Forbes Israel Logo

לשם היצירתיות: אריאנה האפינגטון מציגה תפיסה חדשה של הצלחה

תוך שהיא שולפת אמרות חוכמה של פילוסופים עתיקים כמו ארכימדס ופלוטינוס, או מצטטת מעצבי דעה היסטוריים יותר כמו ג'לאל א-דין רומי ומישל דה מונטיין, או בני-זמננו כמו הנרי קיסינג'ר, הנשיאה והעורכת הראשית של ה'האפינגטון פוסט' אריאנה האפינגטון, שבתה בקסמה את הקהל של ועידת Inbound Marketing 2013 בשבוע שעבר. האפינגטון חשפה את עמדותיה על מנהיגות אמיצה, שקולה ואפקטיבית, בעולם בו הצלחה נמדדת בהתאם לכסף והכוח שאדם צובר, עולם שהעסקים בו בנויים על שחיקה של עובדים ומניעת שינה.

האפינגטון מציעה הגדרה מחודשת למושג הצלחה, הגדרה הכוללת את מה שהיא מכנה Third Metric – מדד המחשב מספר גורמים: רווחה, חוכמה, והיכולות שלנו לתהות ולתת בחזרה. העולם הציב בפני האפינגטון תמרור אזהרה בשנת 2007, כשהיא התעלפה מרוב תשישות לאחר שהעבידה עצמה סביב השעון פעם אחת יותר מדי. היא קרסה על שולחן העבודה שלה, שברה את עצם הלחי וסבלה ממספר חתכים.

בהמשך לבעיטת הפתיחה המוצלחת בהשקה של כנס הThird Metric בחודש שעבר, בו נשים התאספו כדי לדון בהגדרה מחדש של המושג 'הצלחה', כזו שתועיל לרווחתם של נשות ואנשי עסקים, אריאנה האפינגטון ממשיכה לשאת את המסר הזה הלאה, עם תשוקה והתלהבות.

נמנמו את דרכך לפסגה

"הנהגה אמיצה וחסרת פשרות דורשת את היכולת לשנות את החוקים, גם אם הם שנויים במחלוקת. בתור התחלה – לכי לישון אם את עייפה", אומרת האפינגטון. אין שום סיבה בעולם להתרוצץ ולעבוד כשאת על ארבע שעות שינה, ומתדלקת את עצמך עם קפאין.

ב'האפינגטון פוסט', סיפרה, יש שני חדרי תנומה לעובדים, שתמיד מלאים – את בשיאך כשאת רעננה ונחת מספיק. היא ציטטה את ביל קלינטון כמי שאמר פעם שאת הטעויות הגדולות ביותר שלו במשרד עשה כשהיה עייף – למרות שהוא מעולם לא ציין אילו טעויות. ווינסטון צ'רצ'ילֿ, ג'ון פ. קנדי וליאונרדו דה-וינצ'י, היא הוסיפה, היו גם הם נמנמנים מצטיינים.

האפינגטון | צילום: רויטרס

עם מחקר כה עשיר בתחום של שינה, זוהי כבר עובדה ברורה ששינה עושה לך להרגיש טוב יותר. למעשה, כפי שאומרת האפינגטון "שינה היא כלי להנהגה. זהו כלי לשיפור ביצועים. את לא יכולה להנהיג כשאת סחוטה, ואת ודאי לא יכולה להמציא, ולהמציא מחדש את העסק שלך אם את פועלת משחיקה".

אך שינה היא רק חלק אחד מהמשוואה. האפינגטון מזכירה לנו שאנחנו לא יכולות לנהל את היצירתיות שלנו, אך עלינו להתנהל נכון לשם היצירתיות. לתת לעצמנו ולאחרים את המרחב כדי לחדש, לתהות, לקבל השראה – אלו הדברים שמובילים ליצירתיות. היא ציינה את תרגילי המדיטציה של סטיב ג'ובס ואת מדיניות השבועות-ללא-טכנולוגיה שהנהיג ביל גייטס, כדוגמאות לרעיונות של מנהיגות מאוזנת, כזו המאפשרת לאדם לחדש כוחות.

