Forbes Israel Logo

לפנק, לפנק, לפנק: ההרפתקה של מסע פורשה חוצה אירופה

השנה היתה 1969. לאקרנים יצא "בשירות הוד מעלתה", הסרט השישי בסדרת ג'יימס בונד האגדית. ג'ורג' לזנבי, שגילם את דמותו של המרגל הנערץ, נשלח אז למשימות חשאיות על אדמת שווייץ, כשהוא חמוש באסטון מרטין DBS סקסית להחריד, ונופי הסרט המרהיבים חשפו את פסגות האלפים השווייצריים במלוא הדרם וגובהם (כ־3,000 מטרים).

בונד, כמו בונד, סעד במסעדות פאר, שבהן הפגין גינונים ג'נטלמניים לעילא, ולן במלונות מפוארים ומפנקים. בכל זאת, צריך לישון היטב לפני שמתעוררים לבוקר של אקשן ועימותים עם הרשעים. הסרט מסתיים ומשאיר את הצופים מלאי קנאה. אילו רק היו יכולים ליהנות, ולו רק לרגע קט, מכל אותם מנעמים.

ובכן, "מסע פורשה חוצה אירופה" בהחלט עונה על המשאלה הזו. מהשם אפשר כבר להבין שיש שם פורשה, מותג שמכוניותיו מרגשות לא פחות מאסטון מרטין – ואולי אף יותר, ויש גם אירופה. אבל זה ממש לא הכל.

מדובר על שיירה ארוכה של מכוניות פורשה 911, פתוחות גג, עם מנועים עוצמתיים המפיקים לא פחות מ־400 ועד 430 כוחות סוסים צוהלים ושריריים, הנשמעים נפלא בין רכסי ההרים שעל פניהם חולפים במהלך המסע, במיוחד כאשר לוחצים על כפתור חביב המגביר את עוצמת הסאונד של האגזוזים.

אם לא די בכך, מתאכסנים במלונות עתירי שבחים, המדורגים בין אלו הנחשבים בעולם, וסועדים במסעדות המתהדרות בשפים מקומיים שזכו בכוכבי מישלן יוקרתיים ונחשקים. וכמובן – כדי לחצות מדינות וגבולות, צולחים דרכים ומעברים יפהפיים, תוך כדי נהיגה מענגת עד כדי שכרון חושים.

הדגש במסע הוא לא על נהיגת מרוצים ספורטיבית. הוא עובר בדרכים ציבוריות מפוקחות, ויש לציית לחוקים המקומיים. למעשה, הוא בדיוק התגלמותו של ג'יימס בונד – ג'נטלמני, אדיב, תרבותי, אך יודע להיות שובב, מרגש ומסעיר.

אינספור נופים עוצרי נשימה, 15 מכוניות פורשה וג'ורג' קלוני אחד | צילום: James Fasouliotis ו-Ofir Abe

עם הרכב בתוך הלובי

נחתנו במינכן. בוקר סגרירי קיבל את פנינו ואווירה אירופית נחתה עלינו ברוך. המזוודות נאספו מאיתנו לתוך רכב מסחרי, הנהוג בידי אחד מחברי צוות פורשה טרוולס, שדאג, לאורך כל המסע, לשנע את הכבודה של האורחים ממלון למלון, לעיתים עד החדר עצמו. לאחר כ־40 דקות הגענו למלון בעיר, שם חיכתה לנו ארוחת בוקר עשירה, ובמהלכה יניב בר, מנהל המסעות של פורשה טרוולס, המתהדר ברקע מרשים של זכייה בתחרויות מוטוריות בינלאומיות, סיפר לנו מה אנו עתידים לעבור.

אחר כך ירדנו אל חניון המלון, שם קיבל את פנינו צי של כ־15 מכוניות פורשה 911 קבריו שחורות, שלרגע נתנו תחושה שכולנו לוהקנו לקאסט של "הג'וב האיטלקי" במהדורתו המשודרגת.

