Forbes Israel Logo

מבנק ישראל – לוושינגטון: הדובר סעדון מונה כנציג בדירקטוריון הבנק העולמי

מבנק ישראל לבנק העולמי: דובר הבנק, ד"ר יוסי סעדון, ימונה לנציג ישראל בדירקטוריון הבנק העולמי בוושינגטון – כך הודיע היום בנק ישראל. סעדון נבחר לתפקיד בתהליך של ועדת איתור שבוצע בבנק ישראל, ומינויו אושרר על ידי הדירקטור ההולנדי, שהוא נציג קבוצת המדינות בה חברה ישראל בבנק העולמי. סעדון יסיים את תפקידו ביולי הקרוב לאחר שש שנים כדובר הבנק, ויחל את תפקידו החדש בבנק העולמי באוגוסט.

סעדון מונה לדובר הבנק ולממונה על ההסברה הכלכלית במאי 2007 על ידי נגיד בנק ישראל, פרופ' סטנלי פישר, לאחר ששימש ככלכלן בתחום היציבות הפיננסית בבנק. בשש השנים בהן שימש כדובר, ניהל סעדון את מדיניות ההסברה הכלכלית של בנק ישראל בתקופה כלכלית מאתגרת מאוד, בה התמודדו המשק הישראלי וראשי הבנק עם המשבר הכלכלי העולמי והשפעותיו על ישראל. בנוסף, ניהל סעדון את מדיניות ההסברה בכל הקשור להעברת חוק חדש לבנק ישראל, להסברה לציבור הרחב, לאסטרטגיית הבנק בתחום המט"ח והמדיניות והמוניטרית, ועוד.

לקבלת כל העדכונים, הדירוגים והניתוחים – עשו לנו לייק בפייסבוק

לסעדון תואר שלישי בכלכלה מאוניברסיטת בן גוריון והתמחות במדיניות מוניטרית. סעדון משמש גם כמרצה במכללת ספיר ובאוניברסיטת בן גוריון בקורסים בתחום הכלכלה, המתמטיקה והסטטיסטיקה.

נגיד בנק ישראל, פרופ' סטנלי פישר, הודה לד"ר סעדון על תפקידו: "יוסי שימש כדובר בנק ישראל בתקופה מורכבת ועמוסה באירועים, שבה מדיניות בנק ישראל נתמכה על ידי מאמץ הסברתי בלתי פוסק מול כלי התקשורת המקומיים והבינלאומיים, הקהילייה הכלכלית והציבור הרחב. הוא ניהל את מדיניות ההסברה בהצלחה רבה, ועל כך נתונה לו תודת בנק ישראל ותודתי. אני מברך על מינויו של יוסי לנציג בנק ישראל בבנק העולמי, ומאחל לו הצלחה רבה בתפקידו החדש".

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.