Forbes Israel Logo

לראשונה ב-2013: הדאו ג'ונס נחלש שלושה ימים ברציפות

המסחר בבורסות וול סטריטננעל הערב בירידות על רקע הדיון בבית המשפט בקרלסרואה בנוגע לחוקיותה של תוכנית רכישות האג"ח של הבנק האירופי המרכזי. נתוני פעילות הייצור באפריל באירופה הפתיעו את הכלכלנים כשעלו ב-0.4%, לעומת צפי לעלייה של 0.2%. מניות גוגל וטבע ריכזו עניין על רקע רכישת ווייז והסכם הפשרה עם פייזר וניקומד בנוגע להפרת פטנט בהתאמה. 

הדאו ג'ונס נסחר בירידה של 0.8%, והשלים שלושה ימים ברציפות של ירידות בפעם הראשונה ב-2013. S&P 500 איבד 0.8% מערכו ואילו מדד הנאסד"ק רשם ירידה של 1.1%. על המתח בשווקים יכול להעיד מדד התנודתיות (VIX) שעלה השבוע ביותר מ-20%.

"ישנן חששות לגבי הנתיב שיתווה הבנק הפדרלי המרכזי עבור השווקים שנהנו מהרחבה הכמותית ואיך המהלכים שלו שלו", אמר פול זמצקי מחברת ניהול ההשקעות ING בניו יורק. "רמת אי הוודאות עלתה מאוד בחודש האחרון".

באירופה ננעל היום המסחר במגמה שלילית: בורסת לונדון נחלשה ב-0.6%, פרנקפורט ירדה ב-1% ובורסת פאריס איבדה 0.4% מערכה. באסיה ננעל היום המסחר גם כן במגמה שלילית: בורסת טוקיו נחלשה ב-0.2% ובורסת סיאול נסוגה ב-0.6%.

צילום: רויטרס

מתח גם בשאר שוקי העולם: הבנק האירופי המרכזי יגן השבוע על תוכנית רכישת האג"ח שלו בפני בית המשפט הגרמני, מול האשמות לפיהן מדובר בתוכנית בלתי חוקית לממן את המדינות החברות בגוש היורו דרך הדלת האחורית.

נשיא הבנק האירופי המרכזי, מריו דראגי, הגדיר את התוכנית כ"מדיניות המוניטרית המוצלחת ביותר שבוצעה בעת האחרונה", והוסיף כי לתוכנית יש חלק גדול בהחזרת השקט לגוש היורו באמצעות הקלת החששות מפני התפוררותו. עם זאת, שני בכירים גרמנים – מנכ"ל בונדסבנק יינס ויידמן וחבר הבנק האירופי המרכזי יורג אסמוסן – יעידו נגד חוקיות התוכנית בשימוע שנערך בבית המשפט החוקתי השבוע. 

מניית גוגל ריכזה עניין לאחר שהשלימה את רכישת אפליקציית הניווט הישראלית ווייז תמורת יותר ממיליארד דולר. "אנו נלהבים מהעסקה", אישרה החברה בבלוג הרשמי שלה. "צוות הפיתוח יישאר בישראל ויפעל בנפרד לעת עתה". למרות זאת, הערכות בארה"ב גורסות כי הרגולטור עלול להקשות על השלמת המיזוג. בתום יום המסחר רשמה החברה ירידה של 0.9%.

טבע הודיעה היום כי חתמה על הסכם פשרה עם חברות פייזר וניקומד למיצוי כל התביעות הנובעות ממכירות הגרסה הגנרית של החברה לתרופה פרוטוניקס בטבליות של 20 מ"ג ו-40 מ"ג, החל מדצמבר 2007. כחלק מההסכם, הפוטר את טבע ואת חברות הבת שלה מכל התביעות, הסכימה טבע לשלם לפייזר וניקומד 1.6 מיליארד דולר. טבע תשלם 800 מיליון דולר בשנת 2013 ואת היתרה בשנת 2014. מניית החברה נסוגה היום ב-1.9%.

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.

דילוג לתוכן