Forbes Israel Logo

לעשות את זה בסטייל: אירועי האופנה הבלתי נשכחים של 2013

בעולם האופנה, בין אם אתה מעצב על או קמעונאי פשוט, שנת 2013 הייתה שנה רצופת דרמות עבור כולם. ריכזנו עבורכם את שבעת המאורעות שהותירו חותם, בארץ ובעולם.

1. מארק ג'ייקובס נפרד מלואי ויטון

האירוע אולי המטלטל ביותר בתעשיית האופנה בשנה החולפת, היא עזיבתו של מארק ג'ייקובס את בית האופנה לואי ויטון, לאחר 16 שנים בתפקיד המעצב הראשי. ג'ייקובס הודיע על התפטרותו ישר לאחר תצוגת האופנה של הקולקציה שלו לאביב 2014 של לואי ויטון, תצוגה אותה הקדיש למוזות הרבות שהיו לו לאורך השנים.

צילום: רויטרס

2. ג'יל סנדר פורשת בפעם השלישית

ג'יל סנדר, שהקימה את המותג על שמה לבגדי יוקרה עוד בשנת 1969, עזבה אותו מסיבות "אישיות", כך נמסר. למעשה מדובר בפרישתה השלישית מהמותג. בפעמיים הראשונות, ב-2000 וב-2003 הדבר נעשה בעקבות חילוקי דעות עסקיים עם פטריציו ברטלי, בעלה של המייסדת והאיש שעומד בראש קבוצת פראדה, אשר רכשה את מירב המניות בחברה של סנדר בסוף שנות ה-90.

צילום: רויטרס

3. אלכסנדר וואנג מחלק בגדים בחינם

בתחילת השנה, אלכסנדר וואנג השיק את הקולקציה הראשונה שלנו תחת בית האופנה בלנסיאגה. המעצב, שידוע בעיקר בשל חולצות ה-T הפשוטות והסווטשירטים המאוד מסוגננים שלו, התעלה על הציפיות של המבקרים, בתצוגה שכללה פריטים מורכבים, מעילים עם קפלי ענק, החותם של בית האופנה, וחצאיות פפלם עם הדפסים גרפיים מרשימים. וואנג גם יצר כותרות פחות מחמיאות, כאשר הזמין בחודש יולי, את קהל אוהדיו לאירוע חד פעמי וסודי בניו יורק. שם, לאחר המתנה ארוכה, הודיע וואנג מבעד למסך ענק כי הנוכחים יכולים לקח מכל מה שנמצא בחדר, והכל לגמרי בחינם. קהל הנוכחים צרח בשמחה ושעט מיד פנימה כאחוז אמוק, ומרגע זה והלאה התלקחה התפרעות אלימה במיוחד בין הפאשניסטות הנלהבות.

צילום: רויטרס

4. דולצ'ה וגבאנה נכנסים לכלא

ביוני 2013, דומניקו דולצ'ה וסטפנו גבאנה (המוכרים כ"דולצ'ה וגבאנה") נמצאו אשמים בהעלמות מס של כמיליארד יורו מרשויות המס באיטליה, על ידי כך שהעבירו את המותג שלהם לחברת החזקות בלוקסמבורג בשנת 2004, תוך מכירתו בסכום נמוך באופן ניכר משווי השוק האמיתי. השניים נידונו למאסר של שנה ושמונה חודשים כל אחד, ונקנסו בסכום כולל של 343 מיליון יורו. במחאה, החליטו השניים על סגירת החנויות שלהם בבירת האופנה מילאנו, למשך שלושה ימים.

צילום: רויטרס

4. חייהם של מאות עובדי טקסטיל בבנגלדש נקטעים בשל אסונות

תנאי העבודה במפעלי בגדים, במיוחד אלו בבנגלדש, נחשפו לאחר מספר טרגדיות שהתרחשו שם. באפריל 2013 התמוטט בניין "רנה פלאזה", בעיר דאקה רבתי, בירת בנגלדש. בקריסת המבנה בן 8 הקומות מצאו את מותם לפחות 1,127 וכ-2500 נפצעו. האירוע נחשב לאסון הקטלני ביותר שהתרחש אי פעם במפעל טקסטיל. כמו כן זהו אסון הכשל-מבני הקטלני ביותר בהיסטוריה.

חצי שנה בלבד לאחר מכן, פרצה שריפה קטלנית במפעל בגדים נוסף במדינה, שהביאה למותם של מעל 100 איש. העובדה כי למבנה מרובה הקומות כלל לא היו יציאות חירום, הביאה רבים מהפועלים לזנק אל מותם מהקומות בהן התרחשה השריפה, וזיעזעה עמוקות את העולם כולו.

המפעל השרוף | צילום: רויטרס

5. מישל אובמה הולכת עד הסוף

אייקון האופנה התורנית של ארה"ב, מישל אובמה, בחרה באחד מעיצוביו של ריד קראקוף למעמד השבעתו השניה של בעלה לנשיא ארה"ב. במסגרת כל אירועי החניכה הרשמיים, לבשה אובמה גם בגדים של המעצבים טום בראון ומייקל קורס. לנשף הכניסה לתפקיד, בחרה מישל שמלת ערב של ג'ייסון וו, מי שעיצב את שמלתה גם לטקס הכניסה הראשון לתפקיד הנשיא, בו נכחה לצד בעלה.

בשמלה של ג'ייסון וו | צילום: רויטרס

6. קייט מידלטון פאשניסטה בהריון

מעבר לאוקיינוס, עוד אייקון אופנה צמרתי, הדוכסית מקיימברידג' קייט מידלטון, היוותה דוגמא מושלמת להיריון בסטייל. היא לבשה בעיקר שמלות בגזרת A ומעילים ארוכים שהחמיאו לה, והוכיחה לבנות ברחבי העולם שאפשר להיות הריונית ושיקית בו זמנית.

צילום: רויטרס

7. אלון ליבנה כובש את ארה"ב

בגזרה המקומית, מעצב שמלות הערב אלון ליבנה, העלה תצוגת אופנה ראשונה משלו בשבוע האופנה בניו-יורק, והציג קולקציה מגובשת, מפתיעה ומחמיאה לגזרה הנשית. פריס הילטון בכבודה ובעצמה, התאהבה בעיצוביו של ליבנה, ואף פרסמה תמונות מן התצוגה בחשבון האינסטגרם שלה, בציון "המעצב החדש האהוב העלי". במהלך השנה לבשו מספר סלבריטאיות אמריקאיות את העיצובים של ליבנה, ביניהן הזמרות סיארה, קלי רולנד וביונסה, ועורכת האופנה הנחשבת נינה גרסיה.

מתוך תצוגת האופנה בניו יורק | צילום: יוטיוב

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.