Forbes Israel Logo

לראשונה בישראל: תשלום מהטלפון עבור נסיעה באוטובוס

אם עד עכשיו התרגלתם לשלם עבור נסיעה בתחבורה הציבורית בכלל ובאוטובוסים בפרט, כדאי שתדעו שבקרוב מאוד, תוכלו לעשות זאת בדרך נוספת: סטארטאפ ישראלי חדש בשם HopOn משיק בגירסאת בטא סגורה את אפליקציית ה-iOS והאנדרואיד שלו, המאפשרת לשלם עבור נסיעה בקווי התחבורה הציבורית, באמצעות הסמארטפון.

השימוש באפליקציה החדשה יכלול הרשמה שתתבצע על ידי הזנת המספר הסלולרי של הנוסע כאשר לאחר מכן יישלח קוד אישור למכשיר. לאחר הזנת קוד האישור, בעת העלייה והירידה מהאוטובוס, התקינה חברת הסטארטאפ משדרים מיוחדים באמצעותה מזהים את הנוסע. לאחר העלייה לאוטובוס, המשתמש פשוט צריך לאשר את התשלום ולהראות לנהג את הקבלה.

חשוב לציין, כי האפליקציה מסתנכרנת באופן מלא עם כרטיס הרב-קו הנהוג בשימוש על ידי חברות התחבורה הציבורית והרכבת, כך שבמידה וש לכם תכנית מסוג חופשי-חודשי, או אם אתם שייכים לאוכלוסייה שזכאית להנחה כגון נוער, סטודנטים, אזרחים ותיקים וכו', כל המידע יסתנכרן בין שתי החברות ותחוייבו רק עבור מה שקבוע לכם בכרטיס הרב-קו.

HopOn נוסדה על ידי עופר סיני ודויד מזומן, אשר עד לא מזמן עבדו בתור מתמחים במשרדי רואי חשבון בתל אביב, ומספרים כי הרעיון הגיע בעקבות שגרת הנסיעות בתחבורה הציבורית למקום עבודתם. האפליקציה צפויה לצאת בשבועות הקרובים מגרסאת הבטא הסגורה ולהגיע בתחילה כאפליקציה ל-iOS, ולאחר מכן גם לאנדרואיד.


צילום מסך מתוך הסרטון

כמו כן, במקביל הודיעה החברה על שיתוף פעולה עם חברת Netbus, כאשר התוצאה תהיה הטמעה מלאה של הטכנולוגיה של HopOn באפליקציית Netbus, המונה לדברי החברה מעל ל-400 אלף משתמשים. באמצעות שיתוף הפעולה, המשתמשים יוכלו לתכנן את מסלול הנסיעה שלהם בתחבורה הציבורית ולשלם עבור הנסיעה – ישירות מאפליקציית Netbus, ללא הצורך להתקין את שתי האפליקציה על מנת ליהנות משני העולמות בו זמנית.

למי שלא מכיר, אפליקציית Netbus מיועדת לעזור למשתמשים להתמצא בתחבורה הציבורית, באמצעות קבלת מידע בזמן אמת אודות קווי האוטובוסים השונים, וזמן הגעתם אל התחנה הקרובה. האפליקציה, הזמינה למשתמשי אנדרואיד ו-iOS מציעה למשתמשים עוד מספר פיצ'רים, שיעזרו להם לתכנן את זמן ההגעה לתחנה בצורה הרבה יותר פשוטה, בסיסית וללא המתנה ארוכה ומיותרת.

החברה, אשר נוסדה במרץ 2013 על ידי ליאב סגרון, מנהל המכירות, דוד וטין, מנהל השיווק, שמעון תוהמי, מנהל הפיתוח ושניר מכלוף, מנהל הכספים, גייסה עד כה סבב סיד בגובה כמה מאות אלפי דולרים. בניגוד לחברות אחרות, הארבעה מסבירים כי בחברה שלהם אין מנכ"ל, והמייסדים גרים, עובדים ומנהלים ביחד. החברה מונה כיום כ-8 עובדים היושבים במשרדים ברעננה.

לידיעה המקורית באתר גיקטיים

עוד בגיקטיים:

נחתו בישראל: ה-Galaxy Gear וה-Note 3

סמסונג מכריזה על ה-Galaxy Round; סמארטפון עם מסך מעוגל

 

 

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.