לאחר הסבר קצר על הרכב ועל כללי נהיגה נכונה ובטיחותית, שנמסרו על ידי אולג, אחד מחברי הצוות ואייקון מוטורי מקומי בפני עצמו, יצאנו לכיוון הרי טירול שבאוסטריה.

הדרך זרועה נופים עוצרי נשימה של עיירות קטנות ופסטורליות, הרים ירוקים סביב ופסגות הרים מושלגות באופק, שאותם אפשר לספוג בהנאה בזמן הנסיעה ברשת האוטובאנים (האוטוסטרדות הגרמניות הפדרליות), נטולת הגבלת המהירות – בדיוק היכן שכלי רכב כמו פורשה חולצים עצמות.

היעד היה אינטראלפן, מלון בוטיק מדהים ביופיו, שמקבל את אורחיו עם מכוניותיהם בתוך הלובי עצמו. במלון מסעדת שף, המתהדרת בכוכב מישלן, וארוחת הערב, שבמהלכה מוגשות כשמונה מנות, היא חוויה קולינרית מענגת.

החדרים עצומים בגודלם, מהודרים ומאובזרים, ומהמרפסת נשקף נוף מרהיב, שהייתם שמחים לקום אליו מדי בוקר. במקום גם מתקן ספא גדול, למי שמעוניין ברגיעה טוטאלית.

שילוב מושלם של שקט ורעש המנועים | צילום: James Fasouliotis ו-Ofir Abe

לאחר ארוחת בוקר עשירה במיוחד הכוללת בין השאר לא פחות מ־150 סוגי גבינות קשות (לאוהבי הז'אנר), שמנו פעמינו לעבר כלי הרכב. אלה מסודרים כמו חיילים במסדר, המפתח ממתין על גג המכונית, ה־GPS כבר מכויל ליעד הבא, מכשיר הקשר טעון, ונותר רק להתיישב במושבי הספורט ולהתענג מהסאונד האלוהי של המנוע המתעורר לחיים, דרוך לעוד יום של הרפתקאות.

כך החלו יומיים של נהיגה מרתקת, שהם גולת הכותרת של המסע הנוכחי. כבישי נהיגה באוסטריה, באיטליה ובשווייץ, מעברים יפהפיים ונוף ייחודי. מבלי משים חצינו את הגבול לכיוון האלפים האיטלקיים, ושם, ממש על גבול שווייץ, פגשנו את מעבר ההרים סטלביו, שרבים מחשיבים כיפה בעולם, ואף הוגדר בתוכנית הנחשבת "טופ גיר" בתור אחד המעברים הרציפים והחדים הטובים בעולם. עולים אותו, על עשרות פיתוליו (סיבובים של 180 מעלות), וברכב כמו פורשה 911 מדובר בחוויה מעוררת חושים. הנוף הנשקף מן הפסגה המושלגת, בגובה של 2,760 מטר, אינו דומה לשום דבר שראיתם, והפסקת הקפה שעשינו במקום, הגיעה בדיוק בזמן, כשבחוץ הטמפרטורה מגרדת את האפס מלמטה.

בדרך לדאבוס, עיר קטנטנה המוכרת בעיקר כמארחת של הפורום הכלכלי העולמי השנתי, עברנו ב"אופן", מעבר הרים מהנה לנהיגה, שבו ניתן להבין מדוע פורשה היא אייקון מוטורי נערץ. במעבר הגבול לשווייץ קיבלנו במכשיר הקשר הנחיה מצוות המסע לעבור לנהיגה רגועה ומעונבת יותר, כדי לא למשוך את תשומת ליבה של המשטרה המקומית, שוודאי תמהה מדוע שיירת פורשה רועמת מפרה את שלוות המקום. אך אל דאגה, ממש לפני העיר דאבוס עוברים במעבר פלואלה, והפעם היה אפשר לתת למנועים לשאוג מעט יותר, ולהתמכר לדחף האינסופי שמנועי הבוקסר הללו מספקים.

