועים.

2. אל תתפסו לדברים שאין לכם שליטה בהם
זה טוב לדעת כיצד המשבר הכלכלי של יוון יכול להשפיע עלינו, או להבין שהחברה שלכם יכולה להתמזג עם המתחרה הגדולה שלה, אבל יש הבדל גדול בין להבין את הדברים הכוחות הגדולים האלה ובין לדאוג לגביהם. אנשים מאושרים הם מודעים, אך לא נותנים לדברים שמעבר ליכולת השפעתם להטריד אותם.

3. אל תשוו את עצמכם לאנשים אחרים
כאשר תחושת הסיפוק וההנאה שלכם נגזרת מתוך השוואה לאחר, אתם כבר לא האדונים של האושר של עצמכם. כשאתם חשים טוב לגבי משהו שעשיתם, אל תאפשרו להערות או דעות של אחרים לקחת את זה ממכם.

זה אמנם בלתי אפשרי "לכבות" לחלוטין את התגובות שלכם לאחרים, אך אתם לא חייבים להשוות את עצמכם אליהם ותמיד אפשר לקחת את הביקורת עם קורטוב מלח. כך, הערך העצמי שלכם מגיע מבפנים ולא מתוך תגובות הסביבה.

4. תגמלו את עצמכם
לעבוד קשה זה דבר חיובי, אבל לא לאפשר לעצמכם לקחת הפסקה זה דבר שמזיק לאושר שלכם. תגמול מעורר את מסלול העונג במוח שלנו, אפילו אם מדובר בתגמול עצמי. תגמול אפקטיבי יכול להיות אפילו פעולות קטנות כמו טיול ללובי המשרד או אכילה של חטיף.

האושר שלכם תלוי רק בכם | צילום: thinkstock

5. התעמלו לאורך השבוע
פעילות גופנית של 10 דקות משחררת את הנוירוטרנסמיטר המרגיע GABA, שגם מוריד את רמת האימפולסיביות. מחקר שנערך באוניברסיטת בריסטול מצא שאנשים שמתאמנים במהלך שבוע העבודה מדווחים על שיפור בניהול זמנים, במצב הרוח וביכולות בעבודה. היתרונות של פעילות גופנית תמיד עולים על הזמן וההשקעה שהיא דורשת.

6. אל תשפטו ואל תרכלו
לשפוט אנשים אחרים ולומר עליהם דברים שליליים מאחורי הגב אולי מרגיש טוב באותו הרגע, אך לאחר זמן מתחילים לחוש את ההשפעה הלא נעימה. תחושת האשמה וחוסר הנעימות משפיעה עלינו, בסופו של דבר, באופן שלילי ופוגעת בתחושת האושר שלנו.

7. בחרו את הקרבות שלכם בחכמה
לפעמים צריך לעדת לעמוד על שלנו, אך צריך לזכור שלקונפליקטים יכולה להיות השפעה משמעותית על מצבנו הנפשי. לכן, לפני שאתם נכנסים לעימות, חשבו האם אתם מוכנים לנזק שהוא עשוי לגרום לכם והאם התוצאה שווה את המחיר.

8. הישארו נאמנים לעצמכם
חציית גבולות מוסריים בשם ההצלחה, היא דרך בטוחה לאומללות בעבודה. הפרה של הסטנדרטים האישיים שלכם יוצרת תחושות חרטה, חוסר סיפוק והעדר מוטיבציה. דעו מתי עליכם לסרב לעשות משהו שלא עולה בקנה אחד עם האמונות שלכם.

9. עזרו לאחרים
כאשר אתם עוזרים לעמיתים בעבודה, אתם לא רק גורמים להם להיות שמחים יותר, אלא גם לעצמכם. עזרה לאחרים משחררת הורמונים שגורמים תחושה טובה ויותר מזה – במחקר שנערך באוניברסיטת הארוורד נמצא שלעובדים שעוזרים באופן קבוע לאחרים יש סיכוי גבוה ב-40% לקבל קידום וסיכוי גבוה יותר להיות מאושרים בעבודה.

10. חייכו וצחקו יותר
מחקר שנערך בגרמניה הדגים כיצד אנחנו יכולים לשלוט ברגשות שלנו על ידי שינוי הבעות הפנים. קבוצה של נסיינים החזיקו בפיהם עט באופן מאוזן – מה שאילץ אותם לחייך. כאשר התבקשו לציין עד כמה מצחיק סרטון שהראו להם, מצאו אותו מצחיק יותר, לעומת קבוצת ביקורת שלא החזיקה את העט.

המחקר מראה שזה לא משנה אם החיוך מזויף – הוא יכול לעורר רגשות. אם אתם מוצאים את עצמכם בסיטואציה לא נעימה בעבודה, האטו וחייכו, או אפילו צפו בסרטון מצחיק ביוטיוב. הדחיפה הזו למצב הרוח יכולה לשנות את כל היום שלכם.

בחרו את העצות שמתאימות לכם ביותר ונסו ליישם אותן. הן עשויות לא רק לשפר את מצב הרוח שלכם, אלא גם ללמד אתכם לא מעט על עצמכם ועל הסובבים אתכם.

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.