Forbes Israel Logo

מדד הטייקונים: עידן עופר השיל מהונו 121 מיליון שקל ביום אחד

החשש מוועדת ששינסקי 2 ממשיך להפיל את הונו של עידן עופר, כך עולה ממד הטייקונים היומי של פורבס ישראל. עופר, בעל השליטה בחברה לישראל איבד היום 121 מיליון שקל לאחר שמניית החברה נחלשה ב-1.5%.

משקיעי החברה לישראל המשיכו גם היום להגיב על הודעת שר האוצר יאיר לפיד על כתב המינוי לוועדה ברשות פרופ' איתן ששינסקי שתבחן את תמלוגי המדינה ממשאבי הטבע. בשבוע שעבר הספיד עופר כמיליארד שקל בעקבות ירידה מתמשכת במניית החברה. 

חדש: אפליקציית האייפון של פורבס ישראל – להורדה לחצו כאן

עוד ברשימת המפסידים היומית: יצחק תשובה, בעל השליטה בקבוצת דלק שאיבד היום 27 מיליון שקל לאחר שמניית החברה נחלשה ב-0.4%. היום אישרה הממשלה מכסת ייצוא של 40% מעתודות הגז של ישראל. ההחלטה התקבלה למרות התנגדות של חברות הגז, ביניהם גם דלק, בטענה שמדובר בכמות מעטה מדי של גז לייצוא. 

עידן עופר | צילום: סיון פרג'

בשבוע שעבר אמר יו"ר איגוד תעשיות חיפושי הגז והנפט אורי אלדובי כי החלטת הממשלה "תקטין באופן משמעותי את ההכנסה הפוטנציאלית של המדינה ממיסוי ותפגע באפשרות לייצר תעשייה צומחת בישראל". 

ברשימת המנצחים היומית נמצא דוד עזריאלי שהגדיל את הונו ב-163 מיליון שקל לאחר שמניית קבוצת הנדל"ן שבשליטתו עלתה ב-1.7%. בנוסף גם שאול אלוביץ' בעל השליטה בבזק הרוויח 58 מיליון שקל עקב עלייה של 1.5% במניית החברה.

מדד הטייקונים היומי עוקב אחר הווינרים והלוזרים הגדולים ביותר מתוך טייקונים נבחרים בעלי אחזקות בחברות ציבוריות, כולם בשווי מינימלי של 100 מיליון שקל.

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.