Forbes Israel Logo

לפיד: מס האלכוהול – בגלל הסכם של שטייניץ עם ה-OECD. שטייניץ: ההחלטה בידיים של לפיד

מערכת המיסוי החדשה על האלכוהול נכנסה הלילה לתוקף ומביאה למלחמת האשמות בין שר האוצר הנוכחי, יאיר לפיד, לבין שר האוצר הקודם, יובל שטייניץ, על מי נושא באחריות להטלת המס ולגובהו.

לפיד התייחס הים בישיבת סיעת יש עתיד להעלאת מחירי האלכוהול. "היום נכנסו לתוקפן הנחיות המיסוי החדשות על האלכוהול, שמעלות את מחירי הערק ומשקאות אלכוהולים זולים נוספים. אנשים רבים לא אוהבים את המס הזה וגם אני לא. אבל מדובר בהסכם שעשה שר האוצר הקודם יובל שטייניץ עם ארגון ה-OECD, והסכמים צריכים לקיים אחרת לא יקיימו הסכמים איתנו". לפיד הוסיף כי רציפות ומשילות שלטונית בהחלטות המדינה הם ערך מרכזי בדמוקרטיה הישראלית בכלל ובסיעת יש עתיד בפרט.

חדש: אפליקציית האייפון של פורבס ישראל – להורדה לחצו כאן

על פי לפיד, מדיניות זו תואמת את השיטה הנהוגה והמקובלת במדינות ה-OCED, שישראל מחויבת לה. החל משנת 2010 נערך הענף כולו לשינוי שיטת המס, במסגרתו ינותק הקשר לעלות המוצר והמס ייקבע על פי ריכוז הכהל במשקה. בכך משווה ישראל את עצמה לרמות המס שקיימות במדינות ה- OECD ומשלימה את הרפורמה במיסוי האלכוהול שנקבעה בשנת 2010.

בהמשך לדברי שר האוצר לפיד אמר השר שטייניץ כי מעולם לא קיבל החלטה ולא התחייב לקבל החלטה לעלות את שיעור המס. "במסגרת התהליך המבורך של קבלת ישראל ל-OECD הוסכם על שינוי שיטת המס החל משנת 2014, בהתאם למודל הנהוג במדינות הארגון. אולם, ההחלטה עצמה על גובה שיעור המס נותרה לשיקול דעתו של שר האוצר בלבד", הוסיף שטייניץ.


הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.