כדי לקדם את אותו רעיון של חידוש אנרגיות גם בבית, האפינגטון מאמינה בחדר-שינה נטול-טכנולוגיה. ליד המיטה שלה היא קוראת רק 'ספרים אמיתיים' , והיא דואגת להרחיק מחדרה אמצעי טכנולוגיה. לשמור את הסמארטפון שלך קרוב אליך ליד המיטה זה "אסור בתכלית האיסור" – אחרת תתפתי בקלות לציוצי לילה בטוויטר או לסיבובים בפייסבוק. נדודי השינה שלך רק מתגברים ברגע שאת שולפת את המכשיר הזה.

השלימו פרוייקטים על ידי שחרורם

בפתיחת ההרצאה שלה חלקה אריאנה האפינגטון את אחד הסודות השמורים ביותר מהקריירה שלה. "מאד מוקדם בחיים למדתי שאת יכולה להשלים משימה או פרוייקט על ידי כך שאת משחררת אותו, וזהו היה כלל מאד שימושי בחיים שלי", אמרה.

בשלב מסוים היא חשבה שהיא הולכת ללמוד גרמנית, ללמוד סקי כמו שצריך, ללמוד לבשל. רק אחרי שהיא הודתה בפני עצמה שהיא לא באמת הולכת לעשות את הדברים הללו, היא הפכה לחופשיה. "עד שאת כבר באמת עושה את הדברים שאמרת לעצמך לעשות, בתת ההכרה שלך את רואה בהם פרוייקטים לא סגורים", היא מסבירה. "אבל זה בסדר להפסיק באמצע משחקים, סרטים, ספרים ואפילו יחסים, כל עוד את עושה את זה באופן ברור". עכשיו, כשהיא יוצאת עם משפחתה או חבריה לחופשת סקי, הם באמת עושים סקי ואילו היא יושבת ליד האח, קוראת ספרים ומרגישה מדהים, היא אומרת.

אחד הקטעים המרתקים ביותר בהרצאה שלה היה כשהיא דיברה על להמשיך קדימה להזדמנויות טובות יותר. "כשאת מותירה מאחור את הדברים האלה, שאף פעם לא באמת תכננת לסיים, את פותחת את האפשרויות ואת לוח הזמנים שלך", היא אומרת, וחולקת עם הקהל מילים על יחסים זוגיים שנכשלו בתחילת שנות השלושים לחייה, וההזדמנויות שהגיעו בעקבות כך: "לעתים קרובות, הדברים הכי גרועים בחיים, שהרגישו כמו שברון לב נוראי בזמנו, הופכים לדברים הכי טובים שיכלו לקרות לך, בגלל שהם פתחו דלתות לדברים אחרים שלא היו קורים אחרת".

צילום: ingimage/ASAP

אריאנה האפינגטון התגוררה בלונדון כשהיחסים האלה הגיעו לקצם וכך החליטה לעבור לניו-יורק כדי להתחיל מחדש. שום דבר מהדברים שהשיגה בחייה – הילדים שלה, ההאפינגטון פוסט, ועוד – לא היו קורים לולא חוותה את שברון הלב ההוא. הכל בגלל שגבר לא רצה להתחתן איתה, היא סיפרה.

המילים של האפינגטון גרמו לי לחשוב על החיים שלי. מה השגתי, מה הקרבתי ומה אני רוצה כעת. בתור התחלה, אני מאמצת את אחד הציטוטים האהובים עליה, של המשורר רומי, כמנטרה לחיים שלי: "חייה את חייך כאילו הכל תוכנן לטובתך". לעתים קרובות מדי אנו חיות את חיינו בתחושה שהעולם נגדנו, כאילו אנו נלחמות בקרב קשה. לחיות כקורבן זה לא דבר מעצים במיוחד. כשאת חיה מתוך תחושת עוצמה, לעומת זאת, הכל אפשרי.

בשבועות הקרובים נסו לאתגר את עצמכם וליישם את העצה של אריאנה האפינגטון להיות נוכחים, איפה שלא תהיו, ועם מי שלא תהיו. היפטרו מהסלולרי שלך כשאתם יוצאים עם חברים, כשאתם בדרך למיטה, או כשאתם מבלה זמן איכות עם המשפחה. הפסיקו להביט במסכים הרבים שמקיפים אותכם, והביטו על העולם – חפשו השראות. ואז, קחו את האנרגיה הזו – והתחילו ליצור.
השקיעו זמן בדברים שאתם אוהבים – רק כך תמלאו את המצברים שלכם עבור האתגרים שהחיים זורקים לכם.

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.