Forbes Israel Logo

לשמור בבטן: שישה משפטים שכדאי להימנע מהם במהלך ראיון עבודה

תאמינו או לא, משפט אחד בלבד יכול להפוך ראיון עבודה מוצלח להזדמנות תעסוקתית אבודה. מתוך 10 שנות ניסיון של ניהול משרד גיוס המסקנה שלי היא כי מראיינים מחפשים באופן אקטיבי את התכונות השליליות במרואיינים. המשפטים והביטויים הבאים הם בדיוק מה שהמעסיקים לא רוצים לשמוע, לכן רצוי להימנע משימוש בהם במהלך ראיון עבודה:

1. "אני רוצה להיות הבעלים של עסק משלי"

שאיפות יזמיות הן שאיפות שעדיף שלא ייאמרו בראיון עבודה. על אף שזוהי מטרה המרמזת על פרודקטיביות, מנהלי הגיוס מפרשים אותה בצורה שונה לחלוטין. הם אינם רואים בה כשאיפה אלא כאיום פוטנציאלי. אופן הפירוש הזה נובע מהעובדה שהם חוששים מזליגת מידע למתחרים או העתקת המוצר. לסיכונים אלו עלות גבוהה, כמו כן החברה לא מעוניינית לבזבז את זמנה על הכשרת מתחרה עתידי.

2. "איך הולך לי עד עכשיו?"

מעסיקים רוצים להעסיק אנשים שבטוחים בעצמם. כאשר אתם מבקשים משוב במהלך הראיון, לא רק שאתם עשויים להתעמת עם פידבקים שליליים אלא אתם גם מציגים עצמכם כחסרי ביטחון ביכולתכם, מה שנתפס אצל המעסיקים כתוצר לוואי של חוסר יעילות.

צילום: thinkstock

3. "כאילו" ו"אממ"

ביטויים אלו מרמזים על חוסר יכולת להתרכז או על חשיבה עצמאית לקויה. במיוחד כאשר מתראיינים לתפקידים הנמצאים גבוה בסולם ההיררכי, ביטויים מילוליים ומיותרים אלו מזוהים לרוב עם חוסר אינטליגנציה או חוסר עניין. בנוסף הביטויים הללו עלולים לפגוע בטון הדיבור שלכם ומכאן ביכולת השכנוע שלכם, שכן המראיינים מגיבים באופן חיובי לעקביות בקול המרואיין.

4. "במה החברה עוסקת?"

זו שאלת הטאבו של כל הראיונות. אין דרך יעילה יותר לבצע ראיון כושל מאשר לשאול את השאלה הזו. היא מצביעה על זלזול בוטה בזמן המראיין ועל מוסר עבודה ירוד. עבודת מחקר על החברה בה אתם מעוניינים לעבוד היא הכרחית ונותנת את הרושם כי אתם יסודיים בעבודתכם, מעוניינים בתפקיד ומשקעים לחלוטין בהשגת העבודה.

5. "אני חייב להרוויח X שקלים"

החלק החשוב ביותר בתהליך השכנוע הוא ההבנה כי איננו יכולים לצפות שלאחרים יהיה אכפת ממה שאנו רוצים. אם אתם רוצים להיות משכנעים יותר, התמקדו קודם כל בדאגותיהם ורצונותיהם של אחרים לפני שאתם מדברים על הצרכים האישיים שלכם. המרואיינים המוצלחים ביותר הם אלו הנותנים למראיינים קודם כל את מה שהם רוצים, ורק אח"כ מתחילים לדבר על כסף. כתוצאה מכך, הם מקבלים משכורת גבוה יותר.

6. "בערך כמה זמן הראיון יימשך? "

אנשים תמיד מעוניינים להרגיש חשובים ואין הדבר שונה כשמדובר במראיינים. אם תתנו למראיין את ההרגשה כי ראיון העבודה אינו נמצא בראש סדר העדיפויות שלכם, סביר להניח שהוא לא יהיה פתוח לשמוע על הצרכים או הרצונות שלכם.

אם אתם הולכים לראיון שחשוב לכם ואתם מוכנים לצאת מגדרכם בשביל להתקבל לעבודה – הימנעו מהמלכודות הנפוצות שתוארו לעיל ותראו שידכם תצא על העליונה.

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.