Forbes Israel Logo

מגזין פורבס האמריקאי בהצהרת תמיכה: "חטיפת שלושת הנערים – מקרה של טובים נגד רשעים"

9 ימים כבר חלפו מאז נחטפו שלושת הצעירים נפתלי פרנקל, גיל-עד שער ואייל יפרח, וכוחות הביטחון ממשיכים במאמצים הנרחבים באזור יהודה ושומרון למציאת קצה חוט אשר יוביל לפתרון התעלומה ולמציאת הנערים החטופים. אך בנוסף למאמציהם של הלוחמים בשטח, מאבק נוסף מתנהל ברשתות התקשורת השונות – החל ממערכות העיתונים והטלוויזיה ועד הפייסבוק – בניסיון "להעיר" את הקהילה הבינלאומית, אשר נותרה אדישה מעט במהלך השבוע האחרון.

אחד הגילויים אשר עוררו מעט את כלי התקשורת בעולם היה בדבר זהותו ותפקידו של ישי פרנקל – דודו של נפתלי החטוף. ישי משמש כמנכ"ל אינטל בירושלים ונחשב לאחד מבכירי החברה בארץ. גם פעולותיו הרבות לעידוד העסקה משותפת של ישראלים ופלס' במפעל החברה בבירה יצרו עניין רב, ושלחו אותו להתראיין בקרב כלי תקשורת רבים בארץ ובעולם. כעת, התראיין נפתלי גם לכתב המגזין "פורבס" בארה"ב, ושיתף אותו בתחושות הקשות ובדאגה הגוברת לשלומו של אחיינו. 

מחפשים מבית לבית. חיילי צה"ל מחפשים אחר רמזים | צילום: רויטרס

בכתבה המיוחדת אשר מפרסם המגזין אודות מקרה החטיפה, בה מתפרסם גם הראיון עם ישי פרנקל, מביעים עורכי המגזין תמיכה מלאה בישראל – ומפנים אצבע מאשימה כלפי ארגוני הטרור אשר עומדים מאחורי החטיפה. מספיק לקרוא את כותרת הכתבה בכדי להבין את עומק תמיכתו של המגזין הנחשב: "הטוב נגד הרשע", זועקת הכותרת. בהמשך הכותרת מתאר הכתב כיצד "בכיר אינטל הישראלי פעל לשילוב עובדים פלס' בחברה – ואחיינו נחטף על ידי ארגון טרור". לאחר שאפילו דוברו האישי של מזכ"ל האו"ם באן קי-מון סירב להכיר בנערים כ"חטופים" וטען כי אין ביכולתו של הארגון לדעת עובדה זו בוודאות, דווקא בכלי התקשורת בארה"ב מקבלים את הטענה ומתייחסים לנערים כ"חטופים בידי ארגון טרור מסוכן".

כתב המגזין מציין כי האירוע הרחש 12 ימים בלבד לאחר הקמתה של ממשלת האחדות הפלסטינית, בה חבר גם ארגון החמא"ס. לטענתו, החמא"ס שאב כוח וחש נוחות רבה לפעול כעת גם בשטחי יהודה ושומרון, בשעה שהממשל האמריקאי ממשיך לשתף פעולה עם הממשלה החדשה.

"אנשים רעים יש בכל מקום"

"אלו זמנים מתוחים מאוד, אבל אנחנו שומרים על אופטימיות", אמר ישי פרנקל בראיון מיוחד לכתב המגזין. "אני מצליח לישון בלילה רק בעזרת כדורים מיוחדים". כשנשאל האם הוא חש כאב מיוחד על רקע עבודתו השוטפת עם פועלים פלסטיניים, דחה ישי את הטענה: "התשובה היא לא. אני ריאליסט. אני חי באזור הזה כל חיי ואני יודע כמה כוחות מנסים לעצב את המציאות פה – חלקם טובים, חלקם רעים. אין ספק בכלל כי אנשים שחוטפים ילדים צעירים הם הרסנים וקטלניים. הם פוגעים במטרה הפלסטינית ממש כמו שהם פוגעים במטרה הישראלית. זה לא עוזר לאף אחד".

"שלילי, שלילי, שלילי", המשיך פרנקל את דבריו. "אז האם אני מופתע? לא. אני עצוב, אבל זו המציאות. האם אני מרגיש אחרת ביחס לאנשים הטובים עימם אני עובד, לרבות הפלסטינים? לא. הם אנשים טובים. זה לא סוד שבכל חברה יש אנשים רעים. גם בחברה היהודית יש רוצחים ואנסים".

האם תמשיך לעבוד עם פלסטינים גם לאחר החטיפה? נשאל פרנקל. "כמובן שכן", הוא השיב. "אני חושב שזה הדבר הנכון לעשות. אני חושב שזה נכון עסקית, וגם נכון לטובת האזור – גם לפלסטינים וגם לישראל. אני יודע שזה לא פשוט: זה מסובך, זה רגיש. אבל זה הדבר הנכון לעשות".

מפגינים בניו ג'רזי, בניסיון לעורר את תשומת הלב העולמית לחטיפה | צילום: רויטרס

"בימים האחרונים קיבלתי המון שיחות טלפון ואימיילים מעמיתים פלסטינים, מעובדים בחברה וממכרים אשר יצא לי להכיר במהלך השנים. כמובן שכולן פרטיות – אך כולם גינו את האירוע וסיפרו לי שהם מתפללים למען שלומם של הילדים החטופים. זה היה מאוד מרגש. הם באמת התכוונו לכך, מעומק ליבם".

דבריו המרשימים של ישי פרנקל, כאמור, עשו רושם עז על עורכי המגזין – וכנראה שגם על הקוראים הרבים. מאז פורסמה הכתבה היא זכתה לעשרות אלפי שיתופים ברשתות החברתיות השונות, וטיפסה עד למקום הראשון ברשימת הכתבות המדוברות ביותר באתר. כעת, יש לקוות כי החשיפה הגוברת תגביר גם את מעורבותם של גורמים בינלאומיים שונים – ותיצור לחץ בינלאומי רחב על ארגון החמא"ס בדרישה לשחרור מיידי של הנערים.

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.

דילוג לתוכן