Forbes Israel Logo

לראשונה מזה שנתיים: שיעור האבטלה בספרד ירד ב-1%

שיעור האבטלה בספרד ירד באופן בלתי צפוי ברבעון השני של 2013 בפעם ראשונה מזה שנתיים – מה שעשוי לתמוך בטענת הממשלה כי הרע ביותר מבחינת המיתון הכלכלי במדינה נמצא כבר מאחוריה.

עונת תיירות מניבה סייעה לשיעור האבטלה לרדת ל-26.3% (מ-27.2% ברבעון הראשון של השנה) – כך על פי נתונים שפרסם היום המכון הלאומי לסטטיסטיקה.

רוצים להישאר מעודכנים בכל החדשות והדירוגים? הירשמו לניוזלטר של פורבס ישראל, הורידו את האפליקציה, עשו לנו לייק בפייסבוק או עקבו אחרינו בטוויטר.

5.98 מליון איש נמצאים עדיין מחוץ למעגל העבודה המדינה – השיעור גבוה ביותר ביחס לכל מדינה אחרת בגוש היורו מלבד יוון – אך מדובר עדיין בירידה גדולה ראשונה מאז 2011. "כמעט כל השיפור שראינו היום, במונחים של מספר אנשים שעובדים ושיעור אבטלה, חל בשל גורמים עונתיים", סייג אנג'ל לבורדה, כלכלן ב-Funcas.

צילום: רויטרס

ההכנסות מתיירות מהוות כ-10% מהתוצר המקומי הגולמי בספרד, אשר צפוי להיות השנה גבוה לאחר שתיירים רבים מדירים רגליהם ממצרים וממקומות אחרים במזרח התיכון. "ועדיין, גם הנתונים מנוכי העונתיות טובים יותר ממה שצפו, מה שעולה בקנה אחד עם השיפורים הכלכליים שחזה הבנק המרכזי של ספרד בתחילת השבוע", הוסיף לבורדה.

הבנק המרכזי מסר ביום שלישי כי הכלכלה התכווצה רק ב-0.1% ברבעון שבין אפריל ויוני, בהמשך להבטחות הממשלה לסיכויים טובים ליציאה מהמיתון בתום הרבעון הנוכחי. אולם כלכלנים רבים סבורים כי השפל בן השנתיים לא יגיע לסיום השנה. גורם עיקרי להשקפה הפסימית הוא שיעור האבטלה, שזינק ב-2008 – 3.8 מיליון אנשים הצטרפו למעגל המובטלים מאז הרבעון הראשון של אותה שנה.

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.