יום הנסיעה הסתיים במלון אינטרקונטיננטל המפואר והסופר מודרני, שאירח לא מעט נשיאים, פוליטיקאים וסלבריטאים. צוות המסע יודע לספר איך זה מרגיש, כשבדרך לארוחת הערב הנהדרת פוגשים במעלית את ג'ורג' קלוני, שמאחל ערב טוב. משעשע.
הפעם התקיים במלון כנס מקצועי לקבוצה שלנו, רופאי שיניים לקוחות חברת אלפא ביו טכ, המתמחה בשתלים דנטליים, שארגנה את המסע.

צלצולי פעמונים

היום השלישי הוקדש כולו לקסמיה של שווייץ. מעבר אובראלפ הסמוך לעיירה אנדרמט ומעבר גוטרד חלפו להם במהירות מבעד לשמשות הרכב, כאשר הגובה שטיפסנו אליו, לקח אותנו לעיתים אל מעל לעננים והחליף את השמש הנעימה באווירה חורפית.

את היום סיימנו באחד המלונות הקסומים עלי־אדמות, שאף נבחר להיות אחד ממאה המלונות הנחשבים בעולם: וילה הונג. המלון, שהוקם בשנת 1905 ושופץ כליל ב־2011, הוא מלון בוטיק המונה כ־30 חדרים בלבד. אחת האטרקציות המרכזיות שבו היא בריכת שחייה מחוממת, עם פתחי ג'קוזי ומושב דמוי בר בתוך המים, ונשקף ממנה נוף מרהיב של אגם שווייצרי סמוך, וכרי דשא ירוקים, שנדמה שאינם נגמרים. המקום כה פסטורלי, שבשעת לילה, הדבר היחיד שמפר את השקט המוחלט הוא הפעמונים המוצמדים לפרות שרועות באחו הסמוך. חוויה ייחודית ובהחלט אחת מנקודות השיא במסע.

להרגיש כמו ג'יימס בונד | צילום: James Fasouliotis ו-Ofir Abe

היום האחרון למסע התחיל מוקדם, כשלפנינו עמדה נהיגה אינטנסיבית של קרוב ל־600 ק"מ עד החזרה אל חניון המלון במינכן, שבו קיבלו המכוניות את פנינו ביום הראשון.

מחצית מהדרך עברה בשיוט מהיר עד מאוד באוטובאנים המשובחים של גרמניה. שם, למעט בקטעים שבהם המהירות מוגבלת עקב שיפוצים, הפרעה לסביבה או משיקולי זיהום אוויר, ניתן לנהוג במהירות שהשתיקה יפה לה.

בשטוטגרט עצרנו כדי לבקר במוזיאון פורשה, אחד ממוזיאוני הרכב המרשימים בעולם, המציג במעין מנהרת זמן את מורשת המותג – החל ברכב הראשון, שיוצר בשנת 1898 (כמותו יוצרו ארבעה בלבד על ידי פרדיננד פורשה בכבודו ובעצמו), דרך כלל כלי הרכב שיוצרו על ידי המותג האייקוני, ועד מכוניות המותג הנמכרות היום. במוזיאון מוצגים בגאון ערכי המותג, הכוללים מהירות, עוצמה, חוכמה וחדשנות. כל ערך מקבל משנה תוקף המודגם היטב על ידי כלי הרכב במקום. במוזיאון מוצגת גם החיפושית, שהיא אולי האם הרוחנית של הדגם ההיסטורי של פורשה, ה־356.

משם המשכנו למינכן ולשדה התעופה. סיום מסע וסוף מסלול. צוות פורשה טרוולס העניק לנו חוויית שירות שאינה מוכרת בארץ. התכנון, הביצוע והשלווה הדגישו את עוצמת החוויה בזמן אמת. החשיבה עד לפרטים הקטנים לא כללה אולי שני דברים – כיסוי בשמיכה בלילה ונשיקה על המצח.

"Mission accomplished" יגיד בונד, אחרי שישיב את מפתחות הרכב (אם לא השמיד אותו בדרך לביצוע המשימה). וגם אנחנו סיימנו משימה והגשמנו חלום – לחיות, ולו רק לכמה ימים, את החיים הטובים.

הכותב טל אבן, בעלי Even Better, היה אורח של חברת פורשה טרוולס

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.

דילוג לתוכן