Forbes Israel Logo

לראשונה מאז ספטמבר 2011: שער הדולר היציג מתחת ל-3.60 שקלים

האם בנק ישראל יתערב שוב? הדולר המשיך ליפול היום ב-0.3%, ושערו היציג נקבע על 3.592 שקלים. זו הפעם הראשונה מאז ספטמבר 2011 שבו היציג של המטבע האמריקאי נקבע מתחת לרף של 3.60 שקלים, אשר נחשב בעיני רבים כ"קו האדום" של בנק ישראל – שיעור שמתחתיו מתערב הבנק ורוכש דולרים.

"הפעם יש היחלשות אמיתית של הדולר בשוקי העולם לקראת הציפיה להודעה של הבנק הפדרלי בארצות הברית על המשך או אי המשך ההרחבה הכמותית", אומר אורן אלדד, מנכ"ל Arade. "אם בפעם שעברה הירידה הייתה מעשה ספקולנטים, הפעם לא מדובר בכך, ולכן הנגיד ייתן לדולר לנסות לתקן את עצמו ויתערב רק ב-3.54-3.55. פישר לא יילך נגד השוק בכל הכוח", הוסיף.

מנכ"ל פריקו ניהול סיכונים והשקעות, יוסי פריימן, סבור כי ייתכן שנראה התערבות ברמה של 3.58 שקל. "ירידת הדולר מול השקל מגלמת את צפיות השוק להחלטות הריבית של בנק ישראל כשהערכה היא כי פישר יירצה לחזק את הייצוא הישראלי".

לקבלת כל העדכונים, הדירוגים והניתוחים – עשו לנו לייק בפייסבוק

צילום: רויטרס

ביום חמישי האחרון שער הדולר צנח ב-0.5% ל-3.606 שקלים, והערכות היו שבנק ישראל צפוי להתערב שוב במסחר במט"ח ולמנוע צניחה חופשית של המטבע האמריקאי. סוחרים בשוק טענו אז כי הפעם הבנק לא יסתפק בתיקון שער "קוסמטי" וירכוש סכומים גדולים (עד רבע מיליארד דולר) כדי לגרום לפיחות ממשי בשקל.

בתחילת חודש אפריל ולראשונה מאז יולי 2011, התערב בנק ישראל בשוק המט"ח ורכש דולרים, לאחר ששער המטבע האמריקאי צנח אז ב-0.7% מתחת לרף של 3.60 שקלים. רף זה נחשב לנקודה הקריטית שאחריו יתערב בנק ישראל, וכך אכן קרה. על פי הערכות שונות, רכש בנק ישראל כ-90 מיליון דולר וקנה כ-30 מיליון דולר נוספים רגע לפני קביעת היציג במטרה לעודד את השוק. "הצעד מוכיח שבנק ישראל לא יושב על הגדר. ידענו שהוא יהיה חייב להתערב, והתגובה הייתה מהירה", אמר פריימן אחרי ההתערבות בתחילת החודש.

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.

דילוג לתוכן