Forbes Israel Logo

מדוע הצעירים האמריקאים הפסיקו לקנות מכוניות?

תעשיית הרכב בארה"ב מודאגת. הדור הצעיר של בני ה-20 וה-30 כבר לא ממהר לקנות מכוניות באותה התלהבות שעשו זאת הוריהם . ההסבר המקובל בתעשייה היה כי דור ה-y כפי שהוא מכונה, פשוט איבד עניין בנהיגה, וקסמיה של מכונית חדשה ונוצצת כבר לא עובדים עליו. אך כעת, כמה מחקרים חדשים מעלים את האפשרות שהסיבה פשוטה בהרבה – הצעירים של היום פשוט עניים מדי מכדי לקנות לעצמם רכב, או לפחות את רכב חלומותיהם.

"צעירים דווקא נוטים להרגיש קשר רגשי עמוק לרכבים שלהם, והיו שמחים לקנות רכב חדש", קובע אחד המחקרים שנערך על ידי מכון המחקר הבינלאומי Strategic Vision. "הסיבה העיקרית שהם לא עושים זאת, היא כי הם לא יכולים להרשות לעצמם".

"זה לא חדש שהמצב הפיננסי כיום גורם לרוכשים הצעירים להיאבק יותר ממה שנדרש בדורות הקודמים. הם גם על המסלול לסטנדרט חיים נמוך יותר מזה של הוריהם. לעיתים קרובות הם כורעים תחת החובות הסטודנטיאליים שלהם, ומרוויחים פחות בשל המחסור במשרות מלאות שמספקות שכר טוב בתחומים רבים", אומרים במכון.


לדור הצעיר פשוט אין מספיק כסף | צילום: shutterstock

"המחקר שלנו מראה שהרוכשים הצעירים רוצים שהרכבים יעוררו בהם הרבה יותר רגש ממה שמוצע כיום בתעשייה". יצרני המכוניות המקומיים מצליחים להזריק מעט ייחודיות למכוניות הקטנות שלהם, המחליפות את הקופסאות האייקוניות הישנות והמוכרות. פורד פיאסטה למשל, שהחלו לשווקה בארה"ב אחרי קמפיין מדיה חברתית נרחב, היא דוגמה טובה. שברולט ספארק, שברולט סוניק והפיאט 500 גם הן שייכות לדור החדש הזה של מכוניות קטנות ומשולבות.

בינתיים, מחקר אחר שהתבסס על כלל אצבע שמרני בנוגע למה אדם יכול להרשות לעצמו, גילה כי בהסתכלות על משקי בית בעלי הכנסה ממוצעת ב-25 האזורים המשופעים ביותר במטרו בארה"ב, רק באחד, בוושינגטון הבירה, יכולים משקי הבית להרשות לעצמם את המכונית הממוצעת.

למזלן של יצרניות המכוניות, אנשים נוטים לרכוש מכוניות גם כאשר אינם יכולים להרשות זאת לעצמם, אך הירידה ביכולותיהם הכספיות של בני הדור הצעיר בהחלט צריכה להדאיג לא רק את תעשיית הרכב אלא את המשק האמריקאי כולו.

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.