חיפוש
סגור את תיבת החיפוש
Forbes Israel Logo

לקראת רגיעה? "ההשפעה של המבצעים בשוק הסלולר מתמתנת"

האם התחרות בשוק הסלולר לקראת רגיעה? על פי סקירה של כלל פיננסים, התחרות בענף מתמתנת, אולם מבצעי הורדת המחירים בחברות השונות נמשכים. "טרם נגמרה מלחמת המחירים וכי אף אחד מהמפעילים החדשים אינו בדרכו החוצה. עם זאת, ככל שמתקרבים לבחינת הערבויות של הוט וגולן כך פוחתת האגרסיביות התחרותית והסיכון יורד". 

לאור הירידה ברמת הסיכון בשוק, מורידים בכלל את שיעור ההיוון של מניית בזק ומעדכנים את מחיר היעד של החברה ל-4.20 שקלים. "קיימות עדיין סכנות לעסקי הליבה של החברה ועל כן שומרים על פער בתמחור מול חברות הסלולר. אנו מאמינים כי בזק נהנית מתמחור יתר בעיקר בזכות תמיכה מהדיבידנדים. להערכתנו, ביכולתה ובכוונתה של החברה לשלם את הדיבידנדים של 2013 ו- 100% מהרווח הנקי של 2014", מסבירים בחברה.

רוצים להישאר מעודכנים בכל החדשות והדירוגים? הירשמו לניוזלטר של פורבס ישראל, הורידו את האפליקציה, עשו לנו לייק בפייסבוק או עקבו אחרינו בטוויטר.

מחיר היעד של פרטנר נותר 22 שקל. "'גמישות' הלקוחות למחיר יורדת ועם תחילתן של העליות האוטומטיות במחירים. יתכן שאנו אכן מתקרבים ליציבות". לטענת כלל, "צפויה התמתנות בתחרות בחודשים הקרובים. עקב כך יורד שיעור ההיוון בכדי לשקף את הירידה בסיכון, אך זו מתקזזת אל מול הירידה בתחזיות בטווח הקרוב".

צילום: ארטיום דגל

בנוסף התייחסו בכלל גם להתגברות התחרות בתחום תשתיות התקשורת. "מצד אחד אנו רואים כתבות ו'התפתחויות', כפי שפורסם היום גולן מצטרפת לתחרות על התשתיות עם ניסוי כלים על הרשת של בזק. מצד שני, הגורם החשוב מכל, המחיר, לא נקבע.

עוד אומרים בחברה כי "במקביל גם פרויקט הסיבים של חברת החשמל לא נשאר מיותם מכותרות ונראה כי הפרויקט מתקדם במסלולו, אם כי גם לו חסר מרכיב קריטי של תמחור או מודל עסקי ברור. נזכיר כי אי קיום של שוק סיטונאי 'זול' יכול להזיק לבזק יותר מאשר לעזור כיוון שהוא יצדיק את פרויקט הסיבים שהינו בעל פוטנציאל פגיעה גבוה יותר לחברה".  

יצויין כי כלל פיננסים הינה חברה מקבוצת אי.די.בי, בעלת השליטה בחברת התקשורת סלקום. 

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.

דילוג לתוכן