Forbes Israel Logo

מדהים: מחקר גילה כי המוח מגדיל אזורים שונים לפי הצורך

בין אם אתם טיפוסים של מוח ימני או שמאלי, המוח שלנו הוא ככל הנראה לא אחיד. על פי מחקר שפורסם בשבוע שעבר בכתב העת Proceedings of the Royal Society, מראות בדיקות MRI של מוחם של כמה נבדקים לצד קופי שימפנזה כי האונות שלנו, כמו גם של קופי האדם, נוטות להיות לא בהכרח מאוזנות.

ההשערה: זוהי התוצאה של היכולת המופלאה של המוח להסתגל תוך כדי התפתחות, כשאזורים מסוימים בו גדלים בהתאם לצורך. בעוד שהמחקר מצא כי מוחם של השימפנזים נוטה גם הוא להיות לא אחיד, אי הסימטריה במוחם הייתה בדרך כלל מובהקת הרבה פחות מאשר אצל בני האדם. כך שאם חוסר האיזון הנ"ל אכן מבטא את יכולת המוח להסתגל במהלך התפתחותו, אנחנו, בני האדם, ממש טובים בזה.

לקבלת כל העדכונים, הדירוגים והניתוחים – עשו לנו לייק בפייסבוק


צילום: רויטרס

כמה זרמים במדע נוהגים להשוות את הפיצול בין המוח השמאלי (אשר נוטה להתמקד במשימות לוגיות) לימיני (אשר אחראי על היצירתיות) למעבד בעל ליבה כפולה במחשב. על ידי האצלת משימות שונות לכל צד, אנחנו יכולים בעצם לבצע יותר משימות – בזמן מהיר יותר.

אם נמשיך עם המטאפורה הזו, הרי שהגוף שלנו מקדיש יותר משאבים וכוח בצד שהראה שהוא צריך את זה יותר במהלך ההתפתחות. אז בפעם הבאה שאתם מכנים מישהו "טיפוס של מוח שמאלי/ימני", כדאי אולי לבצע להם גם בדיקת MRI.

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.