Forbes Israel Logo

לפיד נפגש עם ועד עובדי אל על בניסיון למנוע את השביתה ביום א'

שר האוצר מנסה למנוע את שביתת חברו התעופה הישראליות. הבוקר נועד יאיר לפיד בביתו עם נציגי ועד עובדי אל על ושמע את טענותיהם נגד הסכם "שמיים פתוחים" עם האיחוד האירופי. הפגישה הסתיימה ללא תוצאות. 

בסוף השבוע צפוי לפיד להיפגש עם שר התחבורה ישראל כץ על מנת לבחון את האפשרות לדחות את הדיון על ההסכם בממשלה. אמש הביע השר כץ את תמיכתו בהסכם ואמר כי "עם כל ההגנות שניתן לעשות לחברות הישראליות בהסכם השמים הפתוחים, חשוב לזכור שזה טוב לאזרחי מדינת ישראל, ואני בתור שר בממשלה מחויב לכלל האזרחים". עוד הוסיף כץ: "ההסכם יביא ליותר יעדים בפחות עלויות, יותר תיירות נכנסת והגדלת הפעילות התעופתית במדינת ישראל".

המשמעות של ההסכם במתכונתו הנוכחית לדברי יו"ר איגוד עובדי התחבורה בהסתדרות, אבי אדרי, היא חיסול חברות התעופה הישראליות ופיטורים ישירים ועקיפים של עשרות אלפי עובדים בענף, ללא כל הגנה על התעופה הישראלית והתאמה למצב חברות התעופה הישראליות, לרבות – ערובה עבור תשלום לביטחון הנוסעים, זכויות הנחיתה בשדה התעופה המרכזיים וכיו"ב.

 יאיר לפיד | צילום: מרק ישראל סלם

בהסתדרות ציינו כי "ועדת סיטרמן" שהקימה המדינה בשנת 2007 המליצה כי במידה ומקיימים את הסכם שמיים פתוחים יש לתת השתתפות מלאה של ממשלת ישראל בהוצאות הביטחון, מתן הזדמנות שווה ואמיתית בנושא הענקת זכויות נחיתה בשדות תעופה בינלאומיים, הבטחת תנאים שיאפשרו לחברות התעופה הישראליות להשתתף בבריתות תעופה שונות, יצירת נקודות יציאה ואף ביטול של ההסכם בנסיבות מסוימות, ויצירת מנגנונים רגולטוריים ליצירת תחרות הוגנת בין חברות תעופה ישראליות וזרות.

אם לא דבר לא ישתנה, החל מיום ראשון ב-5:00 בבוקר ישביתו חברות התעופה הישראליות אל על, ארקיע וישראייר את פעילותם. משמעות השביתה: כל הטיסות יתבטלו. 

הסכם "שמיים פתוחים נחתם ביולי 2012 בין ישראל למדינות האיחוד האירופי. על פי ההסכם, תתווספנה מדי שנה 7 טיסות שבועיות מישראל לכל יעד באירופה, מלבד לשדות תעופה מרכזיים בעלי היקף תנועה רב, לגביהם התוספת השנתית תהיה כ-3 טיסות שבועיות מדי שנה. לאחר 5 שנים תוכלנה חברות אירופיות לטוס לישראל מכל שדה תעופה באירופה. ההסכם צפוי היה להביא להוזלה משמעותית של מחירי הטיסות וחבילות הנופש.


הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.