חיפוש
סגור את תיבת החיפוש
Forbes Israel Logo

לראשונה מאז "עמוד ענן": חיל האוויר תקף מטרות ברצועת עזה

לראשונה מאז "עמוד ענן": חיל האוויר תקף במהלך הלילה (בין שלישי לרביעי) מטרות ברצועת עזה, בתגובה לירי שתי פצצות מרגמה מוקדם יותר אתמול לעבר ישראל. הפצמ"רים התפוצצו בשטח פתוח במועצה האזורית אשכול ולא גרמו לנזק או לנפגעים.

על פי דיווח בגלי צה"ל, מטוסי חיל האוויר תקפו שני יעדים שונים ברצועה כאשר לא ידוע על נפגעים. לדברי גורמים פלסטינים, מטוסי צה"ל ממשיכים לחוג גם כעת מעל הרצועה. בדובר צה"ל הבהירו כי צה"ל לא יסבול כל ניסיון פגיעה באזרחי מדינת ישראל ובחיילים, וכי אין בכוונת צה"ל לאפשר חזרה למציאות אשר קדמה למבצע "עמוד ענן".

מדובר צה"ל נמסר עוד כי זוהו פגיעות מדויקות במטרות, אולם במשרד הפנים של ממשלת חמאס הכחישו: "מטוסי כוחות הכיבוש הפציצו שטח פתוח בצפון עזה, איש לא נפגע", אמרו בהצהרה ששוחררה בעקבות תקיפת חיל האוויר.

צילום: רויטרס

זאת ועוד, אתמול בבוקר נמצא בגן ילדים בשדרות נפל רקטה שנורתה לפני כשבוע וחצי לעבר העיר הסבה נזק לגן. נפל הרקטה נמצא רק אתמול, מאחר שגן הילדים היה סגור במשך תקופה ארוכה בשל חופשת הפסח.

"אף אחד לא רוצה לחשוב איזה אסון היה מתרחש אם הרקטה הייתה נופלת בעת שהגן פעיל והומה ילדים ופעוטות. זאת הייתה יכולה להיות טרגדיה איומה", אמרו במשטרה עם גילוי הנפל. מדובר ברקטה שנורתה מרצועת עזה לעבר שדרות בעת ביקורו של נשיא ארה"ב, ברק אובמה, בישראל.

ההסלמה בדרום מגיעה במקביל להתחממות גם בגזרה הצפונית. שעות ספורות לאחר ביקורו של שר הביטחון, משה (בוגי) יעלון, ברמת הגולן, נפל אתמול פגז במרכז רמת הגולן, באזור תל פארס.

לא ברור האם מדובר בפגז תועה או בירי מכוון. רק זמן קצר מאוחר יותר גורמים בסוריה ביצעו ירי מנשק קל שפגע בסמוך לכוחות צה"ל במרכז רמת הגולן. גם בתקרית זו לא נפגע איש, אך טנקים ישראלים השיבו בירי מדויק לכיוון ממנו הגיעה האש והשמידו את המטרה. הודעה בנושא הועברה לגורמי האו"ם באזור.

לאתר דה פוסט

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.

דילוג לתוכן