Forbes Israel Logo

לעקוב אחרי הכסף: כיצד תנצח ישראל את קמפיין ה-BDS?

האם ה-BDS מהווה איום על מדינת ישראל? שאלה זו נידונה בפאנל בנושא המאבק ב-BDS שנערך בסוף השבוע בכנס לימודFSU בניו יורק. נשיא מכון ראות לחשיבה אסטרטגית, גידי גרינשטיין, סיפר כי מיד לאחר מלחמת לבנון השנייה זיהו במכון את תחילת המאבק בלגיטימיות של ישראל. "להערכתי מדובר באיום אסטרטגי על מדינת ישראל", אמר. "כדי לנצח את ה-BDS ישראל צריכה לעקוב אחרי מנוע הכסף של התנועה – ולטפל בו, לצד פעילות להפרדה ברורה בין המבקרים של ישראל לאנשי החרם".

כזכור, הנחיות הקובעות כי 28 המדינות החברות באיחוד חייבות מעתה לסמן שורה של מוצרים שמקורם בהתנחלויות בסימון "התנחלות ישראלית" ולא "תוצרת ישראל", הסעירו לאחרונה את הרוחות בישראל. "זאת טעות חמורה", טען סגן יו"ר הכנסת, ח"כ חיליק בר. "החרם אינו קשור לפתרון שתי המדינות. מי שעומד מאחוריו רוצה מדינה אחת – מדינה פלסטינית. ההזנחה של ישראל את הזירה האירופאית הינה טעות חמורה". את דבריו חיזק ח"כ עודד פורר שסבור שממשלת ישראל לא משקיעה מספיק בללמד את הסטודנטים בקמפוסים איך להתמודד עם החרם.


הפילנתרופית סנדרה קהאן, ח"כ בר, נשיא לימוד FSU מתי ברונפמן וח"כ פורר

בכנס השתתפו גם מנכ"ל ארגון הלל (המרכז לחיים יהודיים בקמפוס), הרב חיים סיידלר פלר, נשיא הבונדס, איזי תפוחי, ויועצו של נשיא המדינה לשעבר שמעון פרס, יורם דורי. את הדיון הנחה עיתונאי ידיעות אחרונות, יניב חלילי.

לימוד FSU הינו פרויקט חינוכי-תרבותי ייחודי לצעירים יהודים ממדינות חבר העמים לשעבר. הפרויקט מאפשר מסגרת פלורליסטית, שוויונית ובלתי תלויה לחייהם היהודים על מנת לחזק אצלם את הזהות היהודית, חיבור אל שורשיהם היהודיים והזיקה למדינת ישראל. הפרויקט נוסד בשלהי 2005 על ידי חיים צ'סלר (ישראל) וסנדרה קאהן (ארה"ב), ופועל ב-12 קהילות יהודיות בעולם, בשמונה מדינות: רוסיה (מוסקבה, סנט פטרבורג המזרח הרחוק ואזור וולגה), אוקראינה, ארה"ב (ניו-יורק והחוף המערבי), מולדובה, בלרוס, קנדה, אוסטרליה וישראל. מאז הקמתו, בכנסים ופסטיבלים שונים של הפרויקט נטלו חלק כ-35,000 משתתפים.

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.