Forbes Israel Logo

לראשונה בעולם: כספומט Bitcoin ראשון מסוגו יוצב בוונקובר

החל מיום שלישי הקרוב, משתמשים הנמצאים בוואנקובר, קנדה יוכלו לבצע עסקאות חליפין של המטבע הוירטואלי Bitcoin, לאחר שמכונת ה-ATM (או כספומט בעברית) הראשונה שמאפשרת ביצוע עסקאות עם Bitcoin תותקן סמוך לבית קפה במרכז העיר , כך הודיעה חברת Robocoin. הכספומט יאפשר למשתמשים לוותר על מטבעות Bitcoin בתמורה למזומן, או כמובן לוותר על מזומן בתמורה למטבעות הוירטואליים היישר לארנק ה-Bitcoin שלהם.

בקרוב ב-4 ערים נוספות בקנדה

מאחורי המיזם עומדים שלושה חברים מהתיכון, המפעילים את חברת Robocoin האחראית למיזם החדשני. מיטשל דמטר, מייסד שותף של חברת החליפין במטבע הוירטואלי Bitcoiniacs ובעלים משותף ב-Robocoin, החליט להשקיע בחמש מכונות כאלה, אשר ייבנו בערים שונות בקנדה, הראשונה כאמור בוואנקובר.

״זהו כספומט ה-Bitcoin הראשון בעולם״ סיפר דמטר לתקשורת. ״יש לנו ארבע מכונות נוספות, אשר צפויות להגיע בדצמבר ויופצו ברחבי קנדה בערים הגדולות – טורונטו, מונטריאול, קלגרי ואוטווה כרגע על הכוונת, אך שום דבר לא סגור עדיין״.

המטבע הוירטואלי. ביטקוין | תמונה: שאטרסטוק

ההשקה בוואנקובר היא בעיקר סמלית ובעלת חשיבה ברורה מאחוריה, שכן וואנקובר היא עיר תוססת למשתמשים במטבע הוירטואלי, כאשר ה-Bitcoin מתקבל בברכה בבתי קפה, מסעדות, תשלום חשבונות שונים, טיפולי ספא, ואפילו מכוני כושר. ״בוואנקובר יש קהילת Bitcoin חזקה מאוד״, סיפר דמטר. ״יש בין 50-70 אנשים ב-meetups השבועיים לקהילת ה-Bitcoin והרבה עניין סביב המטבע. הרבה אנשים משתמשים ב-Bitcoin בכדי לבלות ברחבי העיר, או משתמשים במטבע כהשקעה. יש אף כאלו שמעדיפים להשתמש ב-Bitcoin, ולא בכרטיס אשראי לצורך קניות ברשת האינטרנט.״

הכספומט החדש | צילום: מתוך אתר Robocoin

בכדי לבצע פעולות במטבע ה-Bitcoin דרך כספומט ה-Robocoin, יהיה על המשתמשים לבצע סריקת כף יד לצורך זיהוי, לאחריה יוכלו למלא את המכונה בסכום של עד 3,000 דולרים קנדיים ביום, בתמורה כמובן לכמות ה-Bitcoin על פי ערכו של המטבע באותו הזמן היישר לארנק הוירטואלי של המשתמש.

במידה והמשתמשים ירצו לבצע את הפעולה ההפוכה, ולהפקיד Bitcoins תמורת מזומן, הם יוכלו לעשות זאת בהגבלה של עד 1,000 דולר ביום. סריקת כף היד אמורה למנוע מאנשים לבצע עסקאות בסכום הגבוה מ-3,000 דולר קנדיים, שכן תקנות איסור הלבנת ההון בקנדה מחייבות את החברה בזיהוי עבור לקוחות המבצעים עסקאות גדולות יותר מסכום זה.

לכתבה בגיקטיים

עוד בגיקטיים:

מה בונה גוגל באופן חשאי בסן פרנסיסקו?

גוגל: המכונית האוטונומית שלנו בטוחה עכשיו יותר מהנהיגה שלכם

שלושה תוספים מומלצים לכרום

 

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.