Forbes Israel Logo

מדד הטייקונים: הורדת הדירוג לצים מחקה לעופר 102 מיליון שקל

עידן עופר, בעל השליטה בחברה בישראל, הוא המפסיד הגדול ביותר של יום המסחר שננעל לפני כשעה. החברה לישראל נחלשה היום במהלך המסחר ב-1.1%, החלשות שהסבה לעופר הפסד יומי של 102 מיליון שקל על הנייר, כך עולה ממדד הטייקונים של פורבס.

ירידת המניה מגיעה לאחר שסוכנות הדירוג הבינלאומית S&P הודיעה הבוקר כי היא מורידה את הדירוג לחברת צים שבשליטת החברה לישראל. בהודעת הסוכנות נאמר כי "קיימת סבירות גבוהה לחדלות פירעון של צים". אם זה לא הספיק, החברה הבת, כיל, נכללה ברשימת ארבע החברות הגדולות שנהנות מהטבות מס גבוהות מאוד, דבר שגורר ביקורת ציבורית רבה.

דוד עזריאלי, בעל השליטה בקבוצת עזריאלי, נמצא במקום השני ברשימת המפסידים היומיים עם הפסד של 60 מיליון שקל. צדיק בינו (פז), מיקי פדרמן (אלביט מערכות) ולב לבייב (אפריקה) סוגרים את החמיישה המופסדת.

המפסיד הגדול של היום. עופר | צילום: רויטרס

בצד הירוק, צד המרוויחים, לא נרשמו רווחים בולטים לאחר שהבורסה ננעלה בירידות על רקע ההתקפות בסוריה והייחוס לישראל בנושא. בראש המרוויחים נמצא שאול אלוביץ', יו"ר בזק, בראש הרשימה. אלוביץ' מסיים את יום המסחר לאחר שמנית קבוצת בזק התחזקה ב-0.9% והעניקה לו תופסת של 32.7 מיליון שקל. 

מדד הטייקונים היומי עוקב אחר הווינרים והלוזרים הגדולים ביותר מתוך טייקונים נבחרים בעלי אחזקות בחברות ציבוריות, כולם בשווי מינימלי של 100 מיליון שקל.

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.