Forbes Israel Logo

לראשונה מזה שלושה חודשים: ירידה במכירות הקמעוניות באירופה

המכירות הקמעוניות בגוש היורו נפלו בחודש יוני, בפעם הראשונה מזה שלושה חודשים, כך פרסמה היום הלשכה המרכזית האירופית לסטטיסטיקה. הנתונים מדגישים פעם נוספת את היציאה האיטית של משקי הבית מהמשבר וההשפעה שלה על ההתאוששות העדינה בגוש היורו.

הבנק האירופי המרכזי מקווה כי מאוחר יותר השנה יחול שיפור הדרגתי במצב הגוש בן ה-17 מדינות, שצפוי להסתמך בעיקר על יצוא על רקע סביבת הריבית הנמוכה.

רוצים להישאר מעודכנים בכל החדשות והדירוגים? הירשמו לניוזלטר של פורבס ישראל, הורידו את האפליקציה, עשו לנו לייק בפייסבוק או עקבו אחרינו בטוויטר.

בניגוד למגמה, בצרפת דווקא נרשמה עלייה במכירות, אך עבור הגוש בכללותו, נפח הקמעונות נפל ב-0.5% ביוני, בהתאם לתחזיות. הירידה הגיעה אחרי עלייה של 1.1% במאי. ב-12 החודשים האחרונים נפלו המכירות הקמעוניות ב-0.9%, למרות ציפיות לנפילה של 1.2%.


הרוכשים בגוש היורו הוציאו יותר כסף על דלק ביוני, אך זה לא הספיק כדי למתן נפילה של 0.6% בהוצאות על מזון, משקאות, וטבק וירידה של 0.2% ברכישת פריטים כמו אלטרוניקה, ביגוד וכו'. הכלכלה הגדולה באירופה – גרמניה – חוותה נפילה של 1.5% במכירות הקמעוניות ביוני, הגדולה ביותר מאז דצמבר בשנה שעבר, והמכירות בספרד נפלו ב-0.8%.

בכל אירופה מתמודדים משקי הבית עם השלכות המשבר הגלובלי של 2008 ו-2009, וגוש היורו נמצא במיתון הארוך ביותר שלו מאז הוקם בשנת 1999. 

הוצאות צרכניות חלשות מהוות מקור לדאגה עבור הבנק האירופי המרכזי, אשר הפחית את שיעורי הריבית לשפל היסטורי של 0.5% במאי, ואמר כי ישמור על רמות הריבית נמוכות למשך תקופה ארוכה כדי לסייע לגוש לעלות על פסי צמיחה.

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.