חיפוש
סגור את תיבת החיפוש
Forbes Israel Logo

מבט מבפנים: הכירו את החברה שתהפוך את המכונית המשפחתית שלכם לרכב יוקרתי ומפנק

 "אם משווים קניית רכב ליציאה לדייט, ניתן להגיד כי עיצובו החיצוני של הרכב הוא הרושם הראשוני שלנו, הדבר הראשון שאנו רואים והוא זה שמושך אותנו אל המכונית", אומר דוד גידינגס, מנהל מחלקת השיווק של קצקין. "לעומת זאת, עיצוב הפנים של הרכב הוא כמו נישואים, כי זה מה שאנו מרגישים, רואים וחשים על בסיס יום יומי". קאצקין היא חברה המתמחה בעיצוב חלל הפנים של הרכב בהתאמה אישית.

"עור מספק תחושה אותנטית ויקרה" מספר המעצב הראשי של קאצקין, דוד אוקונל. "יצרנים נוטים להתמקד בטכנולוגיה ומשקיעים לרוב בייצור משטחים בנראות ובמרקמים של עץ או מתכת, כך שלבסוף כמעט ולא נשאר תקציב למושבי הרכב ולכן מותקנים מושבי בד כפשרה. אנחנו מספקים את החומרים המשלימים החסרים", אומר אוקונל.

החברה היא תאגיד בבעלות פרטית שבסיסה במונטבלו, קליפורניה. היא הוקמה ב-1983 כמפעל לייצור מוצרי עור על ידי האחים מיטשל וסלי כץ ועיצבה קרוב לשני מיליון כלי רכב מאז שהחלה להתמחות בעיצוב חלל הפנים של המכונית ב-1986. לחברה ספרייה ובה מעל 3,000 הדפסים ובדים שונים למושבי הרכב, חלקם מתאימים לכלי רכב חדשים וחלקם למוכניות קלאסיות ופופולריות.

לא חייבים להסתפק בעיצוב הבאנלי והבסיסי של חברות הרכב

עיצוב פנים בחברת קאצקין הוא אינו רק החלפת כיסוי למושב – מדובר בהרכבה לפי הזמנה אישית המותאמת למושב המקורי של הרכב, הכוללת גם החלפת פאנלים ומשטחים שונים בתוך המכונית. השוואה בין עיצוב חלל הפנים של הרכב על ידי חברת קאצקין להחלפת כיסוי המושב דומה להשוואה שבין חליפה מחויטת בתפירה אישית לחולצה ומכנסיים שנקנו מחנויות פס הייצור.

עיצוב בהתאמה אישית | צילום: thinkstock

היתרון של חברת קאצקין למי שמשחזר רכב אספנות או מעצב מחדש את חלל הפנים ברכב שלו הוא ברור – האיכות של העור. "יש לנו מערכת יחסים ארוכה עם עסקי ייצור העור" מספר המנכ"ל לשעבר של חברת קאצקין והיו"ר הנוכחי של חברת ברוקס מייברי. "ייצור עור מזכיר את תהליך הבישול – הוא דורש מתכון והמפתח הוא ניסיון ועקביות".

כאשר אנו קונים מכונית חדשה אנחנו נתונים לחסדיהם של מתכנני המוצר. תהליך הייצור הוא מאוד מורכב ועל מנת לייעל את תהליך ההזמנה והבנייה המתכננים יוצרים חבילות עיצוב ברמות שונות ובמחיר שונה. אם למשל אנו מעוניינים במושבי עור ייתכן שנצטרך לבחור בחבילה יקרה הכוללת מאפיינים נוספים ברכב, ביניהם מערכת ניווט או מוניטור, שלעיתים איננו צריכים או רוצים.

חבילות אלו גם עולות יותר ומייקרות מאוד את מחיר הרכב עבור הסוחרים. קאצקין מאפשרת לרכוש את מודל הבסיס והזול יותר של הרכב בו אתם מעוניינים, ולהתאים את עיצוב חלל הפנים של הרכב לרצונכם האישי. למשל אם אינכם מעוניינים באלקטרוניקה יקרה ברכב אך אתם זקוקים למושבי העור היוקרתיים, תוכלו לקנות את המודל הבסיסי של הרכב, נטול האלקטרוניקה ולהתאים לו מושבי עור בקאצקין – כך תוכלו להפחית את עלות הרכב מבלי לאבד את מאפייני העיצוב בהם אתם חושקים.

קאצקין מעניקה ללקוח אפשרות לבחור בעיצוב המפעל, כלומר מעצבים בחברה בוחרים את הצבע, ההדפס והתפרים המתאימים לפי דעתם לרכב. ואילו האפשרות השנייה היא עיצוב אישי בו ניתנת לצרכנים ההזדמנות לעצב לבדם את חלל הרכב באמצעות כלי מקוון באתר האינטרנט של החברה.

רוב הלקוחות מזמינים בסופו של דבר את עיצוב הפנים של המפעל, מספר אוקונל. "זה דבר אחד לעצב נעל טניס באתר של נייק – אם לא הצלחת והנעל לא לטעמך מדובר בטעות של חמישים דולר בלבד. אך כשמדובר במכונית שלך בה אתה מתכוון לנהוג בשנים הקרובות, יש צורך במעצב מקצועי".

ממכונית משפחתית צנועה לכלי רכב יוקרתי | צילום: thinkstock

"כשהרכב עובר דרך מחזור הייצור מאפייני עיצוב רבים נאבדים בתהליך כחלק מהרצון להפחית עלויות ולהתמקד בבטיחות ובטכנולוגיה" מסביר אוקונל. "בקאצקין אנחנו מחזירים את אותם המאפיינים – מוסיפים צבעים, מחליפים חומרים ולעיתים אף תופרים מחדש. בקאצקין אנו מאפשרים מידה רבה של פרסונליזציה לרכב".

המהפך

הייתה לי ההזדמנות לצפות בתהליך עיצוב חלל הפנים של קארצקין ברכב מסוג מאזדה 3. בפני בעלי הרכב הוצגו שלוש אפשרויות עיצוב שונות על ידי מעצבי החברה. בעלי הרכב בחרו בעור שחור מחורר מונוכרומטי שמרני עם תפרים עבים. לאחר הבחירה עבר העיצוב הנבחר למפעל החברה במונטבלו, שם הוא נחתך ונתפר על פי דפוסי הדגם הספציפי.

לאחר שהמפעל סיים לייצר את כל חלקי הפנים של הרכב, הועברה המכונית לצוות ההתקנה. שני מתקינים פירקו לחלוטין את חלל הפנים של המאזדה – הסירו המושבים, הדלתות והפאנלים. מלבד החלפת הבד הסינטטי בעור טבעי ויוקרתי, הותקנה מערכת חימום וקירור במושבים הקדמיים, מערכת המעניקה תחושה יוקרתית אמיתית. לבסוף התקינו מחדש את הכיסאות והדלתות לרכב ומכונית המאזדה 3 המשפחתית הפשוטה הפכה למכונית יוקרה אלגנטית ביום אחד בלבד.

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.

דילוג לתוכן