Forbes Israel Logo

מאפס ל-100 בפחות משתי שניות: הכירו את מכונית היוקרה היפה בעולם

חברת הרכב פינינפארינה, שעיצבה ב־90 השנים האחרונות דגמים עוצרי נשימה של פרארי, קאדילק, וולוו ומזראטי, חשפה תמונות קונספט של ההיפר־מכונית החשמלית שאותה היא מייצרת בעצמה. המכונית, PFo, שתיכנס לייצור ב־2020, היא שילוב בין העיצוב המופתי של החברה האיטלקית ובין טכנולוגיה מהפכנית, ולדברי המעצבים, הם פעלו פה לפי עקרונות הבאוהאוס: צורה שנובעת מתוך הפונקציונליות.

הכתבה מופיעה בגיליון יולי 2018 של פורבס ישראל

לרכישת גיליון חייגו 077-4304645

לרכישת מנוי למגזין פורבס ישראל

לכל העדכונים, הכתבות והדירוגים: עשו לנו לייק בפייסבוק

מכונית היוקרה החדשה תאיץ מאפס ל־100 בפחות משתי שניות, תגיע למהירויות של מעל 400 קמ"ש ותוכל לנסוע כ־500 קילומטר ללא פליטת מזהמים. תג המחיר ינוע סביב שני מיליון יורו. היעדים השאפתניים האלה יצטרכו להגיע באריזה היפה ביותר בעולם, בהתאם לרף הגבוה שהציבה פינינפארינה בשנות פעילותה הארוכות.

הראשונה של פינינפארינה. שילוב בין יופי וטכנולוגיה | תמונות: Pininfarina

המעצב הראשי, לוקה בורגוגנו אמר במרוץ הרחוב פורמולה E בניו יורק ש"לפינינפארינה יש מסורת חסרת תקדים של ייצור מכוניות שהן גם יפות וגם חדשניות מבחינה טכנולוגית. העבודה על השילוב הזה במכונית הכביש הראשונה תחת המותג פינינפארינה היא חלום שמתגשם".

אשר ליכולות של המכונית, פינינפארינה הודיעה שנהג הפורמולה 1 לשעבר, ניק היידפלד, יצטרף לצוות ויעזור לפתח את הדינמיות של הרכב. "יש לנו אסטרטגיה ספציפית שמטרתה לפתח טכנולוגיה של מכונית כביש, ששואבת את השראתה ממכוניות המרוץ", מסביר מנכ"ל החברה, מייקל פרשקה. "לניק היידפלד יש יותר ניסיון בנהיגה בפורמולה E מלכל נהג אחר, ואנחנו נלהבים מהעובדה שמהשנה הבאה הוא יסייע לנו ליישם את המכונית המחשמלת, ה־PFo".

הכי יפה בעולם

הקונספט של ה־ PFoהוא צעד נוסף בדרך להגשמת חלומו של מייסד החברה, בטיסטה "פינין" פארינה, לראות צי עצמאי של מכוניות פינינפארינה שמשלבות בין יופי לטכנולוגיה מתקדמת. מאז הקמתו ב־1930 שיתף המותג האיטלקי פעולה עם מיטב יצרניות הרכב והוציא לפועל חלק מהעיצובים המרהיבים ביותר בעולם הרכב, ואף הוציא מספר מכוניות שיוצרו תחת שם המותג.

השנה הוקמה חברת הבת, אוטומובילי פינינפארינה, שמתמחה במכוניות ספורט ויוקרה יפהפיות, עם ביצועים מחשמלים על הכביש ועל מסלול המרוצים. כיום חותרת החברה גם לעשייה ירוקה ולייצור מכוניות "נקיות". בשלב הראשון תוציא החברה את רכב ה־PFo בפחות מ־100 יחידות, אך בהמשך מתוכננות לצאת מכוניות נגישות יותר ואף מכוניות SUV חשמליות.

השוק האמריקאי צפוי להיות השוק הגדול ביותר עבור המותג, בזכות ההתעניינות במכוניות חשמליות ומעוצבות, וכעת יוצרים בחברה האיטלקית קשר עם שותפים פוטנציאליים להפצה, מתוך הבנה שנקודות המכירה והשירות יהיו חלק מהותי בהתרחבות שלהם. "הלקוחות של PFo ושל מכוניות היוקרה העתידיות שלנו ימצאו שהבעלות על מכוניות פינינפארינה מהנה, נטולת מאמץ ומרגשת, בדיוק כמו הנהיגה בהן", מבטיח פרשקה.

"אנחנו בהחלט מתכוונים לחבור לקמעונאיות רכבי היוקרה הטובות בעולם כדי לעמוד מאחורי ההבטחה הזאת: מאמץ קבוצתי אמיתי, וחוויית אחד על אחד, שמכירות אונליין לעולם לא יוכלו ליישם".

הכתבה מופיעה בגיליון יולי 2018 של פורבס ישראל

לרכישת גיליון חייגו 077-4304645

לרכישת מנוי למגזין פורבס ישראל

לכל העדכונים, הכתבות והדירוגים: עשו לנו לייק בפייסבוק

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.