Forbes Israel Logo

מגמה שלילית בפתיחת המסחר באחד העם

המסחר בבורסה באחד העם ננעל היום בירידות על רקע נעילה שלילית אמש של וול סטריט. לאחר שאתמול הודיע הבנק העולמי על עדכון תחזית הצמיחה הגלובלית כלפי מטה ל-2.8%, מזהיר היום בכיר בקרן המטבע העולמית מפני סכנת בועות הנדל"ן ברחבי העולם ואומר שאחת הסכנות במקרים כאלה היא הקושי לזהות את היווצרותן.

מדד ת"א 25 ירד ב-0.2%, מדד ת"א 100 נחלש ב-0.3% ומדד הבנקים עולה ב-0.2%. מדד התקשורת איבד מערכו 1.2%, מדד הנדל"ן עלה ב-0.4% ומדד הנפט והגז הוסיף 0.2% לערכו. היום יעודכנו מדדי הבורסה, שתפעל לפי הרכב המניות החדש החל מיום ראשון.


צילום: אהוד כהנים

"הדולר-שקל ממשיך לנוע בתוך הטווח המוכר שבין 3.45 ל-3.50. כעת הצמד שוב בוחן את הגבול התחתון, ושבירה מתחת ל-3.45 עשויה לדרבן את השורטיסטים ולדחוף את הצמד מטה לעבר השפל של מאי ב-3.434", מציינים היום ב-FXCM ישראל. "גם האירו נמצא בצניחה חופשית, כאשר אמש קבע שפל חדש נוסף למול השקל ב-4.672. הנטל הכפול של הפיחות בערכם של הדולר והאירו על הייצואנים הישראלים עלול לפגוע בצמיחה של המשק הישראלי. המגמה הזו בהחלט מגבירה את הסיכוי שבנק ישראל יבצע הורדת ריבית בישיבתו הבאה, וזאת כדי למתן במידת מה את הסחף השלילי בשערי החליפין", מסכמים.

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.